Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двоен ръст на износа на българските марки на "Лидл"

Над 80 процента от клиентите на веригата у нас са доволни от качеството на продуктите

0 коментара
Двоен ръст на износа на българските марки на "Лидл"

Двоен ръст на приходите от износ на български марки продукти, разработени специално за веригата "Лидл", отчетоха от компанията у нас пред журналисти в понеделник. През 2018 г. този експорт е възлизал на 30млн. лв., докато година по-рано е бил за 15 млн. лв., посочи Милена Драгийска, изпълнителен директор на "Лидл България" Тя допълни, че постоянно расте обемът на предлаганите собствени марки в българските магазини на веригата и вече техният дял е около 75-76 на сто, а поръчани от компанията дегустации "на сляпо" и проучване на мнението на 4600 българи от шест града сочи, че над 80 процента от хората харесват хранителните продукти, произведени за веригата, и биха ги препоръчали.

Проведеното от международната агенция "Ипсос" изследване как мъже и жени между 25 и 60 години възприемат хранителните продукти на "Лидл" е обхванало 199 стоки, предлагани във веригата, от които 24 са собствените марки, обясни нейният представител Виолета Тачева. Става въпрос за млечни продукти, меса и риби, колбаси, бири и сладоледи от различни ценови сегменти. За готовите храни са били канени минувачи да опитат ребрандираните продукти и да ги оценят, а месата и рибите са били приготвяни в ресторанти и поканените специално респонденти са си казали мнението за тях, обясни Тачева.

Според резултатите най-високо оценени са били рибите и сладоледите – с над 95 на сто одобрение. При всички останали хранителни групи одобрението надхвърля 80 процента, а при някои и над 85 на сто. Като цяло 86 процента на участниците в проучването са харесали собствените марки на веригата, 82 на сто смятат, че те са качествени, а 81 процента биха ги препоръчали на свои близки и приятели.

"Когато поръчвахме изследването, се надявах на одобрение от около 65-70 на сто, което би било отлична оценка на нашите усилия да предлагаме на клиентите си добри храни на оптимални цени. Резултатите ме изненадаха истински и предизвикателството пред нас сега е да задържим това мнение", коментира Драгийска.

По думите ѝ това проучване е важно за продължаване на усилията на компанията да е иноватор в разработването на продукти по свои рецепти и контрол върху суровините, които се използват за приготвянето им, на производствения процес и спазването на хигиената и най-вече да са на цени и отлично съотнощение качество – цена.

Ръководителят на отдела за търговски доставки Боян Георгиев обясни, че всичко това се постига като веригата избира само сертифицирани по стандартите за качество и управление на системите доставчици, прави необявени одити на производителите си и постоянно следи чрез лабораторни анализи спазването на рецептурите и качеството на крайните продукти. Все повече са доставчиците на веригата, които има завършен цикъл на производство – тоест техни са суровините и така не могат да се оправдават с други фирми при нарушаване на качеството на продуктите.

Георгиев посочи, че при производството на собствените марки на "Лидл" фирмите не влагат консерванти, подобрители и изкуствени оцветители и овкусители, не отделят механично месото, което означава, че в колбасите не се слагат жили, хрущяли и друго нискокачествено месо, както и продуктите се пакетират в защитена среда. За спазването на всички тези процеси формата ползва върху опаковките специални знаци. Той допълни, че веригата може да поддържа оптимални цени спрямо високото качество като купува от производителите големи количества – за всичките си магазини в 30-те държави. Освен това харчи малко за реклама и маркетинг.

Компанията ще продължи да залага и да разработва нови собствени марки, което специално за българските производители е голям шанс за пробив на чуждите пазари, стана ясно от думите на Драгийска. Георгиев допълни,че 22 български продукта, произвеждани за "Лидл" вече са станали постоянен асортимент в магазините на веригата в други държави. Той даде за пример как биволска луканка е влязла в луксозната серия продукти на хипермаркета и се радва на голям интерес в Германия и растат поръчките и за други държави.

От компанията дадоха пример как като са стартирали българската серия продукти "Родна стряха" в нея е имало 30 асортимента, а само за година те са нараснали до 80.

Плановете на "Лидл" са да продължи да разширява предлагането на биопродукти, а до 2025 г. е заложена цел за намаляване на солта и захарта в собствените марки с 20 процента, за да откликне на тенденциите за здравословно хранене и качество. Веригата също така използва само сертифицирано какао за своите шоколадови изделия.

Компанията ще продължи също така да прави своите оценки на мнението на клиентите за стоките ѝ чрез дегустации в българските си магазини, които ще започнат на 25 май и ще продължат до края на октомври.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.