Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Две трети от тунел "Железница" са прокопани

0 коментара
Две трети от тунел "Железница" са прокопани

Една година след старта на строителните работи са изпълнени две трети от изкопа и първичната облицовка на тунел "Железница" на магистрала "Струма".

Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 790 м в лявата тръба и 706 м за дясната.

От северната са изкопани 680 м дясна и 670 м лява тръба, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура"(АПИ).

Тунел "Железница" се изгражда по нов австрийски метод, като се прокопават около метър и половина-два във всяка тръба и посока за денонощие. Веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Строителните дейности започнаха през октомври миналата година, дни преди местните избори. На обекта се работи денонощно, твърдт от АПИ.

"Железница" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас.

Той ще разполага с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км.

Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т.н.

Паралелно с изграждането на тунела се строи и мост при директното трасе, преминаващо над Суха река, с дължина 108 м, подпорна стена при директно трасе, както и мост над Суха река с дължина 24 м заедно с обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм Симитли, хеликоптерна площадка и корекция на Суха река.

Тунел "Железница" се намира по средата на строящия се от август 2017 г. участък на магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник (лот 3.1) с дължина 12.6 км. В края на май 2019 г. премиерът Бойко Борисов откри 6.5 км от този участък.

Строител на тунел "Железница" е обединение ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", в което участват "Джи пи груп", "Гпобал кънстръкшън" ООД и Виа план ЕООД.  Стойността на договора с тях е 185 370 370, 37 лв. без ДДС.

Крайният срок за завършването на обекта изтича през 2023 г.

През юли 2020 г. част от тунела се срути и бяха затрупани трима работника. Официално няма информация каква е причината за инцидента. Неофициално работещи на обекта коментират, че това е станало заради ускоряване на строителството, което е довело до пренебрегване на мерки за безопасност. За щастие злополуката се размина без жертви.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.