Две трети от българите не искат политическа реклама

Две трети от българите искат клиповете с политическа реклама по телевизията да бъдат спрени. Това показват обявени в понеделник данни от национално проучване, част от студентски проект на Националната художествена академия за мониторинг на рекламата у нас.

На фона на предстоящите избори 77% от анкетираните гледат на агитационните клипове като на конска муха и смятат, че това е харчене на пари без никаква полза. Все пак клипове на БСП и ГЕРБ са оставили следа в съзнанието на всеки десети от анкетираните. Президентската кампанията на Росен Плевнелиев е запомнена от 5%. Одобрение от 4% получава и клипът със Стефан Данаилов в червения трамвай.

Проучването показва още, че хората предпочитат брошурата в пощата пред рекламния клип по телевизията.

Зрителите предпочитат да сменят канала, когато почват рекламните блокове по телевизиите. Едва 15% от хората ги гледат, като това са предимно възрастни, живеещи в селата и малките градове.

Всеки трети щрака с дистанционното щом почнат рекламните клипове. Други 37% предпочитат да свършат нещо друго докато текат рекламите. Мъжете и столичани сърфират най-много из каналите при излъчването на реклами. Хората между 40 и 59 г. пък са мнозинство сред тези, които отскачат до кухнята, щом почнат клиповете.

38% от анкетираните признават, че не се зачитат в която и да е реклама във вестници и списания. Едва 11% разглеждат с интерес търговските реклами в пресата, а 22 на сто четат само онова, което ги интересува.

На минимален интерес се радват и билбордовете - забелязват ги едва 9 на сто. Над една трета (36%) ги подминават, а 31% се заглеждат, ако конкретният продукт ги интересува.

Най-добре приети са рекламните брошури в пощенските кутии. Близо половината от хората ги четат. На същото внимание се радват и имейлите с рекламни съобщения.

Споделяне
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?