Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Две оферти за 35 нови влака с над 200 млн. лв. разлика в цените

2 коментара
Предстои комисията да оцени предложенията за новите беземисионни влакове

Чешката "Шкода" и полската "Песа" подадоха оферти в търга на транспортното министерство за покупката на 35 нулевоемисионни, електрически, мотрисни влака. Това стана ясно при отваряне на ценовите предложения на кандидатите.

Индикативната стойност на поръчката е над 1.1 милиарда лева без ДДС. Средствата са от еврофондовете по Плана за възстановяване и устойчивост.

И двете оферти са под прогнозната цена.

Предложението на чешкото обединение на "Шкода" е значително по-изгодно - с над 200 млн. лв., спрямо това на полската компания.

Консорциумът между "Шкода Транспортейшън" и "Шкода Вагонка" предлага цена от 617.82 млн. лева без ДДС, като цената на един мотрисен влак е 17 652 000 лева.

Ценовата оферта на полската "Песа", която доставя трамваите в София, е 822.5 млн. лв. без ДДС, като един мотрисен влак струва 23 500 000 лева.

Сроковете за доставка на влаковете към момента не са публикувани в регистъра на обществените поръчки.

Сега предстои комисия да прегледа техническата документация на кандидатите и да направи класиране.

Това е предпоследният от общо четири големи търга за покупката на нов подвижен състав за българските железници със средства по Плана за възстановяване и устойчивост.

Преди десетина дни стана ясно, че полското подразделение на германската компания "Щадлер" ще достави 7 двуетажни влака за 300 млн. лв.

През февруари министърът на транспорта Георги Гвоздейков подписа договор с русенската компания "Експрес Сервиз" за 9 електрически маневрени локомотива за над 10.5 млн. лв. без ДДС.

Това беше само едната от двете обособени позиции по обществената поръчка. Другата беше прекратена, след като единственият кандидат "Консорциум 9 Шънтър" беше отстранен. В обединението влизаха фирмите "Фосло ролинг сток" и "Си Ар Ар Си Джудджоу Локомотив Ко" ООД. Оттогава не е пусната нова процедура за доставката на останалите 9 локомотива за частично електрифицираните депа.

В момента текат преговори с испанската компания "Patentes Talgo SL" за покупката на 20 push-pull влака за 1.2 млрд. лева, съобщи транспортното министерство неотдавна. Това е най-скъпата от четирите поръчки по ПВУ. Тя се проверяваше от Европейската комисия заради участието на китайска компания, която според европейските институции получава неразрешена държавна помощ. По неофициална информация от правителствени източници твърде вероятно е правителството да се откаже от покупката на тези влакове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Deus Vult
    #2

    Ще спечели по-скъпата оферта.

  2. Entdecken
    #1

    Ето къде се крие привличането между Скаджийския макак от банкянско и Гвоздейчев ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.