Движението на Руски паметник в София се пуска в четвъртък

Фандъкова обяви "зелената" политика за една от най-важните за столицата

Движението по новото кръгово кръстовище на Руски паметник в София ще бъде пуснато най-късно на 20 август - четвъртък сутринта. Това обеща столичният кмет Йорданка Фандъкова, която провери на място хода на строителните дейности.

Всички големи пътни ремонти в столицата вървят по график и дори има леко изпреварване на сроковете, отчете Фандъкова.

До края на август се очаква да бъде отворен за движение бул. "Черни връх" и пробивът на бул. "Александър Малинов" до Бизнес парка. В началото на септември ще бъде пуснато движението по основните платна на бул. "Цариградско шосе" и на моста на квартал "Захарна фабрика" и бул. "Сливница", каза столичният кмет.

"За мен една от най-важните политики на града, това е зелената политика във всички сектори – виждаме новите трамваи и тролеи, както и метрото. Всичко това е част от "зелената" политика за града", коментира Фандъкова по повод "зелените" релси на кръговото на Руски паметник, които предизвикаха интереса на столичани и станаха хит в мрежата. Тя обеща там, където е възможно, тази настилка да бъде използвана и занапред.

Руски паметник окончателно ще е готов в средата на септември

След като движението около Руски паметник бъде пуснато в четвъртък, ремонтите ще продължат по прилежащите площи и тротоарната настилка, уточни Фандъкова. Тя очаква ремонтните дейности да приключат изцяло в средата на септември.

На 20 август ще бъде отворено движението и по бул. "Ген. Скобелев" в двете посоки, както и по бул. "Ген. Тотлебен" към бул. "Цар Борис III", каза столичният кмет.

За да не стават пътни инциденти столичният кмет е наредил да бъдат поставени пътни знаци, които да напомнят на шофьорите, че има промяна в режима на движение около Руски паметник – вече ще е класическо кръгово движение.

"Зелените" релси – любимият проект на Фандъкова

Столичният кмет каза, че е очаквала "зелените" релси да предизвикат интерес. "Това също е мой любим проект, който обаче не става толкова лесно", допълни Фандъкова.

Първоначално проектът не предвиждаше никакви зелени релси, а цялостно асфалтиране на зоната и унищожаване на паважната настилка. Неправителствени организации и живеещи в района обаче настояха пред Столична община за цялостна преработка на проекта, така че да не бъдат унищожени зелените площи и паважа.

Въпреки съпротивата от страна на общинари Фандъкова успя да се наложи и проектът беше преработен.

Фандъкова обясни, че поставянето на "зелени" релси е изисквало специално проектиране за отводняването им, което е оскъпило проекта. Сега предизвикателството е поддръжката на зелените площи.

"С кмета на район "Красно село" инж. Пламен Църноречки говорихме да има специално внимание към поддръжката на тези релси и след като се направи анализ на използването им, да можем да продължим и към площад "Македония", каза Фандъкова.

"Без да даваме големи обещания, ще преценяваме там, където е възможно и икономически оправдано, да може да се изпълняват подобни линии", застрахова се Фандъкова.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?