Има специална програма за изграждане на мрежа от велоалеи на територията на София, каза в сряда на празника по случай обявяването на независимостта на България столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя посрещна участниците във велошествие пред паметника на Цар Освободител.
Стартът на колоездачното шествие бе дадено от министъра на околната среда и водите Нона Караджова сутринта. То премина от НДК по бул."В. Левски", ул. "Г. С. Раковски", бул. "Цар Освободител" до пл. "Народно събрание".
Програмата за велодвижението в столицата вече се реализира, в момента се провежда процедурата и в понеделник ще бъдат отворени ценовите оферти на изпълнителите на първата мрежа в район Младост - с дължина над 7 километра, обясни Йорданка Фандъкова. Велоалеите ще бъдат ориентирани и към метростанциите, където ще има паркинги за велосипеди.
Работи се по техническите проекти за останалите участъци. Фандъкова изрази надежда идната година да бъде получено финансирането за следващите участъци - в централната част и в район Люлин. Очаква се до 2013 г., ако се намери необходимото финансиране, да се реализира цялостната програма за столицата с дължина 100 километра.
Йорданка Фандъкова се присъедини към съболезнованията за загиналата жена велосипедист при нещастен случай в центъра на София. Жената бе блъсната на велосипедна алея от излизащ от строеж на метрото камион.
Кметът призова шофьорите да бъдат внимателни към колоездачите. Засега най-сигурните места остават парковете и изградените преди две години две велоалеи.
Министърът на околната среда и водите Нона Караджова, която заедно със сина си и приятели подкрепи инициативата, като се включи в днешното велошествие, припомни, че автомобилният трафик е сред основните причинители на вредни емисии във въздуха, както и на шум в градовете.
Всеки от нас един ден от седмицата може да се откаже от личния автомобил, което би облекчило трафика и би направило столицата и останалите градове по-чисти, каза Караджова. Тя приветства останалите 43 български града, присъединили се с различни събития към европейската седмица на мобилността.
Министърът на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков, който беше сред участниците, също благодари на всички включили се в днешната инициатива. Той призова всички да посветят един ден от седмицата на други превозни средства, както и да спортуват.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
43 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Дано го осъществят, макар че с нашенските шофьорикарането на колело е доста рисковано дори и с велоалеи.
като онези, предизборните?
Само две са:- София не е велосипеден град.Това го твърдя категорично.Бил съм в малки градчета където съм се изумявал от броя на велосипедистите.В София не е така(не говорим за чужбините).Да не стане така,че ще хвърлим енергия и средства,ще `нарежем`пътни платна,а ентусиасти няма да има.- София е замърсена.Много замърсена.По-добре да се премине през светофарите с автомобил на затворени прозорци и по-бързо.По-малко вредно е.Преди година-две беше открита зимна пързалка на... `Орлов мост`.Не зная дали …
това кръстовище е най-отровното на Балканския п-ов,но със сигурност е с най-замърсения въздух в София.Откри го сегашната кметица.Така,че когато в нейния мандат се правят такива проекти трябва да сме внимателни!
koi 6te si ostavi koleloto i posle 6te si go nameri?
Hora, otdavna ve4e trqbva zakon, 4e predi na4alnata, dejstvitelna tehni4eska stypka da byde napravena, nikoj da ne mozhe da spomenava takiva planove publi4no, kogato govori za REZULTATI ot svoqta rabota.
Dano ne sum prav
.. колите в гаражите колите ..
стоте километра са като тях - а опасявам се че няма да са различни - по добре не ни губете времето с обещания ала предния кмет.
Согия е ЕДИНЗСТВЕНОТО място в България, където момчетата карат колело дори в СНЕГА!!! Заради такива като теб е замърсена София. Бас държа, че си шофьор с кола и с голямо шкембе!
Ето ви някои четива за хората, търсещи спасение за София. - http://probujdane.com/statii/trafik.htm_В едното от тях, "Град за всички", един човек разбиращ и от урбанистика и от управление между другото казва:_"... Трябва де се ограничи използването на личните автомобили в пиковите часове, като се стимулира пътуването с градски транспорт; градът трябва да е населен с плътност не по-малка от 100 човека на хектар (10.000 m2), но без претъпкани зони, с много паркове, площади и пешеходни зони; зоните …
затворени за моторни превозни средства трябва да бъдат в близост до море, езеро, река или поток, и трябва да пресичат града във всички посоки, образувайки мрежа от пешеходни и велосипедни алеи; по всички улици трябва да има широки тротоари, без каквито и да са неравности; велосипедните алеи трябва да дублират всички основни улични артерии. Много от тези елементи могат да се въведат в относително кратки сроковете във всички онези градове, чиито застроени площи ще се удвоят в следващите 40 години. Но дори за реализацията да са необходими 100 или 200 години, задължително е да дефинираме незабавно какъв е идеалът ни за град и градски живот. Трите основни елемента на тази дефиниция - трите ключови предизвикателства за създаването на идеалния град - са: земята, публичното пешеходно пространство и транспортните средства. "_и_"Единственото решение на предизвикателството „автомобилно движение в големия град” е добър публичен транспорт използван не само от бедните, но от всички граждани. Проблемът е политически, а не технически. Ето защо първата стъпка по разрешаването му е изясняването на въпроса какви са целите на градската управа: а) да даде възможност на всички граждани да пътуват като хората, разходвайки възможно най-малко публични средства или б) да се справи със задръстванията, който притесняват най-вече по-богатите групи от населението. Отговорът изглежда очевиден, но в действителност целта преследвана от по-голямата част от местните администрации в развиващия се свят е именно втората."http://probujdane.com/statii/chetivo.htm