Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Доклад на ДНСК за строежите край язовир "Искър"

0 коментара

ДО:

НАЧАЛНИКА НА ДНСК

ДО:

КМЕТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА

ДОКЛАД

ОТНОСНО: извършена проверка на строежите на територията на язовир “Искър” съгласно Заповед №РД-13-376/17.08.2006г. на Началника на ДНСК и Кмета на Столична община

В изпълнение на горепосочената Заповед, от служители на ДНСК и Дирекция “Контрол по строителството”СО е извършена проверка на място и по документи на извършеното строителство в местностите около язовир “Искър”.

Проверката е направена съобразно разпоредбите на Закона за устройство на територията и действащата към момента Наредба №3/2000г. за условията и реда за проучване, проектиране, утвърждаване и експлоатация на санитарно-охранителните зони /СОЗ/ около водоизточниците и съоръженията за питейно – битово водоснабдяване и около водоизточниците на минерални води, използване за лечебни, профилактични, питейни и хигиенни нужди издадена от МОСВ, МЗ и МРРБ.

Установено е следното:

І.По извършената проверка по документи и предоставени данни от Централен държавен архив, “Софийска вода”АД, Басейнова дирекция - Дунавски район, Дирекция “Архитектура и градоустройство”СО, район “Панчарево”СО се установи следната фактическа обстановка:

1. Определяне на санитарно-охранителните зони около язовир Искър: санитарно-охранителните зони около язовира са обособявани в редица наредби и заповеди, както следва:

- Наредба за опазване на вододайните зони от 06.02.1951г., издадена от Министерство на комуналното стопанство и благоустройството и Министерство на народното здраве и социалните грижи, съгласно която, първият пояс А обхваща водохващащите съоръжения, с площта около тях, които отдава непосредствено водата си на водохващането или има значение за опазване на хващаната вода в качествено или количествено отношение. Границите на този пояс се установяват в зависимост от характера на водоизточника, произхода на водата, геологията и топографията на терена, устройство на водохващането и др. Съгласно §7 от Наредбата, ако за водохващане се използват повърхностни води - санитарно-охранителната зона трябва да обхваща целия водосборен басейн към пункта на водовземането до съответния вододел.

- Заповед №ИК-705/04.06.1973г. на Председателя на ИК на СГНС, с която са утвърдени охранителните зони около язовира, като в строго охранителна зона А се включва: северна граница - от стената по предвиденото в градоустройствено решение ново шосе до Габров дол; източна страна - от Габров дол до източния бряг на залива до най-южната точка на същия; от тук по права линия до западния бряг на Ренов дол до най-северната му точка; от тук по черния път между двата залива до шосето за Самоков; южна страна - шосето за Самоков и шосето за язовирната стена. Към заповедта е приложена и скица-ситуация.

-Наредба за санитарно-охранителните зони около водоизточниците и водоснабдителните съоръжения от 1974г. /с нея се отменя Наредба за опазване на вододайните зони от 06.02.1951г./.  Съгласно нея в пояс А при водовземания от езера и язовири се включва водната площ, заключена между двата бряга, язовирната стена и линията, която съединява двата бряга на разстояние 1000 м от водната кула срещу течението, както и ивици от терена на същото разстояние с ширина 100 м по двата бряга, считано като хоризонтална проекция от бреговите линии при най-високото водно ниво.

- Наредба №2/1989г. за санитарно-охранителните зони около водоизточниците и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване / с нея се отменя Наредба за санитарно-охранителните зони около водоизточниците и водоснабдителните съоръжения от 1974г./. В наредбата изрично не е упомената територията на Зона А и следователно в сила е Наредбата за размера на необходимата земя при изграждане на строителни обекти от 1982г. Съгласно нея, пояс А съвпада с територията, описана в Наредба за санитарно-охранителните зони около водоизточниците и водоснабдителните съоръжения от 1974г.

 - Заповед №РД-02-14-218/1986г. на Председателя на Комитета за ТСУ-МС, с която е одобрен ТУП за вилния отдих на територията на СНС, с приложена скица на охранителните зони около язовира.

