Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дружествата на БДЖ отново се сливат в една структура

22 коментара
Дружествата на БДЖ отново се сливат в една структура

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е взело решение всички дружества от системата на Българските държавни железници (БДЖ) да се слеят в една структура. Това съобщи министър Александър Цветков в сряда. Реформите се правят спешно и се налагат заради изключително тежкото финансово състояние на железниците.

През 2007 г. железниците бяха преструктурирани в три дъщерни дружества - "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, "БДЖ - Товарни превози" ЕООД и "БДЖ - Тягов подвижен състав (локомотиви)" ЕООД, всичките собственост на компанията майка "БДЖ" ЕАД. Сега те отново се сливат в една компания, което ще се случи чрез пререгистрация, обясни Цветков.

След сливането от 16 дирекции ще останат 6, а от 59 звена – 25. Реорганизацията ще доведе до спестяването на 1 млн. лв. годишно, тъй като ръководството ще се намали с 60%. Няма да съкращаваме други служители извън вече обявените 1300 от 1 октомври т.г. и минимум 700 от 1 януари 2010 г., каза министърът. В БДЖ ще бъде създадено ново звено – "Маркетинг дирекция", което ще занимава с пазарната ориентация на компанията и изправянето ѝ на крака.

На този етап не обмисляме пълна или частична приватизация на новото дружество БДЖ, защото вярваме, че с планираните мерки то ще се стабилизира, каза Цветков в отговор на въпрос на Mediapool.

Бъдещето на Национална компания "Железопътна инфраструктура" все още се обсъжда, заяви министърът. На въпрос ще бъде ли сменено ръководството на НКЖИ, транспортният министър отговори "А вие как мислите?". Досега Цветков смени изпълнителните директори на почти всички дружества от системата на транспортното министерство.

В момента се водят преговори с четирите големи международни одиторски компании и една от тях ще извърши пълна проверка в двете железопътни дружества – БДЖ и НКЖИ.

Седем милиона лева допълнителна субсидия е отпуснало правителството за НКЖИ, съобщи още Цветков. Парите ще се използват за изплащане на забавените заплати на служителите на компанията и ще стигнат за покриване на трудовите възнаграждения за близо месец.

Парите ще дойдат от средствата за капиталови разходи, които ще бъдат трансформирани в субсидия.

Запитан от Mediapool откъде ще се намерят средства за следващи заплати, министърът отговори, че разчита на затягане на финансовата дисциплина в дружеството и на ефектите от преструктурирането.

Цветков обвини предишното ръководство на железниците за тежкото положение, в което се намират. По думите му държавната субсидия за двете дружества е разпределена по неравномерен начин, така че да се изхарчи в почти пълен размер в началото на годината, а в края да няма пари дори за заплати. Това няма да се допуска в бъдеще и субсидията ще се разпределя равномерно.

Във вторник от НКЖИ заявиха, че ще спрат достъпа на влаковете на БДЖ до жп мрежата, ако не им се изплатят дължимите 70 млн. лева за инфраструктурни такси в срок от 14 дни. Това няма как да се случи, заяви министър Цветков.

До края на годината железниците ще организират среща с кредиторите си и ще преговарят за разсрочване на всички задължения. БДЖ дължи на доставчици и кредитори 290 млн. лева за тази и следващата година. НКЖИ има дългове към доставчици за около 100 млн. лева за тази година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. РТЕ-БДЖ
    #23

    Така както върви -от 01.08.2009 г с поисканите отсрочки / докато си намерят " достойни " места / никой от : началници , заместници ,секретари ,ежедневни и други синекурни длъжности не са "абдикирали ". Напротив- увеличават се .

  2. anonimen
    #22

    da se maxhat pensionerite ot rakovodstvoto

  3. ХИКС
    #21

    Ами аз смятам,че БДЖ трябва да се запази държавна собственост но ... чиновниците са доста на всички нива

  4. 07
    #20

    л

  5. Карина
    #19

    И да му родя малки костовчета.Много костовчета.

  6. Yr,.r[
    #18

    Колко много мангали ще се возят без билет...

  7. Соц, Мениджър
    #17

    И другите наполовина.

  8. инж.Нетовски
    #16

    Целта на сливането няма нищо общо със спестяване на разходи и тем подобни. Еин милион лева е мизерна сума в сравнение с размера на дълговете на дружествата.Истинската причина е че товарните превози (все още сладка хапка и трън в очите на конкуренцията) не могат да бъдат отделени от БДЖ , фалирани и продадени на безценица без да са притежател на поне част от тяговия подвижен състав.

  9. ххх
    #15

    Само да се внимава, кой ще бъде назначен в звеното "Маркетинг". Вярвам, че от работата на новата дирекция "БДЖ" ще получи вярната пазарна ориентация.

  10. все този онзи
    #14

    Това е чудесен повод измамникът Вальо Моллов да бъде подгонен за далаверата с вагоните.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.