Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двойно повече от обещаното ще вложи концесионерът на летище "Пловдив"

0 коментара
Двойно повече от обещаното ще вложи концесионерът на летище "Пловдив"

Китайско-холандският концесионер на летище "Пловдив" обещава да инвестира двойно повече от заложените в офертата му инвестиции, които при това ще се реализират в по-кратки срокове от предвидените в договора за управление на обекта. Това стана ясно по време на срещата между министъра на транспорта Ивайло Московски и представители на обединението, в което влизат китайската компания "Хайнан груп" и регистрираният в Холандия фонд "Пловдив Еърпорт Инвест", съобщи транспортното ведомство в петък.

В първоначално заложения вариант на концесията обемът на инвестициите в обекта възлизаше на 79 млн. евро за срок от 35 години.

Очаква се концесионният договор с обединението да бъде подписан след приключването на законовите процедури. Той предвижда за всяка календарна година концесионерът да плаща в бюджета фиксирана концесионна такса от 600 000 лв. без ДДС. Променливата част от концесионното възнаграждение възлиза на 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.

На срещата в петък инвеститорът е запознал министър Московски с плановете за развитието на летище "Пловдив".

Намеренията им са да превърнат летището в транспортен хъб с пътнически терминал и два карго терминала, които да могат да обработват голям брой камиони.

Предвижда се да бъде подсилена и разширена пистата на летището. Планирано е да бъде  изградена база за ремонт на самолети, подобно на тази на летище "София". От израелската компания "Израел аероспейс индъстрис" вече са проявили интерес да работят там.

Московски е заявил пред представителите на "Хайнан", че се проектира изграждането на жп връзка между аеропорта и жп линията София – Пловдив - Свиленград при жп гара "Крумово". Дължината на трасето, което е необходимо да бъде построено, е 4 - 5 км. Възможно е строителните дейности да започнат още следващата година, казал Московски.

Той е поел ангажимент да съдейства и за разширяването и обновяването на довеждащата пътна инфраструктура, така че да се подобри свързаността между пловдивското летище и пътя Пловдив – Асеновград, както и връзките с магистралите "Тракия" и "Марица". За осъществяването на тези проекти ще бъде проучена възможността за финансиране по плана "Юнкер", посочил Московски.

Амбицията е реализирането на тези инвестиции да доведе до увеличаване на товаропотока,  развитието на туризма и бизнеса в региона.

Това е първият голям транспортен проект в България, който ще се реализира с участието на китайска компания, отбелязал Московски, цитиран от пресцентъра на ведомството му.

Представителите на "Хайнан" уверили, че ще проучат възможностите да съдействат за привличането и на други китайски компании, които да инвестират в България.

"Хайнан груп" HNA Group разполага с близо 145 милиарда долара активи. Годишните ѝ приходи възлизат на около 90 млрд. долара и има над 410 000 служители по цял свят. Дейностите на компанията са в различни сфери, като основно са съсредоточени в авиацията, технологиите, туризъма, финансите, иновациите и логистиката.

Тя управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии. Годишно компанията превозва над 100 милиона пътника до над 260 града.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.