Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двойно по-ниска цена за “БДЖ - Товарни превози” при втория опит за продажба

Държавата очаква бъдещият стратегически инвеститор да плати кеш около 100 млн. лв.

18 коментара
Двойно по-ниска цена за “БДЖ - Товарни превози” при втория опит за продажба

Двойно по-ниска цена за “БДЖ - Товарни превози” ще поиска държавата при втория опит за продажба на дружеството, научи Mediapool от източници, ангажирани с приватизацията на държавното дружество.

Оценката на консултанта е около 100 млн. лв. начална цена плюс задължение за изплащане на задълженията, които вече възлизат на над 114 млн. лв. Първата оценка на стопирания конкурс беше за 200 млн. лв. плюс задължения от 104 млн. лв.

Критериите към бъдещите инвеститори също ще бъдат значително намалени спрямо първия опит за приватизация. Първоначално беше обявено, че изискванията към стратегическите инвеститори падат от 400 млн. евро оборот на 250 млн. евро за всяка от последните три години. Сега източниците на Mediapool твърдят, че този критерий пада на 150 млн. лева оборот. Причината е, че през 2011 г. “БДЖ – Товарни превози” е реализирала приходи от 186 млн. лв., като тенденцията е към намаляване през тази година.

Въпросът дали да се допусне участието на финансови инвеститори в приватизацията все още е дискусионен. Отпада изискването бъдещите купувачи да минат на проверка през ДАНС.

Окончателната оценка на “БДЖ – Товарни превози”, както и изискванията към бъдещите купувачи ще станат ясни през следващата седмица, казаха от Агенцията за приватизация.

До поправителния за продажбата на “БДЖ – Товарни превози” се стигна след като при първия опит документи подаде единствено регистрираното няколко седмици преди процедурата дружество "Дует реълуей България". Според търговския регистър то е собственост на компания, регистрирана в Кипър. Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал”. През миналата година "ВТБ Инвест" купи от държавата "Булгартабак холдинг", а тази година руско-българският тандем придоби и БТК.

Продажбата на “БДЖ – Товарни превози” беше на път да повтори тази с “Булгартабак” - един кандидат-купувач предлагащ цена колкото е оценката. Сделката на годината обаче се препъна по настояване на Световната банка, от която БДЖ очаква отпускането на спасителен заем от 460 млн. лв., твърдят правителствени източници. Новите условия по продажбата на “БДЖ Товарни превози” са съгласувани със Световната банка, каза преди време министърът на транспорта Ивайло Московски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #18

    Менидмънта на Холдинга, подпомаган услужливо от мениджмънта на "БДЖ-Товарни превози", до колкото можа обезцени дружеството. Вижте какво стана с пазарния дял на Товарни превози и всеки ще си направи изводите. Мениджъри от мъглата, това могат.Промити мозъци от идеите на неолиберализма,довел нещастията и кризите на Европейския континент.

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #17
  3. Анонимен
    #16

    На тези които в момента управляват,ръководят,менажират БДЖ товарни превози не им е никак изгодно дружеството да смени собсвенника си защото крана им се спира.Колкото по-дълго се проточва цялата тази агония за обикновенните работници и служители,толкова ръководния състав и техните покровители ще крадат ама яко.Всички тези глупости и простотий тиражирани съвсем целенасочено и тенденциозно в медий и инфо сайтове за GPS-и,камери,дисплеи,вътрешна полиция и подобни,товарят жестоко разходния бюджет на дружеството,носят

  4. Анонимен
    #15

    Важно е в крайна сметка това БДВ да се продаде - кой ще го купува не мисля, че е от толкова голямо значени. Тук в статията гледам само спекулации относно кой точно моцжел да гу купува, пък каква била офшорката. Малко по-сериозно трябва да се разглеждат тези неща.

  5. Анонимен
    #14

    Това определено е много рискована сделка за инвеститорите.Които и да са те,ги поздравявам за куража да правят бизнес

  6. Анонимен
    #13

    Корпоративна и руската банка не стига, че правят огромна инвестиция и поемат огромен риск, придобивайки БТК, вие сега сте тръгнали да ги обвързвате и с инвестиция в БДЖ. Ако това беше така - нямаше да има някакви измислени публикации в медиите, ами щяха да излязят хората и да си го кажат. Пък и защо да не го купят те - дори и така да е, по ли ще хубаво да фалират товарни превози и толкова много хора да останат без работа?

  7. Анонимен
    #12

    загубена компания, неплатени заплати, един единствен кандидат за купуване. При това пак по непотъврдени данни, медии свързват, неофициално, дъра бъра - ми купете я вие бе

  8. Анонимен
    #11

    Уморих се да чета как разни медии приписват на Цветан Василев как бил собственик на какво ли не. Един Успешен бизнесмен да има в България и само се чудят как да го очернят. Ако имаше факти и доказателства които да подкрепяха това за което намекват, съм склонен да повярвам, но няма, а и нека не забравяме че медиите в България не представят цялата истина на читателите.

  9. Анонимен
    #10

    Много сериозно се е затлачили положението с това БДЖ Товарни превози, Агенцията по приватизацията сякаш нарочно бави процедурата. Ако ще го продават, да го продават, какво е това точене от няколко години?! Световната бака явно до кога ще отпуска тоя спасителен заем, чакаме го няколко стотин години? Бумащината е пълна.

  10. Анонимен
    #9

    Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал” Медиапул - къде са фактите в обективната журналистика, която се опитвате да предлагате? Банките купуват БТК и това се знае и не се крие, ами нали ако искаха да купуват и БДЖ - Товарни превози - това щеше да е ясно и явно. В медиите всеки може да си пише каквото иска, ама ако няма факти се губи обективността на нещата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.