Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Драма с паветата и на бул. "Прага"- институт разпоредил връщането им

Столичната община обаче смята да продължи с асфалтирането

7 коментара
Снимка: БГНЕС

Националният институт за недвижимото културно наследство (НИНКН) е разпоредил на Столичната общината да върне паветата на бул. "Прага", съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя обаче обясни, че махането на паважа и полагането на асфалта ще продължи, въпреки позицията на института.

"Изненадващо в сряда получихме становище от Националния институт за недвижимо културно наследство за връщане на паважната настилка. Изпратихме възражение, защото разрешението за строеж е от 2015 г. Тогава заповед на министъра на културата, на която се позовава НИНКН, не е имало. Надявам се възражението да бъде прието. Има практически и логични причини - това е изключително натоварен участък с тежко движение, свързващ само асфалтирани улици. Надявам се да не се наложи спиране на работите", казва столичният кмет пред "24 часа".

Тя изразява своята "надежда", че министърът ще приеме аргументите на общината и няма да има забавяне на ремонта на бул. "Прага".

"Министерството има правомощията да дава становища за елементите на културната среда. Длъжни сме да се съобразяваме с тях. Историческият облик на центъра трябва да се запази. Такъв пример е ул. “Вашингтон” - там възстановяваме паветата. Аргумент за решенията на НИНКН е заповед на министъра от 2016 г. В нея се посочва, че паважната настилка в града трябва да бъде запазена. Изброени са дори улици, по които от десетилетия няма павета. Разговарях с министъра, че заповедта трябва да се преразгледа", казва Фандъкова.

В края на юни бул. "Прага" бе затворен за цялостен ремонт, който по план трябва да продължи до 15 август. Ще бъде подменена водопроводната инфраструктура, паветата трябва да бъдат заменени с асфалт, ще се поставят нови плочки по тротоарите, а уличното осветление ще бъде обновено. Ремонтът на булеварда се изпълнява от "Щрабаг", а стойността на договора е 1.44 млн. лв. с ДДС.

След началото на ремонта започнаха и протести срещу премахването на паважа с аргумента, че така се заличавал обликът на града. Столичната община обаче възразява, че всички големи съседни улици на "Прага" са асфалтирани и нищо няма да се наруши. Кметството допълва, че трафикът по този булевард е много интензивен и паветата разбиват автомобилите.

Има и граждански сдружения, които подкрепят премахването на паважа. От гражданската организация "Спаси София", която следи за некачествените ремонти в София, обявиха, че паветата са по-шумни и по-замърсяващи, както и че са подходящи за улици с по-малък трафик, а не за основни градски булеварди.

Организацията смята, че Министерството на културата изцяло "популистки" настоява за запазване на паветата на бул. "Дондуков" и други големи градски артерии.

Йорданка Фандъкова обяснява, че бул. “Дондуков” е най-тежкият обект за общината, защото е в много лошо състояние и е ключов за града.

"Булевардът беше в много лошо състояние и се надявам всички да проявят търпение. Заради промяната на проекта, която се наложи след становището на Министерството на културата за запазване на паветата", каза кметът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #7

    Паветата на каква култура са наследство?! Кой ще ги поддържа?!

  2. перо
    #6

    Бул Прага се е появил в далечното минало между 1917 г. и 1927г. като продължение на бул. Патриарх Евтимий.На картата на София 1934г. тази част е придадена като начало на бул. Христо Ботев. След 09 09 1944 незнайно кога тази част на "Патриарха", а после и на "Ботев"(може би 1945-1948 се е превърнала в бул. Прага. Павираха я някъде към 1950г.

  3. Ина
    #5

    След като отказва да изпълнява разпоредбите ва М-во на културата, по какво се различава Фандъкова от Японеца? Специализираният съвет към МК изрично задължи общината да внася за разглеждане проект за всеки конкретен случай. За "Прага" няма внесен проект.

  4. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #4
  5. Bлaдo
    #3
  6. Колко подходи и пътеки в частни имения и хотели с гранитните павета съм видял -сигурно са 1000 пъти повече.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.