Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Две трети от българите купуват стоки на промоция и залагат на родното производство

1 коментар
Две трети от българите купуват стоки на промоция и залагат на родното производство

Две трети от българите предпочитат да пазаруват стоки на промоция, а половината пазаруват български стоки при равни други условия – качество и цена, спрямо чуждите. Това показва пазарно проучване "Потребителите и кризата", проведено от "Прогрес консулт" по поръчка на "Лидл България" през февруари 2021 г.

Kризата с Covid-19 е довела 67% от потребителите до решението да обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени. Почти толкова са и хората, които заявяват, че често купуват стоки на промоция, сочи изследването.

Само една трета от потребителите споделят, че цената има същото значение за тях, както и преди коронавируса. Тук е и една от най-сериозните разлики между жените и мъжете. При жените делът на онези, които са започнали силно да се влияят от цените е двойно по-голям от съответния дял при мъжете.

Отношението към българските и към чуждестранните стоки категорично е в полза на българските, показва още проучването. Почти половината от потребителите (46%) декларират, че при равни други условия предпочитат да купят българския продукт, докато едва 7% при равни други условия биха предпочели чужд.

"Резултатите от това проучване ясно показват, че  цените и изгодните предложения придобиват все по-голямо значение за българския потребител, наред с желанието за качество на купуваните стоки", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

Това е причината компанията да въведе предложението "Lidl цена", която обединява изгодните предложения с намалени или много конкурентни на пазара цени, като в същото време гарантира високо качество на предлаганите продукти под собствена марка.

Проучването показва още, че 62% често купуват стоки на промоция, като доверието към промоциите е еднакво високо при жените и мъжете.

Двойно по-малко – 30.4% от анкетираните, е делът на тези, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени.

Само 7.5% не вярват на промоциите и ги избягват.

Водещата част от потребителите – близо две трети (65.7%), залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената. За над една четвърт (26.3%)имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание r на качеството.

Почти половината от потребителите не са изменили навиците си и пазаруват толкова, колкото и преди епидемията. Водещ мотив за купуващите повече е да се намали честотата на посещение в магазините.

Почти поравно се разпределят клиентите, спрямо честотата на пазаруване. Над една трета от анкетираните посещават хипермаркета поне веднъж седмично. Проучването показва още, че мнозинството от хората пазаруват със списък.

Най-голяма е групата потребители, които не купуват много продукти над планираните, а се ограничават с  малко неща извън списъка - 46.3%.

Само 14% от потребителите не се отклоняват от списъка си в магазина, докато 24.6% изобщо не пазаруват по списък, а решават на момента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. рептилиан
    #1

    Заглавието казва друго. Истината е, че българите си правят сметка и ако чуждото е по-изгодно, купуват него. Това е най-правилният подход. Хем се подкрепя доброто родно, хем се отхвърля лошото родно. Колкото и да се пише лошо за българина, той не е кръгъл идиот.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.