“Две врътки” край Дупница решават проблем с магистрала “Струма”

Максималната скорост по новия аутобан ще е 120 км/час заради тежкия терен

Мястото на проблемния участък

Скоростно решение на проблема с магистрала “Струма” край Дупница намериха агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) и кметовете от Кюстендилска област, които миналата седмица започнаха подписка и се заканиха да протестират. Ябълката на раздора беше пътният възел край Дупница, който не осигуряваше включването на автомобилите в магистралата от Кюстендил и Дупница в посока София.

 

По инициатива на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова на работна среща в сряда е намерено приемливо решение за всички страни, съобщиха от ведомството ѝ. В срещата са участвали ръководството на агенция “Пътна инфраструктура“, зам.-областният управител на Кюстендил Гергана Михайлова и кметовете на Кюстендил и Дупница Петър Паунов и Методи Чимев.

 

Проблемът беше решен с изграждането на две нови пътни връзки край Дупница. Едната ще бъде кръгово кръстовище, което ще направи връзката със стария път, а другата е тип “ухо” откъдето ще става вливането на автомобилния поток, обясни Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на АПИ, пред Mediapool.

 

Решението е перфектно, много сме доволни от срещата”, каза кметът на Кюстендил Петър Паунов. Той похвали министър Павлова за бързата реакция по въпроса и навременната намеса.

 

Участъкът от Дупница до Благоевград на магистрала “Струма” разбуни духовете на населението в Кюстендилска област заради проектното решение на пътния възел край Дупница. Причината беше, че от общо осемте посоки за вливане в пътния възел Дупница – юг се осигуряваха шест. Без връзка за влизане оставаше трафикът от Кюстендил и Дупница в посока София, който можеше да се качи на магистралата след около 8 километра, преминавайки през сегашния обходен път на Дупница.

 

Заради проблема общинският съвет на Дупница дори проведе извънредна сесия по въпроса, а по инициатива на кмета на Кюстендил Петър Паунов тръгна подписка сред гражданите на Кюстендил, Дупница и Бобов дол за протест срещу липсата на връзка.

 

Притесненията на местната власт бяха, че с пускането на магистрала “Струма” трафикът от Македония през ГКПП-Гюешево и от Сърбия през ГКПП-Олтоманци щеше да остане извън обсега на бъдещата магистрала.

 

Подписката, която започнахме, се прекратява след днешната среща и намирането на решение, каза Петър Паунов.

 

Заради проблема с пътния възел Дупница – Юг се бавеше и късата листа със строителите на лот 2 на “Струма”, казаха от АПИ. Плановете бяха тя да бъде факт до края на юни.

 

Тръжната процедура за обекта е двустепенна и е тестова за бъдещите пътни обекти по оперативна програма “Транспорт”, която финансира строителството на “Струма”.

 

Общо15 кандидати подадоха оферти в поръчката, като във втората фаза ще продължат само осем кандидата. Въз основа на идейния проект на лот 2 на “Струма”, разработен от “Транскосулт – 22”, те трябва да направят техническия проект на трасето на магистралата.

 

Плановете на АПИ са най-късно до края на годината да има избран изпълнител, за да може през пролетта на 2013 г. да започне строителството на участъка.

 

Пътят от Дупница до Благоевград е проектиран за скорост от 120 км в час, въпреки че с промени в Закона за пътищата беше разрешена скорост от 140 кв в час. В началото на лот 2 заради тежките теренни условия дори максималната допустима скорост е ограничена до 90 км в час.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?