- Наредба №3/2000г. за условията и реда за проучване, проектиране, утвърждаване и експлоатация на санитарно-охранителните зони около водоизточниците и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване и около водоизточниците на минерални води, използвани за лечебни, профилактични, питейни и хигиенни нужди. С нея е отменена Наредба №2/1989г. за санитарно-охранителните зони около водоизточниците и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване. Съгласно Наредбата пояс І при водовземания от язовири включва акваторията от язовирната стена до разстояние 1000 м от водовземното съоръжение срещу течението, както и ивица с широчина 50м от границата на водния обект. Границите на пояс ІІ /с ограничено осъществяване на дейност/, при липса на данни за самопречиствателната способност на язовира, обхваща цялата акватория на язовира и бреговата ивица с широчина не по-малка от 500м от границата на водния обект.

Границите на пояс ІІІ се определят на не повече от 25000м, както нагоре по течението, така и от двете страни на язовира.

Съгласно разпоредбата на Наредба №3/2000г., учредените СОЗ по отменената наредба се привеждат в съответствие с изискванията на Наредба №3 в срок до 10 години от обнародването ѝ в Държавен вестник, като границата на най-вътрешния пояс на СОЗ не се променя. Следователно в сила е Заповед №ИК-705/04.06.1973г. на Председателя на ИК на СГНС, с която са утвърдени охранителните зони около язовира, тъй като все още срока за привеждането им в съответствие с наредбата не е изтекъл.

2.По отношение статута на земите, попадащи в проверяваната територия

Около яз.Искър преобладават земеделски земи. За част от тази територия, от Община Самоков са раздавани земи по отменените с §4 от ПЗР на ЗСПЗЗ постановления, укази и др.    

Поземлена комисия Панчарево също е извършвала действия по възстановяване правото на собственост върху земи от проверяваната територия. Видно от водената кореспонденция между Областните управители на област София-град и София-област, както и между кметовете на Община Самоков и Столична община и Район-Панчарево-СО, съществува несъответствие и припокриване на части от територии от земеделския фонд и територии, попадащи в административно-териториалните граници на двете области/общини. Същевременно се наблюдават и различни имена на едни и същи местности в графичните материали, предоставени от поземлените комисии към Община Самоков и Район Панчарево-СО.

През годините за различни имоти находящи се в едно и също землище са издавани документи /скици, разрешения за строеж, актове за узаконяване и др./ от техническите служби на Район Панчарево-СО и Община Самоков.

Съгласно писмо №09-002/07.10.2004 г. на Областен управител на Софийска област, съществува проблем в установяването на административната граница между Област София-град и Софийска област, за което няма картен материал, конкретизиращ местоположението на границата между двете области. За нуждите на земеразделянето, с протокол от 10.09.1992 г., подписан от заместник - кмета на СГО, кмета на Община Самоков и председателите на поземлените комисии е установена землищна граница, като е ползвана границата спрямо баланса от 1956 г. Това определяне на землищната граница е извършено, с цел ускоряване на поземлената реформа, като протоколът по своята същност не представлява споразумение и уточняване на административната граница между двете общини.

Възможността за възстановяването на земеделските земи на бившите им собственици е ясно регламентирана като обхват в Заповед №РД-46-573/1997г. на Министъра на земеделието и хранителната промишленост, в която изрично е упоменато, че земите, попадащи в границите на стопанство Искър и тези в пояс А на санитарно-охранителната зона не следва да се възстановяват.

3.По представената документация по отношение извършващото се строителство в имоти, попадащи/граничещи  в СОЗ А:

С решение на ОСЗГ р-н “Панчарево” – СО №14039.2/08.07.2003г. е възстановено правото на собственост на наследниците на Кирил Георгиев Чалев на имот №000608 по картата на землището на яз. “Искър” с площ 5,261 декара. Съгласно решението, имотът  е с ограничения при ползване и попада в СОЗ пояс Б, като се разрешава ограничено ползване на орни земи, хидромелиоративна дейност и пасища.Представен е нотариален акт №162/01.09.2004г.за продажба на недвижим имот №00608 на “Ивекс –Ц” ООД, с управител Цонче Любомирова Семерджиева.

