Драстичен спад на клиентите на БДЖ за последните15 години

Драстичен спад на клиентите на БДЖ за последните15 години

При 70-80 млн. клиенти на БДЖ годишно за периода 1993 – 97 г., през последните години този брой едва надхвърля 30 млн., каза транспортният министър Ивайло Московски по време на парламентарния контрол в петък. Причините са на първо място състоянието на жп инфраструктурата, както и морално и технически остарелият подвижен състав, обясни той.

Средната скорост по жп мрежата в страната е 40 – 50 км/час и това не е причинено от нас, а е заварено, посочи транспортният министър. Средната възраст на вагоните и локомотивите в експлоатация е 35-40 години, отбеляза той.

 

Московски отговори на питане на червения депутат Румен Такоров за спада на превозените с влак пътници от началото на годината. Според данни на НСИ, цитирани от Такоров, за първото тримесечие на 2012 г. броят на пътуващите с влак е намалял с 12.7 процента или с приблизително 905 хиляди пътници в сравнение със същия период на 2011 г., а за второто тримесечие резултатите са почти същите - спад с 11.6 процента.

 

Има намаление в броя на превозените с влак пътници през първото тримесечие на годината, тенденцията обаче не е от сега, а се наблюдава през почти всички години на прехода, каза Московски.

 

Над 1.2 млрд. лева в момента се инвестират в няколко жп отсечки за скорост 160 – 200 км в час, в нова сигнализация и ново управление на влаковете, обясни министърът. Той очаква

резултатът от тези проекти да се види може би от следващата година. До края на годината очакваме да бъде готова отсечката от Свиленград до турската граница, модернизират се над 400 км жп линии и 20 жп гари в цялата страна, отбеляза още Московски. Той припомни, че в момента има сключени договори за ремонт на 169 вагона, стартира и процедура за избор на изпълнител на ремонта на 177 пътнически вагона за периода 2012 - 2013 г. За първи път от 30 години БДЖ закупи нови спални вагони, отбеляза Московски.

 

Министърът на транспорта не се съгласи с твърденията на опозицията, че правителството води БДЖ към умишлен фалит. Той посочи, че са заварили дружеството на практика фалирало и през тези три години се опитват да го оздравят. Не мога да се съглася, че се опитваме да продадем "Товарни превози" на безценица или на някакъв "подходящ" приватизатор, коментира в отговор на друг въпрос Ивайло Московски.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?