Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До дни София решава за новата компания в Бургас-Александруполис

5 коментара

Най-късно до месец ще бъдат изчистени формалностите по българското участие в проекта за петролопровод Бургас – Александруполис, а до дни се очакват повече подробности около структурата на българската компания. Това съобщи във вторник министърът на икономиката и енергетиката Румен Овчаров пред журналисти на международната конференция "Енергийният кръстопът на Черноморския регион и Югоизточна Европа: Инвестиции и възможности за търговия след 2007 г."

Имаме амбицията този месец да изчистим формалности по "Бургас - Александруполис", така се договорихме с руския министър на промишлеността и енергетиката Виктор Христенко, каза Овчаров. Той потвърди, че ще има нова компания за участие в проекта, но не се ангажира с отговор за нейната структура, като посочи, че до няколко дни ще има по-голяма яснота.

На 3 май т.г. правителството реши да бъдат предприети действия за прекратяване на участието на държавата в капитала на "Трансболкан ойл пайплайн България" АД - София.

Държавата ще посочи друга фирма, която да поеме българския дял в международната проектна компания, която ще се учреди от Гърция, България и Русия. Вероятно това ще е държавната компания “Булгаргаз”, която последно заяви, че е готова да поеме изцяло българското участие в проекта, определено засега на 25 на сто.

През 2004 г. трите държави се договориха проектът за строителството на петролопровод от пристанище Бургас до гръцкия порт Александруполис да стане на принципа на проектното финансиране и да се учреди компания, която да ръководи проекта. Всяка страна трябва да посочи юридическите субекти, които ще влязат в бъдещата проектна компания.

България е номинирала 4 участника в бъдещата проектна компания – “Трансболкан ойл пайплайн” АД, “Универсален терминал Бургас” АД, “Индустриален холдинг България” АД и “Минстрой” АД, която е част от МГ Природни ресурси и (Мултигруп). На практика последните две фирми са сред седемте частни компании в “Трансболкан ойл пайплайн България” АД, която бе създадена през 2003 г. В нея участват още “Магнум 07”, “Контролно-заваръчни устройства”(КЗУ), “Монолит-3”, “Лукойл-България” и “Трансстрой ойл пайплайн” ЕООД – Бургас. Всички имат по 14 на сто дял от капитала, чийто размер е 3 004 000 лв.

Във вторник министър Овчаров прогнозира, че през следващите няколко години инвестициите в енергетиката ще са около 6 млрд. евро.

Те ще бъдат основно в проектите "Марица изток 1", АЕЦ "Белене", "Бургас - Александруполис", "Набуко" и свързващите електропроводи със съседни страни. Електропроводът за Македония вече се строи, за този с Гърция се водят разговори, за АЕЦ "Белене" е обявена тържна процедура, а за "Набуко" през следващия месец ще има среща на енергийните министри от всички страни, през които минава газопроводът, каза министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 1947-2006
    #5

    http://www.lenta.ru/news/2006/05/31/atom/

  2. IB
    #4

    Кой ще отговори кое е това дружество "Универсален терминал Бургас" Ад и кой стои зад него. С какво се е занимавало, каква дейност има в момента и т.н. До кога ще се точат пари от държавата? Явно, че е много богата, след като години наред могат да съществуват и управляват министри, зам.министри, изп. директори на държавни и общински фирми, които повече от явно крадат, създават си дружества, купуват си Мерцедеси, Поршета, перлени вани и т.н. Най-опасното е, ме на всичкото отгоре съсипват и всякакво бъдеще на тези фирми. Болно ми е като знам резултата от поредното непрофесионално начинаниел

  3. СССР
    #3

    http://www.lenta.ru/news/2006/05/31/atom/

  4. знаещ
    #2

    Полза за България от този обект никаква.Ползите са само от транзитни такси , но вредите са много ,много големи за цялото черноморие от Емине до Примолско , за въздуха в Бургаския регион , както и замърсяванията на земите.Руснаците ще возят нефта ссъс свои танкери до Бургас, няма да допуснат други до тази аванта, гърците получават нефта и го превозват със свои танкери по предназначение.За нас слугинажа.Дано да няма нефт за него.

  5. 17
    #1

    Откога София (респективно км. Б.Б., СОС и т.н.) решава въпросите на Бургас?И кога най-после Бургас (респективно км. Й.К., и БОС) ще запретне ръкави да реши въпроса на София с боклуците (от всички цветове да дъгата)????

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.