Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Две компании се престрашиха да участват в търга за трамваи

11 коментара
Две компании се престрашиха да участват в търга за трамваи

Само две европейски компании са подали документи за участие в конкурса за доставка на 25 трамвая за столичния градски транспорт. Това са италианската фирма "AnsaldoBreda" и испанската конкуренция в лицето на "Construcciones Y Auxiliares De Ferrocarriles".

"AnsaldoBreda" е част от италианския промишлен холдинг "Финмеканика" и няма публикувани финансови резултати за 2008 година. Испанската компания е отчела печалба от 105 млн. евро. Двете фирми строят всякаква релсова техника, включително високоскоростни влакове.

Това е вторият опит за финализиране на обществената поръчка на общинското дружество "Столичен електротранспорт". Първият бе направен в началото на годината, но около конкурса се разрази скандал след отправени обвинения от страна на БСП, че той е предварително нагласен. Тогава общо шест фирми купиха тръжната документация, но никоя не я подаде в срок.

Социалистите заплашиха, че ще сезират Брюксел, а неформално бе разпространена версията, че условията на търга са в полза на хърватската фирма "Кончар". Кметът тогава Бойко Борисов отхвърли всички обвинения и след като конкурсът се провали, той обвини за това БСП.

Сега общо 14 фирми купиха документи, но само две от тях решиха да ги подадат.

Изискванията за релсови превозни средства са да има минимална дължина 24 метра, климатична система за охлаждане и отопление, електронна информационна система с табла на челната страна на трамвая и три такива във вътрешната му част.

Според предварителните проучвания цената на един нов трамвай започва от 2.4 милиона евро или по 100 000 евро за всеки метър дължина. В зависимост от екстрите и големината, цената може да достигне до 5 милиона евро за трамвай. Предполагаемата обща цена на столичните трамваи е между 50 и 60 милиона евро.

Те трябва да бъдат построени и доставени поетапно в следващите 8 години. Очакванията са инвестициите в тях да се избият през цената на белита за градския транспорт.

Столична община вече се забърка в един "трамваен скандал" с чешкото дружество "Инеком". Компанията внесе иск за 10 милиона евро срещу общинското дружеството "Столичен електротранспорт" за забавено изпълнение на поръчката за ремонт на 18 мотриси.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. поп Грую
    #12

    за производство на транспортни средства.Един от тези заводи е ТРАМКАР.Имаме най-умните и подготвени инженерни кадри в света,на които да разчитаме за такива огромни поръчки . защо общината да не плати на собствения си завод за трамваи.не е нужно всички детайли да си зарботват в заводи.при наличие на акълен проект,изпълненито му в софийския завод може да се сведе до асамблиране на готови ,поръчани в други ,специализирани фирми,детайли .В това число и във фирми от ЕС или извън ЕС. Да се ангажират

  2. поп Грую
    #11

    за трамваи или го закрийте . Сведето го до една ремонтна работилница и изпратете специалисти да се обучат за сервиза на трамваите ,във фирмата спечелила търга.за какво ще даваме милиони евра на чужди фирми ,като имаме такава безработица и такива блестящи инженерни кадри ,дето цял свят чака с отворени обятия.Дайте им възможност да се проявят.

  3. един
    #10

    в условия на криза и глад за поръчки да има такъв малък интерес... Може би компаниите имат някакви притеснения относно честността и прозрачността на процедурата?

  4. поп Грую
    #9

    амтобуси ,произвеждаше прочутия соцзавод за автобуси ЧАВДАР в Ботев град.И то по лиценза на западногерманската фирма СЕТРА.Те като го видяха ,не можаха да си познаят лиценза и ноухауто.Абсолютна карикатура на автобус,качев на два вида шасита :на ШКОДА и на ИКАРУС.И двете шасита бяха пълен анахронзъм в сравнение с производените в Германия шасита за СЕТРА.Да не говорим за изпълнението и оборудването,качеството на покритията ,настилките ,седалките ,арматурата и дълготрайността на тези таралясници.А

  5. чичо Ви
    #8

    Вярно е - имаме кадри, нали имаме и Транспортен факултет в Техн. университет, нали имаме вагоностроителнен завод , нали сме царете на електрокарите.От всичко това не можем ли събра екип, който да построи трамваи за по 80 000 евро линеиния метър???Сигурно можем- ама трябва дупе!!А на общината така е по лесно - търг, комисионни ит.н.

  6. чичо ви
    #7

    България има всичко необходимо за призводство на релсови транспортни средства от всякакав клас.повече от всеки друг път промишлеността ни се нуждае от поръчки.Стига търгове,комисионни или "аз на теб,

  7. Boomadafaka
    #6

    MediaPoo

  8. Архангел
    #5

    и лъжи по-малко. Първите автобуси у нас са правени още по времето на Третото царство. По соц. време първо опитаха да копират Шкода. После взеха образец от италианския модел на Ом. Не беше лош за времето си с ширак и светъл салон. Проблемът беше, че по кагебистки нареждания беше забранено да произвеждаме у нас завършен продукт. По тази причина не се правеха шасита, а автобуси се правеха само за шаситата които успяваха да доставят. Лицензът на Сетра не беше лош, особено с двигател на Ман. В сравнение

  9. поп Грую
    #4

    и каруца ,правена в ботевградския соцзавод ще е постижение.Какви нелоши автобуси бе ваша милост ,е правил завод ЧАВДАР.Та те бяха на светлинни години по-зле от ИКАРУС-ите.Какви шасита не са ни дали да правим руснаците.Та нали а тях трябваха двигатели.А социндустрията за 20 години не можа да усвои един лиценз на дизелов "Перкинс" .та във варна направиха и завод и Институт и МЕИ Варна нправиха дисертации ,докторати ,доцентури и професури ,а това дизелово недоносче ,когато започна да се прави вече беше морално остаряло и с малък въртящ момент и ставаше само за мотокари.Опита да го монтират на шаси на ГАЗ-63 и подобните модели беше трагичен.Та какво остава да се качи на рейс !

  10. sam
    #2

    veche sa mnozinstvo v stranata narechena Balgaria!Leka poleka ostava samo imeto,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.