Две българки се впускат в икономиката на преживяванията

Докато чакат мебелна поръчка от милиардера Ричард Брансън, Анелия и Геновева готвят България за Евровизия 2020

Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му.

Тази толкова популярна максима е сякаш най-точното описание на житейската философия на две смели и способни жени – Анелия Касабова и Геновева Христова.

Какво, ако не големи мечти и силна вяра в себе си, се изисква, за да изведеш българска мебелна компания на международните пазари, да обзаведеш световно известни хотели и, между другото... да организираш българското представяне на Евровизия 2020?

"Ние сме съвсем обикновени момичета и искаме да направим нещо добро не само за себе си, но и за общността, за България, с което да се запомни името ни. Аз дълбоко вярвам, че ние живеем един живот и сами си поставяме ограничения на това какво да правим. Ако не мечтаеш нашироко и нависоко, животът не е интересен", споделя Геновева Христова.

Компанията, която ръководят заедно с Анелия Касабова – "Лигна Груп" (Ligna Group), не е много прочута у нас, защото работи предимно на международните пазари. Тя е сред водещите европейски фирми за интериор и обзавеждане. В последните шест години "Лигна Груп" е реализирала над 10 000 проекта за водещи световни хотелски вериги като "Хилтън", "Новотел", "Мариот" и компании като, "Лореал", "Лидл", "Карфур". В портфолиото на фирмата влизат и мащабните проекти за обзавеждане на 3500 шоурума на автомобилния производител "Ситроен", както и 2900 офиса на френските пощи.

А най-интересното тепърва предстои.

"Преди няколко дни бяхме в Лондон и съм много щастлива, че вероятно ще обзавеждаме хотел от веригата "Върджин" на сър Ричард Брансън в Единбург, както и 5-звездния "Уестин" от луксозния бранд на "Мариот" точно в центъра на британската столица, срещу "Шекспир Глоуб", разказва Геновева.

Тя е много доволна от развитието на мебелния бизнес на "Лигна", който е базиран в България, но реално е навън, на пазари, които са много по-големи от българския.

"Вече сме известни в чужбина и ни имат доверие. От една страна, това, че идваме от България, е добре, защото ни подценяват, а на нас ни харесва да ни подценяват. От друга страна е трудно, защото имиджът на страната е негативен. Затова с Анелия решихме, че искаме да покажем, че България и българският народ имат и друго лице, че става дума за способни, талантливи и модерни хора. Това е една от причините да се захванем с Евровизия 2020 и с креатех индустрията", споделя Геновева.

По думите ѝ решението "Лигна" да мигрира от мебелите към креативните индустрии е стратегическо, добре обмислено и не е плод на тяхно лично вътрешно търсене или скрита страст към музиката и творчеството.

"Категорично това е целенасочено и стратегическо решение. Дори в мебелния бизнес започнахме лека-полека да добавяме визуализации, виртуална реалност, 3D рендъринг - тоест една стая да я начертаем на клиента, да я визуализираме, преди да я поръча и т. н. Причината е, че навлязохме в т. нар. икономика на преживяванията. Това не е икономика на знанието, на информацията. Това е икономика, в която човек дава пари, за да има преживявания", казва Геновева.

Усетът ѝ на предприемач ѝ подсказва, че има бъдеще в креативните индустрии, които със съвременните технологии могат да се развиват от всяка точка на света.

Тази година Анелия и Геновева откриха "Мисия 23" – офис пространство за срещи между хора от творческите индустрии, където вече кипи активен обмен.

"При нас започнаха да идват хора от най-различни сфери – музика, мода. Например имаме едно момиче, което декорира витрините на "Гучи" и "Армани" в Италия. Имахме месец на фотографията. Посветили сме декември на архитектурата. Модата ще е през февруари, а киното вероятно през май", изброява Геновева.

Тя е убедена, че в този бизнес има пари, и дава пример с олимпиадата по електронни спортове (гейминг) в САЩ, където тийнейджърът победител спечели 1 милион долара.

Безспорно най-атрактивният проект на Анелия и Геновева е подкрепата за българското участие на Евровизия 2020.

Преди дни те обявиха публично-частното си партньорство с БНТ и излъчиха българската участничка в конкурса – варненката Виктория Георгиева, която достигна топ 5 в едно от предишните издания на тв шоуто за таланти Х-Factor.

"Талантът е комбинация от много фактори. Виктория винаги е вълнувала. Тя не те оставя безразличен, когато пее. При нея има естественост – сега това е трендът на Запад. В Източна Европа винаги има малко повече суета, блясък. Преди на международните пазари се харесваха ярки, индивидуални личности, а сега се търси повече скромност, естественост. Даже предишният победител на Евровизия е такъв. Луис Капалди, Ед Шийрън – това са хората, които са истинските звезди в момента. Ние също имаме такъв човек и ще направим всичко възможно да го покажем. Според мен Виктория е прекрасна за международния пазар, защото е много истинска и скромна", споделя Геновева.

"Лигна" не участва самостоятелно в инвестицията в Евровизия. Работи с партньори, един от които е успешната в шоубизнеса британска компания "Остерео", която си партнира с "Уорнър Мюзик". В момента британците правят около половин милиард стриймове на песни на месец, защото са добри в това да подберат подходящ продукт, който се разпространява в плейлистите на големите музикални компании.

"Няма нищо по-хубаво от това да правиш пари от въздуха. Но когато някой тръгва да го прави първи, е странен, защото хората още се чудят какво се случва. Ние искаме да сме първи, защото първите печелят", уверена е Геновева.

По думите ѝ пазарът в момента е глобален и това, че си роден във Виетнам или България, не значи, че пазарът ти е там. "Виктория е родена в България, има си феновете тук. Не мога да кажа, че е човек, който не е разпознаваем, но не е топ трендинг в момента. Но според специалистите тя е прекрасна за международния пазар, защото е много истинска, скромна, честна, но също така е невероятен, неподправен талант. Не е за източните пазари. Затова искаме да я пускаме на Запад и в Америка", посочва Геновева.

Според нея изпращането на Виктория на Евровизия ще бъде и експеримент за вкуса на българина. Геновева вярва, че българинът харесва хубавата музика, но също така смята, че музикалните компании трябва да носят отговорност за това, което излиза на пазара. "Когато си инфлуенсър, ти носиш отговорност и трябва да възпитаваш. Този наш експеримент е много възпитателен, за да се види как и със скромност и талант можеш да успееш, а не само със скандал и показност. Това е тренд на Запад и дано и у нас да се оцени", споделя бизнес дамата.

Музиката няма да е единственото поле за изява в креатех сферата на Анелия и Геновева. Те са харесали и кинематографията, където смятат да започнат с изработването на малки документални клипчета и филми по теми, които докосват хората.

Геновева споделя, че личната ѝ мисия е да вдъхновява хората, но не толкова с думи, колкото с личния си пример.

"Няма формула или рецепта за успеха. Това, което е нужно, е да си позитивен, постоянен, да имаш енергия, да си отворен за света, да си вярваш, а да не бързаш нещо веднага да се случи. Не трябва да смяташ, че ако си много малък, никой няма да ти обърне внимание. Днес времената са други", завършва посланието си към начинаещите в бизнеса Геновева Христова.

Споделяне
Още от Бизнес