След вълна от запитвания към редакцията

"Дойче веле" потвърди за освобождаването на кореспонденти след писмо от КТБ

Еми Барух и Иван Бедров не коментирали едностранчиво Цветан Василев, но не потърсили мнението му

"Дойче веле" потвърди за освобождаването на кореспонденти след писмо от КТБ

Седмица, след като в родните медийни сред тръгна слух, че ръководството на германското радио "Дойче веле" (ДВ) е прекратило взаимоотношенията си с българските си кореспонденти Еми Барух и Иван Бедров след получено критично писмо от Корпоративна търговска банка (КТБ), това бе потвърдено официално.

В позицията на радиото се уточнява, че тя е провокирана от множество запитвания по темата, които пристигат от няколко дни в германската редакция. Слухът за освобождаването на Барух и Бедров предизвика масово недоволство сред протестиращите срещу правителството и то бе отбелязано по време на 99-ото издание на ДАНСwithme.

"Вярно е, че ДВ наскоро се раздели с работещите на хонорар коментатори Еми Барух и Иван Бедров, защото една проверка на публикациите на Българската редакция показа, че няколко техни материала не съответстват на журналистическите стандарти на ДВ. Причина за проверката беше писмо от българската Корпоративна търговска банка до ДВ, в което банката отправяше критиката, че публикациите на Българската редакция по адрес на председателя на Надзорния ѝ съвет Цветан Василев са били едностранчиви", обясняват от германската медия.

От официалната позиция става ясно, че последвалата подробна проверка е установила, че критиките от страна на мажоритарния собственик на КТБ "по същество не са основателни". Отбелязва се обаче, че "ДВ съжалява, че досега към господин Василев не е отправено запитване за неговата позиция – това ще бъде сторено през следващите дни".

Въпреки липсата на потвърждение на упреците от страна на Цветан Василев ръководството на ДВ е взело решение да освободи двамата кореспонденти, тъй като "внимателната проверка на публикациите на Българската редакция установи, че горепосочените автори многократно са нарушили журналистическите стандарти на "Дойче веле".

"Например: стриктното разделяне на мнение от информация или пък подкрепянето на твърдения с доказуем фактически материал. В резултат от това ДВ реши да прекрати сътрудничеството с двамата кореспонденти. Това решение беше взето независимо от писмото от банката. Такива решения се взимат винаги, когато в рамките на редовния контрол за качество в ДВ бъдат установени споменатите професионални опущения", продължава отговорът на радиото.

В края на позицията се посочва още, че "надзорният съвет на Дойче веле разгледа случая на редовното си заседание в петък (20.09.2013) и единодушно одобри решението на ръковдството на ДВ".

"Заедно с ръководителя на редакцията Александър Андреев, работата по подсигуряването на качеството на публикациите на Българската редакция ще продължи и занапред. "Дойче веле" ще продължи да следи публицистично и с критична симпатия политическото и общественото развитие и публичните дебати в България", уверяват от редакцията на ДВ.

Споделяне
Още по темата
Още от България