Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Две трети от влаковете останаха по гарите

Шефовете на БДЖ получили нареждане да започнат преговори със стачниците за нов колективен трудов договор

7 коментара
Сн. БГНЕС

За четвърти ден железничарите излязоха на протест. Между 8 и 16 часа в неделя от 261 влака по разписание не се движеха 201, по данни на синдикатите. Те обявиха, че след 16 часа всички вече са били на работните си места, тъй като в неделя много хора ползват услугите на БДЖ. По решение на ръководството на БДЖ товарните влакове се движат с променено разписание - след 16 ч. и през нощта, за да се избегнат големите финансови загуби.

Ръководството на БДЖ има разпореждане да преговаря със стачните комитети за колективен трудов договор, съобщи за БНР министърът на транспорта Ивайло Московски.

На гара София имаше малко пътници и те не бяха изненадани от стачката. Бивши служители на БДЖ също дойдоха да подкрепят колегите си от всички сектори в железниците. Независимият учителски синдикат заяви, че подкрепя протестиращите. Столичният градски транспорт също е в стачна готовност. Работещите там засега подкрепят колегите си само символично, но не изключват да излязат в ефективен протест. Продължават опитите да се подменя стачкуващ персонал, заяви председателят на стачния комитет в КНСБ Валентин Никифоров:

От КНСБ заявиха, че стачкуващите железничари са искали да обявят гладна стачка, но синдикатите ги убедили засега да отложат плановете си.

На гара Мездра - най-важният възел за Северозападна България, има ефективна стачка, съобщи кореспондентът на БНР в Мездра. В нея участват работещите на смяна, подкрепени от служители на други звена, за които денят е почивен. Блокирани ще останат 22 пътнически композиции.

На пловдивската гара, както и в събота, бе спрян бързият влак "Диана" от Ямбол за София, съобщи кореспондентът на БНР в Пловдив. Над 70 души протестират на перона. Няма хора на гарата. На гишетата обаче всеки можеше да закупи билети за след 16 ч. и да разбере кои влакове ще се движат. Блокирани останаха и мотрисите по направленията за Асеновград, Карлово, Пещера и Панагюрище.

Синдикалисти от Стара Загора предупредиха, че съоръженията, от които зависи сигурността на жп транспорта, не са проверявани вече 4 дни и отговорност за сигурността на влаковете, които се движат от 16 ч. до 8 ч., остава изцяло на шефовете на компанията, съобщи кореспондентът на БНР в града. Всички дежурни работници и служители от службите на БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура” в Стара Загора са стачкували.

В Горна Оряховица спряха бързите влакове за Пловдив и София. Според председателя на Регионалния съвет на Синдиката на железничарите Дечко Гърков, композицията за Варна е отпътувала под натиск от ръководството, въпреки че в бригадата е имало стачкуващи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Само приватизация ще ги подкара.

  2. Анонимен
    #6

    Брей! Всичкото платено герберодраскач пренасочено към тази статия. № 2 - МАШИНИСТ!!!!!! Я кажи, как се кара влака?

  3. Анонимен
    #5

    БДЖ от много дълго време е на командно дишане и това е ясно за всеки не твърде глупав в БГ.Понастоящем пътническите влакове се ползват предимно от хора, които биват дотирани от държавата - т.е. от всички нас като данъкоплатци: пенсионери, учащи, социално слаби. Логично всички те носят на БДЖ само загуби.Докога и откъде-накъде??? БДЖ не е сиропиталище, а де факто фалирала компания - причините се знаят. Така или иначе реалното положение е такова, каквото е - БЕЗНАДЕЖДНО (впрочем, съкратено би се изписало

  4. Анонимен
    #4

    Железничари, дръжте се поне вие. Ще клекнат. Както ще клекнат и пред военните, но по съвсем други причини - защото са фхора на Цветанов, а той направи избори посмешище. А Дянков да върви на ... пловдивско. Да ме прощават пловдивчани!

  5. Анонимен
    #3


    Българските "синдикати"
    БДЖ, както "Кремиковци", "Балкан", "Булгартабак", са творения на социалистическата гигантомания. А това означава нерентабилност, неефективност, безстопанственост, корупция, кражби, или с други думи "куче влачи, диря няма".
    А КНСБ и "Подкрепа", днешните "синдикати", са комунистически отряди за саботаж и метежи срещу всякакъв опит за демократизиране на България и отстраняване на комунистите от властта. Когато настъпиш една отровна змия, тя се опитва най-яростно да те ухапе.

  6. Анонимен
    #2

    Напълно подкрепям министър Дянков относно съкращенията в БДЖ. Докога ще се инвестират пари в една пробита кофа ? Аз лично съм машинист 21 год. и дори и да бъда съкратен , ще го приема . Всички са съгласни че реформа трябва да има , но ако можело ...без съкращения. Не съм съгласен със това , че се съкращават само хора от подвижния състав , а огромната администрация отново е в сянка. Естественно е че там са назначавани все мамини щерки , които лапат наготово без да са се напънали поне малко! БДЖ отдавна е в предсмъртна агония , остана само да се закове ковчега.

  7. emma
    #1

    В момент,когата Московски иска да преговаря и предоговаря колективния трудов договор с БДЖ,нищожеството Дянков продължава да твърди,че няма да отстъпи.Тези лица министри в едно правителство ли са или живеят на различни планети?Дянков не ставаш,иди си ако те искат някъде.Кристалина на рамо да си те носи!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.