За имот 000608-извън регулация, м.Дълга поляна е изготвено допускане за ИПЗ от Главния архитект на София с №ГР-70-00-202/11.07.2005г. Съгласно изразените становища по допускането, отдел ОГП към ДАГ-СО изрично указва, че имотът попада в земеделска земя без право на застрояване, както и че е възможно изграждане на крайпътни обекти по реда на Закона за пътищата и след становище на Басейнова дирекция. Останалите отдели съгласуват допускането без забележки, при спазване на извършените съгласувания. Следва да се има предвид, че Закона за пътищата създава ограничения при изграждането на обекти, намиращи се в непосредствена близост до пътната мрежа, а не създава разрешителен режим и е недопустимо при съществуващите забрани, наложени от други закони за строителство в СОЗ да се използват разпоредбите на този закон. Съгласуване на градоустройственото решение от страна на Басейнова дирекция Дунавски район не е представено.

С решение №6/08.08.2006г. на Областна дирекция ЗГ-гр.СОфия е взето решение на основание чл.22, ал.1 ЗОЗЗ и чл.32, ал.1 ППЗОЗЗ да бъде утвърдена площадка за проектиране на Крайпътен обслужващ комплекс-кафе-ресторани и бунгала в имот 000608. 

С протокол №ЕС-Г-104/23.08.2005г. на ОЕСУТ, т.22 е взето решение Главния архитект на София да издаде заповед за одобряване на ПЗ за ПИ 000608. От докладването на проекта става ясно, че същият е съгласуван с Електроразпределение, Софийска вода, СДВР-КАТ, ОУП-София, СДВР-ПАБ, СРИОКОЗ, МЗГ, по отношение попада ли имотът в санитарно-охранителна зона, като заключението е, че същият не попада в санитарна зона. Тези твърдения противоречат на решение №14039.2/08.07.2003г. на комисията за възстановяване на земеделски земи, където изрично е посочено, че имотът попада в зона Б на язовира и следователно се разрешава единствено ограничено ползване на орни земи, хидромелиоративна дейност и пасища. От своя страна решението противоречи на данните от Басейновата дирекция /подкрепени със скици/ и действалите и действащи към момента наредби, а именно, че имотът попада в строго охраняваната зона А на язовира.

Взето е решение преди издаването на заповедта за одобряване, проектът да бъде съгласуван с ИАП. Към преписката няма данни същото да е изпълнено.

Със Заповед №РД-09-50-1248/23.11.2005г. на Главния архитект на София е одобрен план за застрояване за ПИ №000608 за крайпътен обслужващ комплекс. Заповедта е съобщена на ИВЕКС-ЦООД и на Областна служба земеделие и гори Панчарево, като в срока, определен в ЗУТ няма постъпили възражения. На основание чл.140 ЗУТ и влязъл в сила ПУП, одобрен с цитираната заповед е издадена виза за проучване и проектиране на 11.01.2006г. за Крайпътен обслужващ комплекс.

От Главния архитект на р-н “Панчарево” – СО са издадени 12 бр. разрешения за строеж:

· РС №234/15.09.04г. за прогледна ограда. /преди одобряване на ПЗ/

· РС №366/24.10.05г. за дървен мост. /преди одобряване на ПЗ/

· РС №286/19.06.06г. за жилищно бунгало А.1.

· РС №285/19.06.06г. за Крайпътен обслужващ комплекс ресторант.

· РС №287/19.06-06г. за жилищно бунгало А.2.

· РС №288/19.06-06г. за жилищно бунгало А.3.

· РС №289/19.06-06г. за жилищно бунгало Б.1.

· РС №290/19.06-06г. за жилищно бунгало Б.2.

· РС №291/19.06-06г. за жилищно бунгало Б.3.

· РС №292/19.06-06г. за жилищно бунгало С.1.

· РС №293/19.06-06г. за жилищно бунгало С.2.

· РС №294/19.06-06г. за жилищно бунгало С.3.

Разрешения за строеж с №№286 – 294 са влезли в сила на 04.07.2006г. съгласно поставен върху тях печат от р-н “Панчарево” –СО. Следва да се има предвид, че строежът неправилно е разделен на части, тъй като в случая се касае за един имот с проведена една градоустройствена процедура; обектите са с обща водопроводна и канализационна система и вертикална планировка.

