До 4000 лв. глоба за необозначена рекламна е-поща

Фирмите, които предлагат стоки и услуги чрез електронна поща, ще бъдат длъжни да обозначават рекламните си и-мейли, когато ги изпращат на произволни потребители, без тяхното съгласие. Онези, които не маркират търговските си съобщения, така че те да се разпознават като такива още в сопстъпването им във входящата пощенска кутия на електронния потребител, ще бъдат санкционирани. Глобата е между 250 и 4000 лв. Това предвижда проектозаконът за електронната търговия, който бе публично обсъден в понеделник в Министерски съвет.

Освен че рекламната е-поща трябва да е маркирана, в нея цените на предлаганите стоки и услуги трябва да са изписани ясно - включват ли данъци, такси, мита или разноски по доставката.

За електронната търговия е посочено предоставянето на услугите на информационното общество. Тези услуги се заплащат и се предоставят на разстояние чрез електронни средства след изрично изявление от страна на получателя на услугата, е посочено в проектозакона за електронната търговия за който днес в Министерския съвет имаше обществено обсъждане.

Онези интернет потребители, които не искат да получават нежелани търговски съобщения, ще трябва д арегистрират електронните си пощи в специален регистър, който ще се води от Комисията за регулиране на съобщенията. В базата данни няма да постъпва информация за телефонни и други връзки като ICQ-адреси например, посочи Георги Димитров, председател на Центъра по право на информационните и комуникационни технологии към Фондация "Право и интернет". Той е и един от създателите на проектозакона.

Предложеният от експертната група законопроект отчита основните принципни положения, действащи на европейско равнище в областта на електронната търговия и установени в Директива 2000/31/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 8 юни 2000 г. , съобщи пред журналисти министърът на държавната администрация Димитър Калчев.

Споделяне
Още от Бизнес

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?