Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Договорът за магистрала „Тракия” подписан до края на септември?

14 коментара

Договорът с концесионера за изграждането на автомагистрала „Тракия” може да бъде подписан до края на септември, съобщи в понеделник министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов пред журналисти в Стара Загора, след като присъства на откриването на обновена отсечка от третокласен път между селата Средец, Опан и Васил Левски.

За празника на Стара Загора - 5 октомври - премиерът Сергей Станишев ще открие отсечката Стара Загора – Чирпан от магистрала "Тракия", съобщи още Гагаузов в подкрепа на предположението си за подписването на договора.

Той обясни още, че на финализирането на договора нямало да се отрази оспорваният анекс, според който държавата ще плаща на концесионера, ако потокът от превозни средства е по-малък от записания в договора. Плащането ще е под формата на заем за концесионера с лихва, каквато той плаща и по другите си заеми, каза Гагаузов и допълни, че условията по анекса са изгодни за България.

Анексът обаче не е одобрен от Евростат, според който каквато и да е форма на плащане на държавата към частен акционер може да се приеме за държавна помощ.

„Всичко, което е наше задължение по договора, когато той бъде факт, а той ще стане факт след последващо решение на правителството, за да се потвърди последното изискване към договора и тогава ще бъде сключен. Надявам се до края на септември да се обявят процедурите по магистралата и да започнат да се работят лотовете между Стара Загора и Карнобат”, каза Асен Гагаузов.

„Има клауза, която винаги си е била в договора, че ако трафикът падне под определено ниво, тогава държавата ще плати, и тя ще даде заем, съвсем лихвен. Точно толкова лихвен, колкото и целият кредит, който ще ползва концесионерът”, заяви министърът.

Той повтори тезата си, че нападките срещу концесионното споразумение за автомагистралата, договорено по време на правителството на Симеон Сакскобургготски, са политически. „Не приемам никакви политически инсинуации в това отношение. Вземе ли решение Министерският съвет, веднага започваме изграждането на магистралата, пък който каквото иска, такова да приказва”, заяви още той и направи странното уточнение, че „договорът е десетки хиляди страници, нито някой може да го прочете, нито да го разбере. Затова се прави от десетки хора”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лого
    #15

    Крайно време е да бъде завършена!

  2. 4i4o
    #14

    като не може да разбере един договор да си ходи

  3. Семеон 2
    #12

    Политика и бизнеса по български, означават главно безкрайни схеми и далавери! Не си губете времето и живота! Махайте се, оставете паразитите без донор, само така те ще умрат!

  4. ГГГ
    #11

    Е, те това е вече върха на сладоледа!Договорът е ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ СТРАНИЦИ, пък и никои не може да го прочете, нито да го РАЗБЕРЕ. Голям умник брей!!! Да си го върнат в Сливен.

  5. B52
    #10

    Da vErvame znachi... che Partiata se e pogrijila za naselenieto... Koeto schita za prosto i ne mu se polaga da chete i razbira.Tejko na tazi strana/teritoria... Imashe neshto tam s ludia i banitzata?!

  6. читател
    #9

    ами учи се на четмо и писмо, бе бате, после ставай министър!

  7. fbi
    #8

    ako koncisionerite reshat,da vdignat cenata na mgistralata tolkova mnogo,4e horata da se otkajat da ia polzvat.Posle nai veroiatno po dogovora,darjava shte kompensira koncisionera,tova samo v edna darjava kato Balgaria moje da stane.

  8. Бойко
    #7

    Този договор е криминално престъпление. След като издухаме Царя от парламента и политиката на изборите, след него ще потириме и този договор. Барабар с дупедавците, подписали го!

  9. ГОЦЕто
    #6

    Ще плащаме СКЪПО, ще доплащаме за трафик и камиони. От София до Бургас ще ни дерат поне с 30 лева.... Мафиотска сделка.

  10. поп Грую
    #5

    ги търпим.Ебати робското племе. МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ ВЪОБЩЕ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ КОНЦЕСИОНИРА,ЗАЩОТО ТЯ Е ПОЧТИ ИЗЦЯЛО ИЗГРАДЕНА С НАШИ ПАРИ.ОСТАВАТ НЯКОАКВИ СИ 50-60 КМ ,С ПОДГОТВЕНО ТРАСЕ ,КОЕТО МОЖЕ ДА СЕ ЗАВЪРШИ ЗА ЕДНА ГОДИНА ЛНО ЗНАЙТЕ ,ЧЕ В КОСНОРЦИУМА ВЛИЗАТ И ДВЕ БЪЛГАРСКИ ДЪРЖАВНИ ФИРМИ :1.ИЗП.ДИРЕКТОР НА ЕДНАТА Е БРАТА НА ГАГАГУЗОВ2.ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НА ДРУГАТА Е БРАТА НА ЗАМ.МИНИСТЪРА НА РУМЕН ПЕТКОВ- БОЙКО КОЦЕВ. И ДВАМАТА СА СИНОВЕ НА ШЕФА НА ПГУ НА ДС ГЕН.В.КОЦЕВ,ЩШЕФ И НА ГОЦЕ ПО ОНОВА ВРЕМЕ. ЗАТОВА КОНЦЕСИЯТА ЩЕ МИНЕ АКО НЕ СЕ ОСПОРВА ОТ ОПОЗИЦИЯТА.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.