Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Достъпът до летище "София" ще е затруден половин година заради нова естакада

1 коментар
Служебният министър на транспорта Христо Алексиев провери през февруари строежа на естакадата

Изграждането на естакада, която ще осигури директна връзка с новия терминал на летище "София" ще затрудни достъпа до аерогарата до 18 октомври.

Заради строителството на съоръжението, което ще се ползва от правителствените делегации по време на българското европредседателство се въвеждат промени в движението.


Влизането на пътни превозни средства от 18 април до 24 часа на 18 октомври се забранява в двете посоки в участък от 400 метра по бул. "Брюксел", съобщи Столична община.

Движението ще става двупосочно по временно пътно платно от западната страна на бул. "Брюксел" в същата посока.

Заради очакваните затруднения при придвижването до летището от Столична община призоват да се ползва метрото или автобусите по линия 84 до аерогарата.

Пътуващите с автомобил могат да използват стария път до летището, който е по бул. "Христофор Колумб".

Новата пътна връзка на Терминал 2 с бул. "Брюксел" трябва да осигури бърз транспорт от летището към центъра на града. Обектът е обявен за национален от първа категория, защото е важна част за представянето на страната ни по време на първото председателство на България на Съвета на Европейския съюз през първата половина на 2018 г.

Ускоряването на строителството на обекта беше един от основните приоритети на служебния министър на транспорта Христо Алексиев, който на няколко пъти направи внезапни проверки. Той поиска от изпълнителя на обекта допълнителна мобилизация на човешки ресурс и актуализиран график за работа.

По договор новата естакада трябва да е готова до февруари 2018 г., но Алексиев поиска от строителите пътната връзка да бъде приключена до ноември 2017 г.

Договорът за строителството на естакадата беше подписан на 22 декември 2015 г. с обединението "Брюксел 2015" ДЗЗД, в което влизат "ПСТ Груп" и "Инфраструктурно строителство".

От работата по обекта 17% е възложена на подизпълнители. Италианската "Серенисима Коструциони" ще извърши 15 на сто от дейността. Нейно задължение е изграждането на мостовото съоръжение. На полската "Мости Котивице" и българската "Виа план" се пада по 1% от изпълнението на поръчката, което е свързано с проектиране на съоръжението.

По договор пътната връзка трябва да бъде изградена за година и десет месеца (630 работни дни). Съоръжението представлява мост с дължина от 349 метра и 1100 метра пътни връзки.
Цената му е 13.7 млн. лв. с ДДС.

От вторник започва и полагането на асфалт между улиците "Народно хоро" и "Любляна" в столичния квартал "Овча купел", съобщиха още от Столична община.

На по-късен етап ще се направи и кръгово при връзката с бул. "Монтевидео". Там предстои и втора част от ремонта на ключовия булевард, която се бави заради отчуждаване на имоти.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Sin
    #1

    Това sе нарича тъпа и неотговорна власт. Ограниченията и неудобствата за гражданите се обясняват с ангажименти кам ЕС, които са повод за некомпетентните нехранимайковци, попаднали кой знае как във властта, да покажат себе си.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.