В представения комплексен доклад за оценка на инвестиционните проекти от фирма КОНИКС-КОНСУЛТ ИНЖЕНЕРИНГ-2005 с управител инж. Г. Стоичков неточно е отбелязано, че с Решение №6/08.08.2005г. на ОДЗГ гр. София е променено предназначението на земеделските земи за неземеделски нужди и в същия не се съдържат данни за отвеждането на канализацията и водоснабдяването на комплекса. Съгласно писмо от НЕКАД-Предприятие Язовири и каскади кота най-високо ниво на язовир Искър е 817.50м. Представения ГЕНПЛАН /на който е отбелязана пречиствателна станция за пречистване на отпадните води/ е с печат от Софийска водаАД. Следва да се отбележи, че при първоначалното запитване от фирма ИВЕКС-ЦООД до Софийска водаАД, по отношение на това има ли редовно въведени мрежи за имот 000608, експлоатационното дружество не е сигнализирало нито една институция за намеренията на собственика да извършва строително-монтажни работи в близост до язовира.

-  Имот №000631 е собственост на БГ  ГРУП ООД,  нотариален акт №41 от 28.06.2004г.

За имота е изготвено допускане за ПЗ от Главния архитект на София с №ГР-70-00-317/20.06.2005г. Съгласно изразените становища по допускането, отдел ОГП към ДАГ-СО изрично указва, че имотът попада в земеделска земя без право на застрояване, както и че е възможно изграждане на крайпътни обекти по реда на Закона за пътищата и след становище на Бесейнова дирекция. Останалите отдели съгласуват допускането без забележки, при спазване на извършените съгласувания. Съгласуване на градоустройственото решение от страна на Басейнова дирекция Дунавски район не е представено.

С протокол №ЕС-Г-107/13.09.2005г. на ОЕСУТ, т.27 е взето решение Главния архитект на София да издаде заповед за одобряване на ПЗ за ПИ 000631, след съгласуване с ИАП. Предварителния проект е съгласуван от ИАП на 13.06.2003г. От докладването на проекта става ясно, че същият е съгласуван с Електроразпределение, Софийска вода, СДВР-КАТ, ОУП-София, СДВР-ПАБ, СРИОКОЗ, МЗГ, по отношение попада ли имотът в санитарно-охранителна зона, като заключението е, че същият не попада в санитарна зона. Същото противоречи на скица №005017/03.07.2004г., издадена от издадена от ОСЗГ, съгласно която имот 000631 попада в зона Б, и съгласно забележка към скицата в нея се разрешава единствено ограничено ползване на орни земи, хидромелиоративна дейност и пасища

Със Заповед №РД-09-50-1249/23.11.2005г. на Главния архитект на София е одобрен план за застрояване за ПИ №000631 за мотел. Заповедта е съобщена на БГ-ГрупООД и ОСЗГ Панчарево, като в срока, определен в ЗУТ няма постъпили възражения.

Към момента няма издадено разрешение за строеж за имота, собственост на БГ-ГрупООД.

Видно от представения картен материал,  около границата на СОЗ А са обособени множество поземлени имоти, за които няма данни, по отношение на собствеността.

ІІ.От извършената проверка на място:

На място са проверени   118   строежа, при което са съставени 121  бр. констативни актове за провеждане на административно производство по чл.225 от ЗУТ – за премахване /Приложение №1/.

Проверените строежи около язовир “Искър” са в административната територия на р-н Панчарево – СО.

При извършената проверка е установено, че за някои от строежите са налице издадени строителни книжа /скици, разрешения за строеж и актове за узаконяване/ от община Самоков.

В поземлен имот 000608, м. “Дълга поляна” землище на яз. “Искър” е установено извършане на СМР от възложителя “Ивекс – Ц” ООД, на “Крайпътен обслужващ комплекс – кафе – ресторант и бунгала”.

От длъжностни лица в ДНСК и Дирекция “КС”СО са съставени констативни протоколи с дата 18.08.2006г., съгласно които:

- плана за застрояване за имот 000608 не е влязъл в сила, тъй като не е обявен на всички заинтересовани лица;

- извършено е строителство на мост-градински парков елемент и подпорна стена към язовир Искър, в процес на строителство са ограда към улична регулация и три броя бунгала

За извършващото се строителство в ПИ №000608 от служители на ДНСК са съставени 6 бр. констативни актове за провеждане на административно производство по реда на чл. 225 ЗУТ за премахване.

За поземлен имот №000631 е установено, че е изградена ограда, за която от ДНСК е издадена Заповед №РД-14-263/24.06.2005г. за премахване на незаконен строеж: “Ограда”. Същата е обжалвана пред СГС. След приключване на съдебното производство ДНСК ще предприеме действия  за привеждане на заповедта в ефективно изпълнение.

