Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До края на 2013 г. тръгва строежът на българското трасе на “Южен поток“

Морските пристанища и БДЖ вече се подготвяли да обработват товарите за сглобяване на газопровода

7 коментара
До края на 2013 г. тръгва строежът на българското трасе на “Южен поток“

Строежът на българския участък от газопровода "Южен поток" ще започне в края на 2013 г. и ще струва 3.3 млрд. евро, съобщи Александър Сиромятин, заместник-ръководител на отдела за управление на проект в "Газпром", в София по време на първата от поредица кръгли маси, посветени на развитието на проекта, които ще се състоят в страните, през които ще минава тръбата.

Ако този график бъде спазен, то стартът на строежа на сухопътното трасе ще изпревари този на морския участък, тъй като плановете на “Газпром“ предвиждат тръбите по дъното на Черно море да започнат да се полагат през второто тримесечие на 2014 г. Първата морска тръба трябва да бъде завършена до края на 2015 г. и страната ни да започне да приема 15.5 млрд. куб. годишно с постепенно натоварване на мощностите.

От следващия понеделник започват обществените обсъждания на одобрения от българското екоминистерството доклад за оценка на въздействието върху околната среда на проекта в общините, през които ще минава газовото трасе от морския бряг край Варна до северната част на границата ни със Сърбия, каза още представителят на руския монополист. По думите му всички забележки на населението ще бъдат взети предвид.

За реализацията на българския маршрут е създадено дружеството “Южен поток България“, в което поравно държат “Газпром“ и “Българският енергиен холдинг“ (БЕХ).

“Имаме подписан с БЕХ план за мероприятията, разрешението за строителството ще бъде подписано през септември-октомври тази година", каза още Сиромятин. Той очаква до есента да се извърши отчуждаването на земите, през които ще минават тръбите.

По думите му изграждането на българския участък на “Южен поток“ ще струва 3.3 млрд. евро, което е повече от половината цена на целия сухопътен участък на газопровода. Цената е толкова висока, защото на наша територия излиза подводното трасе на тръбата и ще има терминал и три компресорни станции.

Все пак окончателната стойност ще зависи от подготвяните тръжни процедури за доставка на материали за строежа. Документацията за провеждането на процедурите е готова и предстои да се съгласува с БЕХ, каза още Сиромятин.

По думите му скоро ще има доклад за привличането на финансиране на българското трасе, за което има подписан през август 2012 г. протокол с БЕХ, че българският акционер ще участва с 30 на сто(което прави 990 млн. евро – бел. ред.), а останалите ще се търсят от външни финансови източници

“Газпром" ще финансира 15% от частта на “Българския енергиен холдинг,“, заяви представителят на руската компания. “Разчитаме, че български строителни фирми ще ни помогнат за изграждането на този газопровод. Заинтересовани сме да развиваме икономиката на България и да осигурим работа на българските компании“, допълни той.

В отговор транспортният министър Данаил Папазов каза, че пристанищата във Варна и Бургас имат готовност да посрещнат и съхраняват товарите, които ще пристигнат за строежа на българското трасе. По думите му дори в момента “БДЖ-Товарни превози“ разработва логистична схема за обработка и доставка на всички товари до местата, където ще се сглобява газопроводът.

По време на кръглата маса “Газпром“ представи и проведено в края на май социологическо проучване, според което 68 на сто от българите подкрепяли “Южен поток“, а 5 процента са против.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Значи ще построим тръба ръснаците да си продават газа? С наши пари в полаза на Газпром Няма за нас газ на преференциални цени. 30 години ГАЗПРОМ няма да плаща транзитна такса Ясно защо дадоха няколко десетки милиона за преврат

  2. Анонимен
    #6

    Всичко което се строи е в полза на България. Държавата е лош стопанин защото няма закони за крадливите приватизатори.Те изгониха работниците и унищожиха заводите и предприятията. Подкрепяме тр.министър Д.Папазов.

  3. Анонимен
    #5

    кога тръгва магистралата София-Калотина сърбите вече са готови?

  4. Анонимен
    #4

    И набуко и южен поток са от интерес за България. Дори и само южен поток е достатъчен, за да имаме аргументи в наша полза срещу безполезния АЕЦ.

  5. Анонимен
    #3

    2013 Цените на бензина - България седма в рейтинга! http://energywatch.blog.bg/politika/2013/06/25/2013-cenite-na-benzina-bylgariia-sedma-v-reitinga.1123880

  6. Анонимен
    #2

    Южен поток е в интерес само на Русия и Сърбия.Тръбата на Южен поток дублира и конкурира Набуко и е непотребна за БГ и ЕС,пък и едва ли ще зарежда пълния си обявен капацитет 63 куб.м.?!Кой ще плаща 20 млд за да могат руснаците да упражняват политически и икономически контрол над БГ и региона?!Руснаците се надяват да източат пари от ЕС и тези на българските данъкоплатци,като си ги приберат от таксите за цели 25г.?!Сърбите вече опорочиха руския проект,като отвориха рускосръбска офшорка в Цуг-Швейцария,в

  7. Анонимен
    #1

    Това е нагла лъжа. Започва строежът на Набуко. Тръбата ще бъде с диаметър 100000 микрона и ще обслужва интересите на цяла Европа. Парите за това вече сме ги взели, и даже не се знае дали не сме ги похарчили.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.