Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

До октомври пускат участъка на "Хемус" от Буховци до Белокопитово

Възобновени плащания върнаха строителите на трите участъка от магистралата

7 коментара
Шишков по време на инспекцията на строежа на "Хемус", сн. МРРБ

Възобновени плащания по големите инфраструктури обекти са довели до възстановяване на строителството на първите три участъка на автомагистрала "Хемус".

До края на септември ще бъде пуснат участъкът между пътен възел "Буховци" и "Белокопитово", обяви във вторник служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по време на инспекция на участък 3 от аутобана.

Това трасе трябваше да бъде пуснато в експлоатация още през април 2020 г. и се забави по вина на държавата, а миналата година част от него се "самосрути", по думите на тогавашния вътрешен министър Бойко Рашков.

Строителството на магистралата е разделено общо на 9 участъка. Първите три, на които сега е възобновена работата, са от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен/Ловеч. По следващите три участъка - до разклона за Велико Търново тече проектиране, а за останалите 3 - до Търговище все още не е започнала никаква работа. За работата правителството на Бойко Борисов беше платило аванси за 1.2 млрд. лв. и отделно за свършена работа, преди да се установи незаконното строителство.

Министърът нарече "идиотия" досегашното отношение към строителството на аутобана.

"Извадихме тези инфраструктурни обекти от икономическата кома, в която бяха изпаднали. За съжаление, в това време, в което се е строяло с много по-бавни темпове, специално в този лот е имало проекти като изменения в проектната документация, които е трябвало да бъдат направени и одобрени. Сега, когато разплащаме обекта и може да бъде продължен, се оказва, че тези изменения още не са готови", коментира Шишков.

За няколко от мостовите съоръжения се е стигнало до извода, че проектът трябва да бъде променен така, че да бъде по-удачно съгласно съществуващия терен, в което няма нищо лошо, по думите на министъра. "Лошото е, че се е загубило изключително много време, а аз съм изключително чувствителен на тема не само качество, но и на тема срокове", допълни той.

"Сега ще поискам да бъде направена много точна сметка това забавяне до какво ще доведе. Тези проекти, които са били затлачени, ще бъдат максимално бързо разгледани и, ако всичко е наред, ще бъдат одобрени“" каза министърът.

По думите му магистрала "Хемус" на практика свършва до участък 3 с решението за строеж. "До тук свършва истинското строителство на "Хемус", на двеста - триста метра след нас започва този хаос, който ние намерихме в бъдещото строителство на автомагистралата – незаконното строителство на 4-ти, 5-и лот и истинската строителна илюзия на 7-и и 8-и лот, където няма и трасе“, посочи Шишков.

За част от лотовете миналата година служебното правителство на Стефан Янев установи, че се е работело без съответни разрешителни и бяха оставени на самосрутване, защото кабинетът не смееше да извърши разплащания без решение на парламента.

Сега Шишков заяви, че ситуацията с изоставените съоръжения по участъците в строеж на магистралата все още не е критична, но е на ръба да стане такава. Затова ще поиска от изпълнителите да направят ясен график за работа.

Допълни, че приключва отчуждаването на имоти в 4-ти и 5-и лот. "За съжаление никой не си направи труда да внесе в Народното събрание текст, така че да върви за търпимо незаконното строителство", каза министърът. Затова той е направил такова предложение за изменение на Закона за устройство на територията.

"Надявам се следващото Народно събрание да одобри този текст на промени или подобен на него, за да може да се продължи магистрала "Хемус", посочи министърът. Заяви, че строителите на "Хемус" ще бъдат проверявани всеки ден, както това се прави с изпълнителя на газовата връзка с Гърция.

Борис Шалев, ръководител проект на участък 3, коментира пред БТА, че участъкът е готов на 45 процента и трябва да бъде завършен до юни 2023 г., но може да има няколко месеца забавяне. Строителството на участък 1 е на 65 процента, а на втория – на 12 процента.

По думите на служебния министър трябва да бъде ускорено строителството на лот 2, защото е най-изостанало, тъй като е възложно последно. Без той да е завършен не може да се пусне лот 3.

Иван Шишков информира още, че тунел "Ечемишка" в посока София е отворен за движение след извършените ремонти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. мила
    #7

    А другото лято ще затворим за ремонт и пак ще платим, защото , при тези ин хаус процедури, не се знае кой пие, и кой плаща.

  2. ivenco
    #6

    Ся значи правителството падна защото не дадоха пари,защото имали "аванси" и строели незаконно,без документи и книжа.Ама това правителство няма проблем с такива дреболии като правила и закони ;).Еваалааа

  3. mediaman
    #5

    радевите червенотиквеничета платиха на Мафията, тя се уригна и хвана пак лопатата. За да копае гроба на България, не магистрали.Призивът на радев, който очевидно много иска да кара влака, да не се късат мостове с партии в превод значи " Добре де, какво против имате ББ и ГЕРБ? Крадете заедно с тях и няма да има никакъв Хаос и напрежение в държавата. Значи товарищ митрофанова много се разстройва като не я слушате! Щях да кажа, че рассия ще ни спре газа, ама тя вече ни го спря, така че нищо няма да кажа". Е, по-голямо нищо жество начело на държавата не сме имали!

  4. bgp
    #4

    ПРОСТАКЪТ откриваше такива обекти по три на ден , вечер в новините на придворните телевизии изпразваше джобовете пълни с рязани лентички пред мисирките , и си хвалеше , че трябва да сме благодарни за късмета той да ни е Господарят ! Булгар.... булгар !!...... А населението гледаше тъпо екраните и цъкаше с език ..... брей какъв юначага Бандит !.............. Всички знаеха , че ПРОСТАКЪТ е Бандит и ги краде ,........ ама пък си го харесваха и преизбираха !

  5. bgp
    #3

    Браво ... браво .... Гълъбарника е пример за уникална посредственост ...... браво браво на Гълъбрника .... за три дни постори конектора с Гърция , цели 160 км , че го и прие задено с бордюгите на пътя , а сега за два дни ни направи и лотовете !.......... Абее .... тия от Гълъбарника и началникът им двуличник , що не им дадев вечно да ни управляват ...... я тоя росен ...... цълвула...... колго му е гумена главата , яко я натиснеш ще свири като детска играчка ....... толкова е кух този росен ....... а шишков ..... ями той е поредният лицемер нагаждач ..... такива бол ..... на редичка за постове са !!!!

  6. Масалите на ЧибуРашка
    #2
    Отговор на коментар #1

    Не се гледа кой, какво прави, а кой какво приказва! Показателно за българина! Особено много трябва да се вярва на приказките на изтрещялата тотално бабичка с минижуп Комитова!

  7. мила
    #1

    Още Комитова каза. че за някои от лотовете няма определени трасета, за други нее са отчуждени терените, за трети, няма документация. Иначе всичко е платено, даже 10 млн. за цветя край несъществуваща магистрала. Ама вие, гербаджиите си лайте, за вас няма значение.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.