Древният британец е бил с тъмна кожа и сини очи

Чедърският човек

Високотехнологичен научен анализ разкри, че британец, който живял преди 10 000 години, имал тъмнокафява кожа и сини очи, съобщи БиБиСи.

Изследователи от лондонския Природоисторически музей извлекли ДНК от т.нар. "Чедърски човек" – най-стария цялостен скелет, открит през 1903 г. След това учени от Университетския колеж в Лондон използвали разчетения геном, за да направят лицева реконструкция и да разберат други характерни черти на праисторическия британец.

И той се оказал с тъмнокафява кожа и сини очи. Учените посочват, че по-светлата кожа на съвременните европейци е сравнително неотдавнашен феномен.

Анализът дава първата представа как може би са изглеждали първите хора, заселили се на Британските острови след последната ледникова епоха. Предстои публикуването му в научно списание.

Скелетът на т.нар. "Чедърски човек" е открит преди 115 г. в пещера в клисурата Чедър в графство Съмърсет. Древният британец бил висок 165 см и вероятно починал, преди да навърши 30 години.

Проф. Крис Стрингър, водещ изследовател в областта на произхода на човека, каза, че е изучавал скелета на "Чедърския човек" в продължение на 40 години.

"Тази поразителна комбинация от косата, лицето, цвета на очите и тази тъмна кожа – това е нещо, което само преди няколко години не можехме да си представим и все пак именно това научните данни сочат", коментира той.

Фрактурите по повърхността на черепа показват, че въпросният човек може би е срещнал смъртта си по насилствен начин. Не се знае как е попаднал лежащ в пещерата, но е възможно да е поставен там от другите в племето.

Геномът на "Чедърския човек" разкрива, че той е бил тясно свързан с други индивиди от Мезолита (средния период от каменната ера) – т.нар. западни ловци- събирачи, които са били изследвани в Испания, Люксембург и Унгария.

Комбинацията между тъмна кожа и сини очи изглежда поразително днес, но е била нещо обичайно в Западна Европа през този период, твърдят изследователите.

Проучванията на генома показват също, че "Чедърският човек" не е можел да пие мляко като възрастен. Тази способност се развива много по-късно, след настъпването на Бронзовата епоха.

Съвременните европейци дължат средно 10% от своето потекло на ловци от Мезолита като "Чедърския човек".

Британия е била нещо като история на бърз растеж и спад за човечеството през последните милион години. Съвременните хора са били там още преди 40 000 години, но периодът на екстремен студ, известен като Последен ледников максимум, ги прогонва около 10 000 години по-късно.

Британия е била повторно заселена преди 11 000 години. "Чедърският човек" е част от тази вълна на миграция, която е преминала през земна маса, която в онези времена е свързвала Британия с континентална Европа. "Чедърският човек" е най-старият известен британец, който има пряка връзка с хората, които живеят във Великобритания днес.

1. Калико Джо

Изобщо расизма на тема цвят на кожата е нещо много скорошно. Появил се е през 17 век с робовладелството в Новия Свят.

2. edin.drug
  3. ivancho ivanov

Тъмната кожа е еволюционна защита срещи силно слънце, а сините очи се появавят, според други изследвания, някъде в северна Германия и днешна Дания в резултат на мутация на ДНК преди около 7 - 9 хиляди години! Ако днешният човек иска тъмна кожа може да се наже с подходящо мазило, ако иска сини очи също може, срещу лека очна операция за отстраняване на кафявия слой, но необратимо - не може назад, напред! Homo sapiens!