Двойно по-ниска цена за “БДЖ - Товарни превози” при втория опит за продажба

Държавата очаква бъдещият стратегически инвеститор да плати кеш около 100 млн. лв.

Двойно по-ниска цена за “БДЖ - Товарни превози” при втория опит за продажба

Двойно по-ниска цена за “БДЖ - Товарни превози” ще поиска държавата при втория опит за продажба на дружеството, научи Mediapool от източници, ангажирани с приватизацията на държавното дружество.

Оценката на консултанта е около 100 млн. лв. начална цена плюс задължение за изплащане на задълженията, които вече възлизат на над 114 млн. лв. Първата оценка на стопирания конкурс беше за 200 млн. лв. плюс задължения от 104 млн. лв.

Критериите към бъдещите инвеститори също ще бъдат значително намалени спрямо първия опит за приватизация. Първоначално беше обявено, че изискванията към стратегическите инвеститори падат от 400 млн. евро оборот на 250 млн. евро за всяка от последните три години. Сега източниците на Mediapool твърдят, че този критерий пада на 150 млн. лева оборот. Причината е, че през 2011 г. “БДЖ – Товарни превози” е реализирала приходи от 186 млн. лв., като тенденцията е към намаляване през тази година.

Въпросът дали да се допусне участието на финансови инвеститори в приватизацията все още е дискусионен. Отпада изискването бъдещите купувачи да минат на проверка през ДАНС.

Окончателната оценка на “БДЖ – Товарни превози”, както и изискванията към бъдещите купувачи ще станат ясни през следващата седмица, казаха от Агенцията за приватизация.

До поправителния за продажбата на “БДЖ – Товарни превози” се стигна след като при първия опит документи подаде единствено регистрираното няколко седмици преди процедурата дружество "Дует реълуей България". Според търговския регистър то е собственост на компания, регистрирана в Кипър. Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал”. През миналата година "ВТБ Инвест" купи от държавата "Булгартабак холдинг", а тази година руско-българският тандем придоби и БТК.

Продажбата на “БДЖ – Товарни превози” беше на път да повтори тази с “Булгартабак” - един кандидат-купувач предлагащ цена колкото е оценката. Сделката на годината обаче се препъна по настояване на Световната банка, от която БДЖ очаква отпускането на спасителен заем от 460 млн. лв., твърдят правителствени източници. Новите условия по продажбата на “БДЖ Товарни превози” са съгласувани със Световната банка, каза преди време министърът на транспорта Ивайло Московски.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?