Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двойни глоби за нарушения на шофьори на таксита

Браншът иска система за контрол на трафика и безопасното движение на пешеходци и предупреждения за дупки

11 коментара
Сн.БГНЕС

Двойно увеличение на глобите за неспазване на почивки и употреба на алкохол за таксиметровите шофьори, както и психотестове за агресивността ил и способността да се справят със стресови ситуации на пътя, ще предложи до края на годината транспортният министър Данаил Папазов. Това съобщи той пред БНР в неделя по повод тежките катастрофи през последните дни, довели до смърт и тежки травми.

 

Браншът също е за засилване на контрола над таксиметровите шофьори и отнемане завинаги или за определен период на разрешителните на провинили се водачи на таксита, според тежестта на нарушението им, но също така иска големите градове да си оптимизират транспортните системи така, че да има безопасно и безпроблемно движение, паркиране и престой на автомобили, велосипеди и пешеходци. От Съюз Такси смятат още, че трябва да се въведе система за предупреждение на водачите за появяващите се дупки на пътя, които след това да се ремонтират по-най-бързия начин .

 

"Свидетели сме на няколко много тежки автопроизшествия, които са резултат от изключително агресивното поведение на някои шофьори на пътя, а също така и от неспазването на нормални законови рамки", заяви Папазов.

 

"Обмисляме за водачите на такситата допълнителни мерки, които ще се включат в няколко пакета – психологическата подготовка на всеки водач да се провери в детайли по една нова методика, която ще бъде готова следващата седмица. Тази методика ще показва дали човекът е агресивен, дали може да се владее в по-стресови ситуации, до какво води употребата на алкохол конкретно при него. Също така ще направим досие на всеки от водачите, което трябва да стои при ръководителя на фирмата, за да може при проверка на нашите органи да се следи дали този водач допуска едни и същи нарушения непрекъснато. Иначе казано, ще опитаме да направим законови промени шофьор, употребявал алкохол,никога да не може да бъде таксиметров шофьор. Засега обаче всички юристи казват, че това е невъзможно", обясни министърът.

 

Браншът от своя страна предлага, вместо да се подновява на 3 или 5 години, удостоверението за водач на лек таксиметров автомобил или друго МПС от обществения превоз на пътници да бъде безсрочно, но при провинение на шофьора разрешителното му да се отнема завинаги или за определено време от автомобилната администрация. Според Съюз Такси лицензите на таксиджиите трябва да се вземат и дори само при написан акт или глоба, независимо дали се отнемат точки от контролния талон, и да се връщат само след плащане на глобата. Организацията предлага още, ако съответната глоба бъде заплатена до 48 часа след часа на съставянето на акта или фиша, нарушителят да заплаща до 50 % от размера на наложената санкция.

 

Браншът също така иска да се предвиди възможност, в която ако клиентите се съмняват, че се возят или са се возили в такси, чийто шофьор е пил, да се обадят на тел. 112, за да бъде проверен водачът с дрегер от най-близкия контролен орган. Според съюза при кандидатстване за работа в таксиметрова компания шофьорът трябва да предоставя освен свидетелство за съдимост и удостоверение дали може да работа в обществения превоз на пътници.

 

Съюз Такси и АЕБТРИ обаче искат и да се изгради система за целогодишно непрестанно сигнализиране и отстраняване на момента на всички дупки или каквито и да било други нарушения на пътната настилка. Според тях околовръстен път и два булеварда трябва да се пресичат само на две нива, всички пешеходни пътеки да се заменят с надлези или подлези с асансьори или ескалатор с бутон за спиране и пускане на стари или болни хора.

 

Според организациите е необходимо на определена радиочестота в съответния град да се подава информация за обходни маршрути на натоварените в момента булеварди или улици. Т. нар. жълта бус лента,да се използва за движение не само от градските автобуси, но и от таксита и маршрутки, полицейски и пожарни коли и линейки, предлагат още организациите. Според тях това ще облекчи останалите ленти на движение и ще остави това трасе скоростно за специалните автомобили.

