Заради нереално ниските такси за преминаване през пуснатия в средата на юни Дунав мост ІІ при Видин и Калафат трафикът през фериботните комплекси в региона силно е намалял и дори на Ферибот-Видин са закрити вече 80 работни места. Това съобщи в сряда Добри Радев, управител на фериботните комплекси при Видин и Оряхово, цитиран от агенция "Фокус".
"Тези близо 80 души вече са на борсата. Ако таксата беше по-справедлива, щеше да има възможност да се лавира и хората да продължат да работят. При това положение фериботният превоз в България фалира. Нека мостът да го има, но нека и цената да е реална и доказана икономически”, коментира Добри Радев.
Трафикът през Ферибот-Оряхово също е намалял драстично и никой не може да каже дали няма да се случи същото като с Ферибот-Видин.
"В момента и от двете страни на река Дунав текат съкращения, за да може фериботният превоз да продължи да съществува в тази криза, която беше създадена изкуствено след откриването на Дунав мост ІІ”, допълва Радев.
По думите му дори таксата на Ферибот-Оряхово вече е намалена и за тежкотоварни автомобили тя е 49 евро. В същото време за преминаване пред Дунав мост ІІ тировете плащат по 37 евро.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
24 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Значи можело да се намалят цените на ферибота.. а къде спаха докато бяха един вид монополисти ... Моста се строй от години и др. Радев е трябвало да очаква подобен ефект върху бизнеса си и да вземе мерки за оцеляване. Никой не му е виновен, че не е действал. Абсолютно съм съгласен с написаното от 23-ти. Клиента/Потребителя - преди всичко!!
Вредната железница (статия от XIX век)
Автор: Фредерик Бастиа
Веднъж бях казал,че когато - за нещастие - се възприеме гледната точка единствено на производителя, не може да се избегне пренебрегването на общия интерес. Производителят като такъв изисква именно увеличаване на усилията, нуждите и пречките.
Открих забележителен пример в един вестник от Бордо. Г-н Симио си зададе следния въпрос: “Трябва ли железницата от Париж до Испания да спира в Бордо?” И сам си отговори утвърдително, излагайки …
множество причини,от които аз предлагам да разгледаме следните: релсите по железницата от Париж за Бойон трябва да се прекъснат в Бордо; така стоките и пътниците, принудени да спрат в Бордо, ще оставят в града доход за лодкарите, носачите, посредниците, хотелиерите и т.н.
Тук отново ясно се вижда как интересът на тези, които предлагат услуги, е поставен над интереса на потребителите. Но ако Бордо има право да печели от този престой на влака, и ако тази печалба наистина е в общ интерес, то Ангуем, Поатие, Тур, Орлеан, както и всички междинни точки като Руфек, Шателро и т.н. и т.н. също имат право да настояват за спирки по линията, и всичко това в името на общия интерес, в името на местната индустрия; защото колкото повече се увеличи престоят, толкова повече ще се плаща за складове, носачи и прехвърляния по всички точки от пътя.
По този начин ще се получи една железница, съставена то последователни прекъсвания на релсите, т.е една безполезна железница. Каквото и да казват протекционистите, не могат да отрекат, че принципът на ограниченията върху търговията е същият като принципа на счупените релси: жертва на потребителя заради производителя, или на целта заради средството.
Значи да се оскъпи преминаването по моста и по този начин се обезмисли ползванто му, като така се запази работата за гемиджиите? Много интересно искане....
Напомня ми на мрънканията на военните, как отменянето на задължителната казарма им отнело хляба. Очаквания, че всичко трябва да работи като социална служба и хората да се редят пред него на опашки, за да си заслужат подаянието.
"...моста да се изплати за 10 - 15 години, както всяка друга инвестиция в недвижимости."(!) Не коментирайте неща, които непознавате. Крупни инфраструктурни съоръжения като мостове и тунели се изплащат от 50 до 100 години.
Др. Радев си има своята гледна точка, но пък ние трябва да знаем на какве база са определяни таксите за преминаване по моста. Реалната цена трябва да е такава, че моста да се изплати за 10 - 15 години, както всяка друга инвестиция в недвижимости. Така ли е сега? Дали трябва да се увеличи или пък намали? И въобще, има ли финансова обосновка на цената или е просто измислена? Като имам предвид измислените цени на софийската топлофикация, няма да се учудя. че и тука е така.
Добро утро...
Я да го питаме този финансов гений, ако е превозвач дали ще ползва смръдливите, бавни и скъпи фериботи, или бързия, удобен и евтин мост.... бОли го обикновения шофьор за на др. Радев кахърите....