Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дунав мост ІІ може да се забави 2-3 г. фатално

14 коментара

Строежът на Дунав мост II при Видин-Калафат може да се забави с 2 или 3 години заради забраната на нови концесии за добив на строителни материали. Това стана ясно от думите на посланика на Испания у нас Хорхе Фуентес. Испанската фирма ФСС е изпълнител на проекта, чиято реализация се финансира със средства от предприсъединителната програма ИСПА, чието действие бе удължено до 2012 г., за да се приключи строежът навреме и България да не загуби еврофинансирането.

Проектът "Дунав мост 2" се намира в значително напреднала фаза и трябва да бъде завършен в средата на 2012 г., припомни Фуентес. Възникнал е обаче проблем с инертните материали, необходими за уплътняването на фундаментите на моста. Необходими са 1 млн. куб. м, който компанията е възнамерявала да добива от обекти, разположени в близост до мястото, където ще се вдигне бъдещият мост.

Въпросните терени са били купени, но скоро надали ще влязат в употреба, тъй като в края на януари 2010 г. Министерски съвет спря за две години приема на нови заявления за добив на строителни материали, тъй като са натрупани над 450 чакащи разрешителни, а и съществуващите кариери са достатъчни да обезпечат нуждите на строителството в страната.

Фуентес отбеляза, че ФСС може да закупи и превози инертни материали от други отдалечени кариери, но това ще оскъпи проекта.

Посланикът ще се срещне в петък с министъра на транспорта Александър Цветков, за да обсъдят проблема.

Сред другите трудности пред ФСС, посочени от посланика, са забавянето на отчуждаването на терените на "единия от двата бряга" на р. Дунав, открити положени кабели при строителните дейности, както и промяната на вида на първоначално предвидената метална структура на фундаментите на моста. Фуентес отбеляза, че тези проблеми са довели до 465 дни забавяне в графика на строежа и увеличаване на себестойността на проекта с 30 млн. евро.

Няма никакво съмнение, че ФСС ще завърши този обект и ще го завърши добре, каза посланик Фуентес.

В строежа на "Дунав мост II" работят между 60-65 испански и 450 български работници.

Посланикът изтъкна, че ФСС е сред първите пет най-силни строителни компании в Испания, има 110 годишна история, в момента развива дейност в 54 страни и в нея работят

92 000 души. Компанията изгражда проекти в австрийските Алпи, в Маями. В България работи по още два проекта, планира да строи два моста в сръбската част на р. Дунав.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. AZ
    #16

    OPROPASTIHA VIDIN. POGUBIHA GRADA. OSTAVIHA HORATA GLADNI DA PROSIAT. BEZOBRAZIE. BOG DA GI NAKAJE JESTOKO ZA TOVA

  2. Machiavelli
    #13

    Ispanskata kompaniya bila mnogo dobra......obache vse neshto i prechi. Sled kato se postroi magistralata Sofia-Nis, vazhnostta na tozo most syvsem shte namalee......a rumyncite ako tolkova ne go iskat, da izostavyat proekta....a mozhe i drugiya most pri Russe da zatvoryat i taka shte e oshte po-dobre....togava Rumynia shte se chuvstva oshte po-velika....

  3. Русе
    #12

    Дунав мост 1, който е в окаяно състояние,и после се занимавайте с "Нероден Петко" !

  4. Кико
    #11

    И защо Министерския съвет е спрял разрешителните - били достатъчно - всъщност, за да няма конкуренция на нашите хора - току виж спаднала цените в строителството !!! Лелее... ужас, отидоха ни астрономическите печалби.

  5. човек
    #10

    Мостът верно беше преекспониран по времето на Костов, но реално си е необходим, както и още 2-3 моста свързващи ни с Румъния. Все пак сме в ЕС и е нормално да имаме комуникация ,естествено и с магистралата със Сърбия.Много странни коментари на форумците.

  6. СССРейчо
    #9

    Нали щеше да ни го построиш. С чужди пари .... И пак не можеш, мутро !!

  7. boby1945
    #8

    която да отговаря на класа на мост и на наша и на румънска територия.... а пътя до Сегед е почти еднакъв и през Ниш и през Дунав мост 2 ....--------------------Макар че първият мост близо до това място е построен от император Траян таман преди 1900 години ....

  8. Балалайкин
    #7

    Напълно естествено е да има мост там, а и на други места по течението на Дунав. От инфраструктурна и от чисто стратегическа гледна точка е напълно нормално България да има друга сухоземна връзка в посока Централна и Западна Европа, освен тази през Сърбия (която даже не е член на ЕС). Дали пък не мотаем нещата заради пристрастията на определени кръгове у нас към оста Москва-Белград? На която обожаваме да си даваме г..за, въпреки членството си в ЕС и НАТО?

  9. МУНЧО
    #6

    Какво показват анализите :-Ако бъде построен моста от испанците-ще излезе по-ефтин от предложението на Главбулгарстрой, Трейсгруп на В.Божков и др.наши крупни строителни предприемачи;-инфраструктурата на румънска територия е плачевна, а румънците-далаверажии и приятели на БСП, не го искаха-бяха се договорили с БСП и протежето им ген.Пешлеевски да го правят на Оряхово.За румънците-повече километри на нашите превозвачи през тяхна територия ;за Пешлеевски и БСП- изкупили земята около бъдещото трасе

  10. Манго Джери
    #5

    Мисля оти Мунчо е правичък?Оти още ще чакаме ?Оти ГЕРБ нема там далавера !Посланико да не казва , че се е забавила процедурата по отчуждаването на"един от двата бряга" а директно -"на българския бряг" и да каже оти е това забавяне : "който е у власта- той диктува де да е мосто и тогава тези терени си вдигат цената и менят собствениците. А новите собственици-искат повече мангизи".Нема да е ново, ако гербъджанците, за да има далавера и за тех, да преместят мосто с некой друг метър в страни, въпреки че са сложени кабели и други неща. Тех че ги вземем ние ромите .

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.