Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ДПС и ГЕРБ похарчили най-много за предсрочните избори

И двете партии са платили за агитация предимно с държавната си субсидия

0 коментара
Колаж: <i>Mediapool.bg</i>

ДПС и ГЕРБ са двете партии, платили най-много за кампаниите си преди предсрочните парламентарни избори на 26 март. Движението за права и свободи обаче изпреварва формацията на Борисов с харчове от около 40 000 лева. Това става ясно от данните за агитационните разходи на партиите, публикувани в петък на страницата на Сметната палата.

Движението е похарчило 2.35 млн. лева, като средствата са набрани основно от държавната субсидия, която получава като парламентарно представена партия в предишния парламент. На второ място по дадени за кампанията пари е ГЕРБ. Партията, която събра 33.54% от вота и състави правителство, също е харчила само от субсидията си за тези избори. А разходите ѝ са общо 2.31 млн. лева, от които 2.2 млн. лева за външни услуги.

Само ГЕРБ са похарчили 1.48 млн. лева за медийни услуги. ДПС например е дало 1.78 млн. лева за външни услуги, като на представители на медии - печатни, радио и телевизия, са платени 517 хил. лева. Движението има и големи разходи за материали - почти 540 хил. лева.

Данните на Сметната палата показват, че на трето място по харчове е коалицията "БСП за България", която е изразходвала за агитация 1.24 млн. лева. Партията е набрала 1.25 млн. лева приходи, като голяма част от тях са от дарения (393 хил. лева), а от издигнатите от партията кандидати са събрани 246 хил. лева. Разходите на левите за външни услуги са 1.18 млн. лева, от които 905 хил. лева са за медийни услуги.

Разходите на "Обединените патриоти", които в момента са в управляваща коалиция с ГЕРБ, са в размер на 741 хил. лева, като основната част от средствата за кампанията са събрани от участващите в коалицията партии. Разходите за външни услуги са 292 хил. лева, от които за медийни услуги са изразходвани 224 хил. лева.

Най-евтина е била кампанията на най-малката по численост парламентарна група - на Воля. Политическата формация на варненския бизнесмен Веселин Марешки е похарчила 208.5 хил. лева, от които 160 хил. лева са разходите за външни услуги. За медийни услуги са платени 135 хил. лева.

Набраните средства от най-новата парламентарно представена партия са 213 хил. лева. Малко повече от половината от тези средства (140 хил. лева) са дарения от физически лица.

Кампанията на неуспялата да влезе в парламента коалиция Реформаторски блок е струвала около 1.3 млн лева, на "Нова република" – малко над 670 000 лева, а на "Да, България" – 220 000 лева.

Общо 29 партии, коалиции и инициативни комитети участваха в последните парламентарни избори. Всички те са подали отчети в Сметната палата, допълват от институцията. Разходите на трима от тях са под 1000 лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.