Двама бивши шефове в АПИ отиват на съд заради катастрофата край Своге

Снимка: МВР

Бившите шефове на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов и Дончо Атанасов са предадени на съд заради катастрофата с автобус край Своге, при която загинаха 20 души. И двамата ще отговарят за длъжностно престъпление.

Бездействие

Атанасов и Глосов са били задължени да предприемат действия за допълнителен ремонт на пътната отсечка към Своге, твърдят от прокуратурата. Участъкът бе ремонтиран от фирма "Трейс". Едва след трагичната катастрофа бе установено, че в горния слой на асфалта е използван варовик, който има свойството да се полира при продължителна употреба и не гарантира добро сцепление между гумите и пътя. Затова бяха повдигнати обвинения и на служители на "Трейс".

Според разследващите и Глосов, и Атанасов са знаели за проблема край Своге. Те сочат, че Глосов е трябвало да свика заседание на управителния съвет на АПИ, на което да докладва отказа на изпълнителя "Трейс" да подмени настилката, но не го направил. Освен това не възложил на Института по пътища мостове експертиза за състоянието на пътя, макар че още в началото на годината от полицията в Своге било изпратено писмо с искане за спешни мерки за обезопасяване на участъка.

Сходни са обвиненията срещу Атанасов. Прокуратурата твърди, че след като получил доклад от Института за пътища и мостове той не свикал заседание на управителния съвет, за да се вземе решение за подмяна на асфалта. Разследващите твърдят, че двамата са бездействали, за да спестят на "Трейс" малко над 60 хил. евро, колкото трябвало да плати фирмата за ремонта.

Превишена скорост

Освен Глосов и Атанасов за катастрофата обвиняеми са и изпълнителен директор в "Трейс", началник на асфалтова база, технически ръководител, строителен инженер и шеф на дирекция в АПИ.

Първият обвиняем по това дело бе шофьорът на автобуса Григор Григоров. Той бе обвинен за шофиране с превишена скорост. Според разследващите той е карал с 53 км. при разрешена скорост 40 км. ч. Поставянето на ограничението е единственият, при това неуспешен опит, участъкът край Своге да бъде обезопасен по някакъв начин. След катастрофата там започна спешен ремонт.

Споделяне

Още от България

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?