За строеж Двуетажна вилна сграда по КЛ №23-12-Б, м.Ренов дол, се представиха: Акт за узаконяване № 056/30.05.2000г.на Район Панчарево за двуетажна двуфамилна жилищна сграда-160,96 м2 и Акт за узаконяване №04/07.03.2001г. от Гл.арх. Община Самоков за двуетажна  вилна сграда-40 м2.

Издадена е Заповед №РД-14-1181/07.07.2006г. от ДНСК за премахване на незаконен строеж:”Вилна сграда” в ПИ№1345, м. Реньов Дол, в землището на с. Долни окол, р-н Панчарево – СО.

Съставените 37 бр. констативни протоколи, с които са установени обекти не представляващи строежи, съгласно §5 от ДР ЗУТ са изпратени на Кмета на р-н “Панчарево” с писмо изх.№РД-627-03-022/09.05.2006г. за предприемане на действия по чл. 57а ЗУТ и/или чл.179 ЗУТ с оглед привеждането на обектите и съоръженията в съответствие с изискванията на действащите нормативи по устройство на територията. 

ІІІ. Предприети действия, предложения и заключения

С писмо из. №СО-2172-00-312/19.01.2006г. ДНСК дава указания на Софийска вода АД и Басейнова дирекция “Дунавски район” да установят точните граници на санитарно охранителните зони на язовир “Искър”.

След изтичане на сроковете за възражения по съставените констативни актове, ДНСК  ще предприеме действия за довършване на образуваните административни производства за премахване на строежите в СОЗ.

Иницииарано е създаване на междуведомствена комисия за проверка на изнесените в пресата данни, относно режима на стопанисване и ползване на земите в санитарно-охранителните зони на язовир ИСКЪР с представители на Министерство на земеделието и горите, Министерство на регионалното развитие и благоустройството и др.

Проведена е  среща на длъжностни лица в ДНСК и Дирекция КССО с представители на Басейнова дирекция Дунавски район по отношение определяне на точните граници на СОЗ, начина на ползване на земите. С писмо изх.№РА-07-00-92/31.08.2006г. на Директора на Дирекция КССО проведените градоустройтвени процедури са изпратени до Басейнова дирекция Дунавски район за становище. От Басейновата дирекция е изискано становище по отношение ограниченията за ползване в СОЗ на язовира и тяхното обособяване.

Установено е, че заповедите за застрояване не са влезли в сила, поради необявяването им на областен управител на област София-град и концесионера Софийска вода. Изпратено е писмо изх.№РА-07-00-92/01.09.2006г. от Директора на Дирекция КССО до Кмета на район Панчарево за допълнително съобщаване.

Изискано е контролно заснемане на извършващото се строителство в имот 000608 от ГИС-София.

С писмо изх.№РА-07-00-92/31.08.2006г. на Директора на Дирекция КССО е поискано становище на МРРБ, МОСВ и Министерство на здравеопазването за тълкуване на чл.18, ал.1 от Наредба №3/2000г. за условията и реда за проучване, проектиране, утвърждаване и експлоатация на санитарно-охранителните зони около водоизточниците и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване и около водоизточниците на минерални води, използвани за лечебни, профилактични, питейни и хигиенни нужди.

От Софийска водаАД е изискано да бъде представен изготвения проект за обособяване на СОЗ съгласно изискванията на Наредба №3/2000г. Проектът е представен в Дирекция КССО

Заключения и предложения:

За недопускане на извършване на строителство и ефективен контрол в СОЗ пояс І и ІІ, е необходимо спешно да се проведе учредяването на санитарно охранителните зони и отлагане на границите им на място.

Съгласно чл.46 от Наредба №3/2000г. пояс І трябва да бъде ограден,  маркиран и сигнализиран с предупредителни надписи.

Сигнализирането на пояс ІІ и ІІІ е задължително съгласно чл.47 и чл.48 от Наредбата.

