Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Драстичен спад на клиентите на БДЖ за последните15 години

7 коментара
Драстичен спад на клиентите на БДЖ за последните15 години

При 70-80 млн. клиенти на БДЖ годишно за периода 1993 – 97 г., през последните години този брой едва надхвърля 30 млн., каза транспортният министър Ивайло Московски по време на парламентарния контрол в петък. Причините са на първо място състоянието на жп инфраструктурата, както и морално и технически остарелият подвижен състав, обясни той.

Средната скорост по жп мрежата в страната е 40 – 50 км/час и това не е причинено от нас, а е заварено, посочи транспортният министър. Средната възраст на вагоните и локомотивите в експлоатация е 35-40 години, отбеляза той.

 

Московски отговори на питане на червения депутат Румен Такоров за спада на превозените с влак пътници от началото на годината. Според данни на НСИ, цитирани от Такоров, за първото тримесечие на 2012 г. броят на пътуващите с влак е намалял с 12.7 процента или с приблизително 905 хиляди пътници в сравнение със същия период на 2011 г., а за второто тримесечие резултатите са почти същите - спад с 11.6 процента.

 

Има намаление в броя на превозените с влак пътници през първото тримесечие на годината, тенденцията обаче не е от сега, а се наблюдава през почти всички години на прехода, каза Московски.

 

Над 1.2 млрд. лева в момента се инвестират в няколко жп отсечки за скорост 160 – 200 км в час, в нова сигнализация и ново управление на влаковете, обясни министърът. Той очаква

резултатът от тези проекти да се види може би от следващата година. До края на годината очакваме да бъде готова отсечката от Свиленград до турската граница, модернизират се над 400 км жп линии и 20 жп гари в цялата страна, отбеляза още Московски. Той припомни, че в момента има сключени договори за ремонт на 169 вагона, стартира и процедура за избор на изпълнител на ремонта на 177 пътнически вагона за периода 2012 - 2013 г. За първи път от 30 години БДЖ закупи нови спални вагони, отбеляза Московски.

 

Министърът на транспорта не се съгласи с твърденията на опозицията, че правителството води БДЖ към умишлен фалит. Той посочи, че са заварили дружеството на практика фалирало и през тези три години се опитват да го оздравят. Не мога да се съглася, че се опитваме да продадем "Товарни превози" на безценица или на някакъв "подходящ" приватизатор, коментира в отговор на друг въпрос Ивайло Московски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Вместо да мисли как да подобри поне малко състоянието на железниците, КАЛИНКАТА Владимир Владимиров си организира конкурси за МИС БДЖ на Паничище - под формата на футболна спартакиада. Няма ли най-после правителството да види какво недоразумение е държало 3 години в железниците?

  2. Анонимен
    #6

    iskam da dop&lnq moite dumi ot replika nomer"5".Chasna firma vnese v Bulgariq Hilqdi leki koli ot Evropa za vtora upotr....Gradskite ulitsi se nap&lniha s avtomobili.Predi imashe vnos samo ot SSSR i horata chakaha s godini da si kupqt avtomobil. kutso i sakato hodi na rabora s avtomobil i ne zavisi otMasov transport. Narimer Liniqta Septemvri- Dobrinishte\tesnolineika| ima edin p&tnicheski Vlak na Den i koito ima raota ne razchita na vkaka.Zatova tsenite na benzina sa tolkova visoki ZASHTOTO ima golqma konsumatsiq. i taka natat&k.

  3. Анонимен
    #5

    v sotsialisticesko vreme imashe balans mezhdu JP i avtobusi. Dnes ima marsrutki do selata, i chasni abtobusi do gradovete,koito pravqt KONKURENTSIQ na ZGPeto.Da prestanat da se vaikat kakvo e bilo,DA se REFORMIRAT ako iskat da zhiveqt.Horata biaha zatvoreni kqato v KLETKA. A sega kolko mnogo burgari -Emigranti v tsial sviqt ima.

  4. Анонимен
    #4

    GERB nosi pulna otgovornost za susipvanetoo na BDZ i hich da en mi se praviat na ushtipani momi

  5. Анонимен
    #3

    Причината за драстичния спад на броя на клиентите както на пътнически превози, така и на товарни превози е една единствена - това е КАЛИНКАТА Владимир Владимиров, председател на борда на директорите на Холдинг БДЖ ЕАД. Този необразован и некомпетентен човек успя за 3 години да съсипе печелившия бизнес на железниците и да го доведе до просешка тояга. Кредиторите и облигационерите заливат всеки месец с предупредителни писма БДЖ, но КАЛИНКАТА продължава да съсипва компанията. Но идва краят и на този случаен за железниците човек.

  6. Анонимен
    #2

    до номер 1: доста неверни твърдения, надявам се че е от невежество, а не от злонамереност

    1. България не хвърля пари - проекта се осъществява със средства от европейските фондове

    2. не се свързва Германия с Турция, а се подобрява международен коридор за цяла Европа - от Холандия и Полша до Истанбул и нататък за близкия изток

    3. това е и най-печелившата опция за транспорт на товари и пътници - колкото повече товари и пътници пътуват между Германия и Турция, примерно, толкова повече приходи ще има

  7. Анонимен
    #1

    България хвърля пари на вятъра да модернизира ж.п. линия свързваща Турция с Германия, т.е. ние субсидираме турския и германския бизнес, но хора с милиционерско образование им е трудно да го проумеят.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.