Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Две самолетни катастрофи - 90 жертви в Куба и Пакистан

6 коментара
Две самолетни катастрофи - 90 жертви в Куба и Пакистан

Две самолетни катастрофи в нощта на четвъртък срещу петък нощ взеха 90 жертви в Куба и Пакистан. Първо самолет на "Аеро Карибиън" с 68 души на борда катастрофира по време на вътрешен полет между Сантяго де Куба и Хавана.

Двадесет и осем от жертвите са чужденци. Други 17 от страни в Латинска Америка, в това число девет аржентинци, седем мексиканци и един венецуелец. Девет от жертвите са европейци - трима холандци, един французин, един испанец, един италианец, двама австрийци и двама германци. При катастрофата е загинал и един японец. Останалите жертви са кубинци.

Спасителните екипи използват булдозери, за да си пробият път до мястото на катастрофата през гъстата растителност в района на градчето Гуасимал, в провинция Санкти Спиритус. До този момент са извадени 7 тела, данни за оцелели няма.Самолетът на държавната компания "Аеро Карибиън" е двумоторен турбовитлов самолет ATR-72-212, произведен от френско-италианската компания Регионални транспортни самолети и е била пусната в действие през 1989 г.

Засега точните причини за катастрофата не са известни, но час след излитането от Сантяго де Куба пилотът на самолета е подал сигнал за спешна ситуация на борда, а после връзката с диспечерите на земята е била прекъсната. В Сантяго де Куба злощастният самолет е пристигнал от столицата на Хаити Порт-о-пренс.

Най-тежката катастрофа със самолет в Куба за последните 30 години е от септември 1989 г. в Хавана. Тогава самолет Ил-62 за Милано катастрофира след излитането и загинаха 115 пътници, сред които 113 италиански туристи, припомня Франс прес. При падането си самолета уби други 40 кубинци.

 Малко по-късно край Карачи, Пакистан катастрофира чартърен полет, нает от италианската петролна компания ЕНИ, предаде Ройтерс. Загиналите са 22, а досега бяха намерени телата на 12 души. Няма данни колко от жертвите са чужденци и каква е националността им.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Влад
    #8

    Всеки авиодиспечер ще потвърди, че Туполев и Илюшин ще изпълнят всякаква маневра, която им е наредена, а с Бойнги и Еърбъс трабва да се съобразява колко могат. Все едно да сравнявам гладиатор с вегетарианец или мен се теб.

  2. 07
    #5

    Защо като има Нет? И видео конференция има, и Скайп има, че дори вече Гугл има видео чат!И магаренце си имам за неотложно пътуване..

  3. жана д`арк
    #4

    Бог да пази самолета на Борисов!

  4. Влад
    #3

    Като толкова ехидно припомнят коя е най-голямата катастрофа в Куба /защото е била с Илюшин/, да бъдат така добри да припомнят и най-голямата катастрофа в Пакистан, която не е от 80-те години, както в Куба, а от това лято /юли 2010/ с "модерния" Airbus A321, който уби 152 души и екипажа си.

  5. USA Alex
    #2

    Ако ти можеше да избираш. на Ил-62 ли щеше да се возиш или на Airbus и Boeing? Отворко жалък си ти Влад.

  6. Letatel
    #1

    Proizvodstvoto na samoletie e vajen faktor no poddrajkata e mnogo po vajen. Ruskite samoleti letyat, nadejnostta ne im e nay-golemiyat nedostatak. Ot gledna totcka na aviokompaniite ne sa privlekatelni zashtoto sa star design i lapat mnogo gorivo. Ako se poddarjat te letyat dobre. Ako se analizirat katastrofite za minali godini nay-mnogo sa sledstvie pilotski greshki i atmosferni usloviya. Problemi s mashinite sashto sa golyam procent no ne e nay-golemiyat. Az predpotcitam da letya otkolkoto

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.