 

Те искат още такситата да могат да изчакват клиенти на всяка улица, булевард или джоб на спирка от градския транспорт извън обособените им стоянки от 22 ч. до 6 часа. Според бранша общините трябва да въведат нощно осветление, което да прониква добре и през мъгла, на всички булеварди, улици и пешеходни пътеки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    Проблема с таксиметровите шофьори е същият като с другите - никой не ги контролира истински. Само КАТ ги изнудва. И те си плащат, и пак си карат както си знаят. Да не говорим, че голяма част от тях имат помпи и така се вдига сумата поне с 20-30% . Колко му е да бъдат направени системни проверки? Ама то за това е нужна ДЪРЖАВА. А тя нашата държава - кучета я яли. Защото всичките ни политици са по-бетер от таксиждиите. Поради това - отиваш на протестите и искаш смяна на системата !!!

  2. Анонимен
    #10

    Това ми прилича на нов закон, Гестапо закон, а?

  3. Анонимен
    #9

    8, забравил си да пишеш "за помпите". Аз от години не се качвам на такси. Колкото до хората - по принцип всички са равни пред закона, но някой са по-равни от останалите. /ALL ANIMALS ARE EQUAL BUT SOME ANIMALS ARE MORE EQUAL THAN OTHERS./ Това и лъвът с червения нос пред съдебната палата го знае. Майтапчия

  4. Анонимен
    #8

    6 и 7, хората никога и никъде не са равни! Гражданите би трябвало да са равни пред закона. Наказанието на кочияшите не е справедиво да бъде по-голямо за нарушение на закона. Но РАБОТОДАТЕЛИТЕ НА кочияша следва да не му дават повече работа след ЕДНА злоупотреба с алкохол. Да не говорим за безобразния им външен вид и пушене и чалга! що за безобразие - обслужващият персонал да ходи по къси гащи, мръсен, брадясал и вонящ!

  5. Анонимен
    #7

    До 6 Напълно Ви подпрепям, макар че не се качвам на такси. А и в Брюксел няма да се зарадват на идеите на г-н министъра. Резултатът може да е още една наказателна процедурка...

  6. Анонимен
    #6

    Пълни глупости и популизъм от типа на Тиквоча. Хората са равни пред закона. Не може да има едни глоби за добрите хора и двойни глоби за лошите бакшиши.

  7. Анонимен
    #5

    Не двойни глоби - пил - сбогом, такси! Това е мярката за тези жълти боклуци, които трябва да се бият насаме и без свидетели при всеки удобен случай! Бих се радвал изключително да обявят стачка и да се съберат пред парламента или пред МС или пред бунището в Суходол, където впрочем им е мястото! Тогава София е толкова спокойна и чиста от отпадъци. Веднъж го бяха направили - когато бяха убили някакъв от техните. По един бакшиш на ден не е голяма цена за чистота и спокойствие...

  8. Анонимен
    #4

    2,не е само един пияница-повечето са такива и другите,обикновените са също...Министъра да не чака до края на годината ами веднага да се вземат мерки,защото до тогава ще има още жертви на такива безотговорни шофьори.

  9. Анонимен
    #3

    тия таксиметрови шофьори се замозабравиха.наглостта и арогантноста им на пътя е пословична,нито едно правителство не се намери последните 20 години да се изправи срещу таксиметровата мафия.сега тоя министър щял да предложи промени до края на годината срещу таксимтровите дерибеи по пътищата,ами то дотогава таксиджиите ще ни избият по пътищата!

  10. Анонимен
    #2

    Заради един пияница, който се нацели в спирка на "Цариградско", и заради алкохолното си опиянение помете над 10 души, таксиджиите още малко ще искат да вземат клиенти насред пешеходната част на "Витошка", както впрочем го правят понякога. Окупирането на спирките на градския транспорт в центъра без да им е позволено, го правят всеки божи ден след 21 ч. - за справка бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий" и другите в центъра, а и не само там. Доживях един бакшиш да се пише шофьор на обществен транспорт.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.