Съгласно разпоредбата на чл.11, ал.1 от Наредба №3/2000г. /действаща към момента/, земите, заети от най-вътрешния пояс І на СОЗ на водоизточниците и съоръженията за питейно-битово водоснабдяване са публична държавна собственост. Това води до извода, че неправилно са възстановявани имоти на частни лица в строго охранителна зона А на язовир Искър. Предлагам да бъде сезиран Министъра на земеделието и горите, областния управител и Басейнова дирекция - Дунавски район с център Плевен за извършеното възстановяване на земи, като се обърне внимание на факта, че има съществено разминаване в данните на Басейновата дирекция , Софийска водаАД и ОСЗГ-Панчарево по отношение границите на първи пояс.

Заповедите на Главния архитект на София за одобряване на планове за застрояване на имоти 000608 и 000631 не са обявени на всички заинтересовани лица, а именно Областния управител на област София-град /като управляващ земите публична държавна собственост/ и Софийска водаАД /като концесионер на водоснабдяването на гр.София/. При така създадената фактическа обстановка, следва да се счита, че заповедите не са влезли в сила и е необходимо допълнително обявяване. Към заповедите няма съгласуване с Басейнова дирекция по реда на чл.128, ал.6 и чл.121, ал.2 ЗУТ. Няма съгласуване и с НЕК-Предприятие Язовири и каскади. Във връзка с горното следва да бъдат уведомени всички заинтересовани страни, а именно: Министерство на околната среда и водите, Министерство на земеделието и горите, Областен управител на област София-град, Кметът на Столична община, Басейнова дирекция - Дунавски район, НЕК-Предприятие Язовири и каскади, Софийска водаАД.

Съгласно направените констатации от Басейнова дирекция, кота НВВН на язовирната стена е 817.50 в Черноморска височинна система, т.е. съществува реална опасност от заливане на някои от разрешените строежи.

Съгласно изискванията на Наредба №3/2003г., от Софийска водаАД са предприети действия за осъвременяване на зоните, като пояс І се запазва като територия, докато пояс ІІ значително редуцира обхвата си. В проекта, това намаляване е обяснено с изключителната самопречистваща способност на язовира. Имайки предвид големия интерес към строителство в тази област /и преди всичко близостта до водата/, считаме че попадайки в зона В или ІІІ зона, частта от зона ІІ ще бъде силно застроена, което ще доведе до значително вредно въздействие върху околната среда и в частност върху язовира. Предполага се, че пречистването на отпадните води ще се осъществява чрез пречиствателни станции, като не е отчетено къде ще заустват същите. Считаме, че авторите на проекта за определяне на СОЗ не са се съобразили с този факт и предлагам да бъде изготвено становище до всички институции, ангажирани с проблема, в което ясно и точно да се заяви, че намаляването на площта на зона ІІ ще има изключително негативно последствие върху язовира.

При процедиране на плана за застрояване и издаване на разрешенията за строеж не е изискано становище на РИОСВ-София за бъдещото строителство. Съгласно разпоредбите на ЗООС, всяко инвестиционно намерение подлежи на преценка по отношение на това следва ли да се извършва за него ОВОС или не.

Предвид разпоредбата на чл.150 ЗООС, физическите и юридическите лица, които притежават и използват пречиствателни съоръжения и съоръжения за третиране на отпадъци /в случая е налице пречиствателно съоръжение/, са длъжни да осигурят функционирането им, съгласно разпоредбите на нормативните актове и съобразно условията в решенията по ОВОС, в разрешителните и другите индивидуални административни актове, отнасящи се до тях. Към момента няма данни за това, какви становища са изисквани и съответно получавани от компетентните органи по отношение на проектираното съоръжение.

Считаме, че следва незабавно да бъде подаден сигнал до Министъра на околната среда и водите, предвид разпоредбата на чл.161, ал.1 и ал.2 ЗООС,  а именно: Министърът на околната среда и водите или упълномощено от него длъжностно лице обжалва актовете на административните органи, които противоречат на нормативните актове в областта на опазването на околната среда, като съгласно ал.2 обжалването по ал. 1 спира действието на обжалвания акт. В случая е налице изключително противоречие на разрешеното строителство с регламентираните условия и ред за опазване и ползване на язовир Искър.

...................................................................................
Стефан Черноколев - Заместник-началник ДНСК
..................................................................................
инж.Васил Начевски - Главен Директор Главна Дирекция “КОДК”-ДНСК
...................................................................................
арх.Иван Несторов - Директор Дирекция “Архитектура и градоустройство”СО
...................................................................................
арх.Влади Калинов - Директор Дирекция “Контрол по строителството”СО

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.