Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До месец съдът решава за концесията на “Тракия”

15 коментара
До месец съдът решава за концесията на “Тракия”

В законоустановения 30-дневен срок Върховният административен съд (ВАС) ще се произнесе по делото за концесията на автомагистрала “Тракия”, образувано по протест от зам.-главния прокурор на Върховната касационна прокуратура Митьо Марков. Това реши във вторник тричленен състав на ВАС.

На заседанието Върховният административен съд поиска да му бъдат предоставени доказателства, че участието на българското държавно дружество “Автомагистрали” ЕАД в българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия”, с който бе сключен концесионния договор без търг и конкурс, е достатъчно, за да не се изисква обявяването на процедура.

Съдът поиска документи, че “Автомагистрали” ЕАД е заявило пред Министерски съвет, че притежава в активите си публична държавна собственост, каквато е магистралният път “Тракия”, в определения срок от влизането в сила на Закона за концесиите през 1995 г.  Такива са неговите заключителни разпоредби, разписани в параграф 3, ал. 3. При това положение би могло да се приеме, че държавното дружество е носител на правата за управление на публичната държавна собственост.

Адвокатите на концесионера връчиха на съда заявление, което “Автомагистрали” са внесли в МС през 1995 г., че в активите им е вписана отсечката, дадена с решение на кабинета от 30 декември 2004 г. на концесия на българо-португалския консорциум, където държавата участва с 49 на сто. От тях 25 процента са на “Автомагистрали” ЕАД, 24 на сто – друга държавна фирма – “Техноекспортстрой”. Останалите акции са на три португалски фирми –"Лена" С.А. (15%), "МСФ" (21%) и "Сомаг С.А." (15%).

Освен заявлението до Министерски съвет, от дружеството представиха и отговор на правителството (б.а. на Жан Виденов), в който се посочва, че тъй като “Автомагистрали” ЕАД като държавно дружество е носител на правата за управление и поддръжка на публичната държавна собственост, то не се налага прехвърляне на въпросната отсечка от държавната агенция “Пътища” в активите му.   

Според справка на Mediapool самото прехвърляне е станало през 2004 г., няколко месеца преди да се обяви, че ще има концесионен договор с българо-португалския консорциум.

От концесионера се позоваха и на решение на Конституционния съд № 30 от 1998 г., според което държавните дружества са носители на правата за управление на публичната държавна собственост.

Юристите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството лаконично поискаха отхвърляне на протеста на Митьо Марков и връчиха папка с документи на тримата съдии.

Оттук насетне решението на ВАС може да бъде само тълкувателно, коментираха юристи. Както и да се произнесе обаче тричленният съд, решението му може да се обжалва пред по-висшата инстанция на петчленния състав на ВАС, което означава, че драмата с концесията на “Тракия” съвсем няма да приключи в рамките на идния месец.

В момента консултантската компания “ПрайсУотърхаусКупър” извършва независим одит на икономическите параметри на концесионния договор в българо-португалския консорциум. Поръчката бе възложена в края на декември и по първоначални прогнози през март трябва да станат ясни резултатите от финансовата оценка на контракта.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов през последните месеци твърдеше, че окончателното решение на кабинета за съдбата на магистрала “Тракия” ще е според решението на Върховния административен съд за законосъобразността на концесията и според независимия одит на договора.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. edin ot vsichki
    #16

    robsko pleme robski mulchi i chaka vse njakoj ot gore da promeni neshtata v negova polza. Turpi i samo si cheshe ezika bez da predpriema kakvoto i da bilo. Verno e che sme malki, no zashto vse drugi shte ni kazvat kakvo i kak da pravim i vse v chujd interes? I zashto produljavame da turpim oshte zgovorilata se trojna koalizija da izmukva poslednija zaluk na bulgarina zaedno s budeshtite gospodari ot ES ?Ne vijdate li, che Bulgarija zavurshva bezslavno dnite si i nishto dobro ne ochakva budeshtite

  2. Аз съм
    #15

    забелязъл съм че е много по трудно да направиш добро някому ,затова и страната е натова дередже всички гледат в джоба на другия колко ще вземе той ,абе глупава нация

  3. долно племе
    #13

    Браво, щрек и наблюдател! А на тебе, царси гъзомийник, ще ти кажа, че си прав. Верно е, че сме долно племе, след като допуснахме мадритската измет да ни ограбва, нас деца, внуците и правнуците ни.Не имоти и магистрали да му даваме на тоя, ами да го одерем жив, заедно с децата му и такива като тебе трябва!!

  4. hristov
    #12

    Naistina ste ot dolno pleme.

  5. ДДС
    #11

    Абе чудя се на нашите медий като лансират нещо първо да проверяват документи и факти.Навремето предупреждавах хората,че Симеон е отречен като монарх наследник и Български гражданин от малцината останали савременници служили на цар Борис.Пита ли се някой защо не е преследван от БКП и КГБ,нима неможеха да го учистят като Георги Марков?

  6. Наблюдател
    #10

    1-ви грабеж - разграбването на Б. риболовен флот - зет и дъщеря2-ри грабеж - затвори АЕЦ Козлодуй за интересите на една Канадска фирма в която работи единия му син. Белене беше за него3-ти грабеж - БТК за цената на годишната печалба (т.е. безплатно) за Кирил4-ти грабеж - а.м. ,,Тракия" за предпоследния син5-ти грабеж - летищата в Бургас и Варна за последния. Всичките ги уреди за поколения напред. А ... и себе си не забрави.

  7. от загрижен
    #9

    Абе ние и без това си храним рантутници и неграмотници ами се чудя на акъла на тези дето докараха този навлек в България.Че то както върви ние неможем с 3 реактора да изхраним челедта му! Дедо що така бе ти си ги правил,че си се забравил! Значи за народа цигари по 2.50 а за мен пури от по 25$ парчето? И това ако го наречеш здравословен живот на следващото преброяване ще се пиша като Канибал.

  8. Neizvesten
    #8

    Magistarli, magistrali vodeshti kum Kaymani.... (Kaymanovi ostrovi:)

  9. шрек
    #7

    Доведаха ме на сила,да си взема Рила,нямам на народа вяра имам си и магистрала,защото дядо ме съветваше навреме,че народът тук едолно племе!Ще ограбя и измамя туй що ми се полагаа народът нека пей кат жалък Висотцки!Защото фамилията ми е С.............КИ!

  10. sam
    #6

    Napalno si prav,sporno e samo dali magistralata e nai-golemia grabej na madridskoto kopele ili aferata s dalga na Balgaria.Tam se zavliakaha nad 800 miliona dolara. A Koburga v nikakav sluchai ne triabva da napuska Balgaria - sled sad napravo na katorga, vsiako drugo nakazanie e kato pomilvane na tazi gad.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.