Договорът за магистрала „Тракия” подписан до края на септември?

Договорът с концесионера за изграждането на автомагистрала „Тракия” може да бъде подписан до края на септември, съобщи в понеделник министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов пред журналисти в Стара Загора, след като присъства на откриването на обновена отсечка от третокласен път между селата Средец, Опан и Васил Левски.

За празника на Стара Загора - 5 октомври - премиерът Сергей Станишев ще открие отсечката Стара Загора – Чирпан от магистрала "Тракия", съобщи още Гагаузов в подкрепа на предположението си за подписването на договора.

Той обясни още, че на финализирането на договора нямало да се отрази оспорваният анекс, според който държавата ще плаща на концесионера, ако потокът от превозни средства е по-малък от записания в договора. Плащането ще е под формата на заем за концесионера с лихва, каквато той плаща и по другите си заеми, каза Гагаузов и допълни, че условията по анекса са изгодни за България.

Анексът обаче не е одобрен от Евростат, според който каквато и да е форма на плащане на държавата към частен акционер може да се приеме за държавна помощ.

„Всичко, което е наше задължение по договора, когато той бъде факт, а той ще стане факт след последващо решение на правителството, за да се потвърди последното изискване към договора и тогава ще бъде сключен. Надявам се до края на септември да се обявят процедурите по магистралата и да започнат да се работят лотовете между Стара Загора и Карнобат”, каза Асен Гагаузов.

„Има клауза, която винаги си е била в договора, че ако трафикът падне под определено ниво, тогава държавата ще плати, и тя ще даде заем, съвсем лихвен. Точно толкова лихвен, колкото и целият кредит, който ще ползва концесионерът”, заяви министърът.

Той повтори тезата си, че нападките срещу концесионното споразумение за автомагистралата, договорено по време на правителството на Симеон Сакскобургготски, са политически. „Не приемам никакви политически инсинуации в това отношение. Вземе ли решение Министерският съвет, веднага започваме изграждането на магистралата, пък който каквото иска, такова да приказва”, заяви още той и направи странното уточнение, че „договорът е десетки хиляди страници, нито някой може да го прочете, нито да го разбере. Затова се прави от десетки хора”.

Още по темата
Още от Бизнес