До края на април тръгва строежа на "Хемус" до разклона за Плевен/Ловеч

Строителството на магистралата Русе – Велико Търново ще започне през 2021 г.

До края на април тръгва строежа на "Хемус" до разклона за Плевен/Ловеч

До края на април ще започне строителството на магистрала "Хемус" от пътен възел Бояза до разклона за Плевен/Ловеч. Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски на форума "Приоритетна свързаност на Северна България" в Русе, организиран от кмета Пламен Стоилов и Института за пътна безопасност.

Близо 7 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години, каза още Георги Терзийски. Средствата ще отидат за доизграждане на магистрите "Хемус" и Русе - Велико Търново, скоростния път Видин - Ботевград, обходният път на Габрово и тунелът под Шипка.

Магистрала "Хемус"

Работи се по подготовката и стартирането на строителството на 134-километровия участък от пътен възел "Боаза" до разклона за Велико Търново, за които правителството осигури 1.3 млрд. лв. в края на миналата година.

Отсечката е разделена на 6 лота и ще се строи от държавната "Автомагистрали". Месец преди отпускането тя подписа рамкови договори с осем големи строителни компании за доставка на техника и материали.

Графикът предвижда до края на април да стартира изграждането два участъка от общо шест на които е разделено цялото трасе. Това са отсечките от пътен възел "Боаза" до пътен възел "Дерманци" и от пътен възел "Каленик" до връзката с пътя Плевен/ Ловеч, каза Георги Терзийски.

Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са от пътя Плевен/Ловеч до разклона за Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г., уточни пътният шеф.

Целта е строителството на магистрала "Хемус" в участъка от пътен възел "Боаза" до разклона за Велико Търново да приключи до 2023 г., каза Терзийски.

През есента, с близо половин година по-рано от предвиденото по договор, ще завърши изграждането на 10-километровия участък от Ябланица до пътен възел "Боаза", каза още пътният шеф. Този участък се изгражда от "Хидрострой".

Магистралата Русе – Велико Търново

Плановете на пътната агенция са успоредно с магистрала "Хемус" да се изпълнява и най-важният проект за област Русе - магистралата Русе – Велико Търново, каза Терзийски.

С изграждането ѝ ще облекчим трафика от Дунав мост и ще повишим пътната безопасност, тъй като първокласният път Русе - Бяла е една от най-натоварените и опасни отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти, посочи Терзийски.

Той очаква след построяването на магистралата броят на пътните инциденти по направлението да намалеят, защото движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна.

Проектът за магистралата Русе - Велико Търново, която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури. На 30 ноември 2018 г. тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) е отхвърлил внесените жалби по решението за ОВОС.

Това решение обаче е обжалвано на 30 януари 2019 г. Сега се очаква решение на 5-членния състав на ВАС, каза Терзийски.

В зависимост от решението на съда имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС, посочи пътният шеф. Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла.

Разработеният график предвижда, ако в следващите месеци стартират обществените поръчки за избор на изпълнители и няма обжалване на процедурите, които да блокират работата, в края на тази или началото на следващата година да има избрани изпълнители и реалното строителство на първите два участъка от Русе - Велико Търново да започне в края на 2020 г. или началото на 2021 г. Така първите 75 км от магистралата Русе - Велико Търново ще са готови през 2023-2024 г., каза Терзийски.

Още от Бизнес

За или против машинното гласуване?