Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двойно намаляха продажбите на нови коли за петмесечието

0 коментара

От началото на годината в България са продадени 12 432 нови леки коли, камиони и автобуси, или с 50.32 на сто по-малко от същия период на 2008 г., според данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), представени във вторник.

Кризата е засегнала най-тежко пазара на тежки камиони с тегло над 18 тона, който се е свил с близо 80% през първите пет месеца на годината спрямо 2008 г. При лекотоварните автомобили и камионите от средната гама (7.5-18 тона) спадът е 65 на сто. При леките коли продажбите са намалели средно с 45%

"Тойота" остава най-продаваната марка в страната, като за петте месеца са продадени 1432 коли, "Фолксваген" е с 1284 продажби, а при "Пежо" те са 1076. Следват "Форд" с 1040, "Ситроен" с 1002 и "Опел" с 963 броя.

Добри за българските стандарти и за сегашния период на стагнация продажби отбелязват "Шкода", "Дачия" и "Шевролет" с реализирани съответно 706, 589 и 490 нови автомобила.

Кризата доведе и до поевтиняване, макар и слабо, на автомобилите в ЕС. Цените им са намалели в 23 от 27-те страни-членки, според доклад на Европейската комисия, публикуван във вторник. Реалното поевтиняване, коригирано спрямо инфлацията, е 3.1% от януари 2008 г. до януари 2009 г.

Сред големите икономики в ЕС най-рязко понижение на цените на автомобилите има във Великобритания. Това обаче е обяснимо с факта, че пазарът на Острова е най-тежко засегнат от кризата. За да се справи с негативите, британското правителство намали ДДС с 2.5%, което доведе и до спад на цените на автомобилите с 9.7%. На този фон доста по-незначително изглежда намалението на цените в Германия (0.9%), Франция (0.2%) и Испания (1.1%).

В новите страни членки понижението на цените е чувствително - средно с 6.9%. Лидер тук е Латвия (спад 14.7%), Естония (14.2%) и Чехия (13%). В тези държави търсенето на коли втора употреба е доста масово заради ниските доходи. По тази причина и производителите прибягват до по-сериозни намаления, за да привлекат купувачи, обясняват от ЕК.

От групата на новите членове в ЕС ръст на цените на колите има само в Румъния (3.7%), но това се дължи повече на увеличените регистрационни такси.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.