Парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации отложи в четвъртък за пореден път разглеждането на спорните промени в закона. Мнозинството от депутатите поиска пред комисията да се яви представител от ръководството на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (РПИ), защото предложените от народните представители промени засягат пряко работата на пътната администрацията. "От правителството ни убеждаваха, че много бързо трябва да се приеме закона, защото от ЕК ще ни режат постепенно главите, а пред комисията не се явява нито един от членовете в борда на пътния фонд", възмути се председателят на комисията Йордан Мирчев (НДСВ).
Повечето депутати се съгласиха с мнението му, че при гласуването на законопроекта трябва да има представител на РПИ, защото предложените нови текстове между първо и второ четене променят коренно внесения от МС текст.
Твърди се, че новите варианти са съгласувани с и с ръководствата на трите партии от управляващата коалиция. Пред Mediapool Йордан Мирчев потвърди, че е съгласувал своите предложения с ръководството на НДСВ.
Управляващите са се отказали от идеята си да подпомагат бъдещия концесионер на "Тракия" чрез промените в закона, каза Иван Иванов (ДСБ). При първото обсъждане на текста в комисия той посочи, че в параграф 15 към чл.10, в който се определят принципите за определяне на размера на тол таксите, се дава право на концесионера да включва и лихвите към кредиторите си. В предложените промени на Йордан Мирчев (НДСВ) и групата народни представители от БСП този възможност отпада.
Текстовете, които визират как ще се плащат пътищата, обаче остават под въпрос. Експерти от Министерство на транспорта коментираха за Mediapool, че парафираният договор за концесията на отсечката от Калотина до Бургас, станал популярен под договора "Тракия" е "камъкът", който спъва изработването на добър и справедлив механизъм за плащането на републиканските шосета в страната.
Според информирани източници работната група, която работи по различните модели за плащане на пътищата, все още не е готова с вариант. Отдаването на магистралата на концесия изисква задължително въвеждане на тол – системата – т.е. плащане за изминато разстояние на пътя и практически означава, че се премахва действащата в момента винетна система – плащане на базата на времеви период.
В предложените от депутатите промени в правителствения законопроект се прокрадва решението на проблема. Записано е, че при въвеждане на тол - система на определени отсечки собственикът на пътя трябва да осигури и сигнализира дублиращ път. Според председателя на комисията Йордан Мирчев, концесионерът ще има право да налага такса за преминаване на пътя или да получава плащания от страна на концедента (държавата), които да заместват тол-системата, ако правителството реши да остави винетната система.
В предложенията на депутатите от НДСВ и БСП се дава възможност в страната да се ползват и двете системи - винетна и тол-система, но не едновременно.
Предвижда се да отпадне и възможността на управителния съвет на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" да делегира правата си по утвърждаване и разработване на проекти за нови републикански пътища или техния ремонт.
Да отпадне възможността, дадена в първия вариант на ръководството на фонда да гласува по свое усмотрение пари за "представително облекло".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
разни други,ама да не забравите и за МОЯ дял!Комисионната си взех,но е недостатъчна...
naistina zari idiotizam v taja darjava.idete v Avstrja.CH i vijte.pla6ta se godi6en vinet i se polzvat vsi4ki pati6ta.oba4e da krade6 ot toltaksata.kato ti snasjat komisiona e sladko,nali?
Ot nashi djob v tozi na St.Markov a trohite za Simeon i ostanalat izmet.Ne che e koi znae kakva iznenada!
Разследването на вестника установи, че в недалечната 1999 година той е лежал двадесетина дни в ареста като директор на снегопочистващата фирма за Варна "Инжстройинженеринг". Причината за това е, че в предприятието е открита черна ведомост, по която Желев плащал работни заплати на персонала. Официалната ведомост за заплати обаче отразява едва наполовина истинското заплащане в "Инжстройинженеринг".Според магистрати, случаят със зам.-шефа на агенция "Пътища", който е считан за дясна ръка на министъра …
на регионалното развитие и благоустройство Валентин Церовски, е първото дело за укриване на данъци във Варна. Срещу Велико Желев е образувано следствено дело по член 256. Текстът в Наказателния кодекс гласи, че който, с цел да осуети установяването на данъчни задължения в големи размери, води счетоводна отчетност или ползва счетоводни документи с невярно съдържание, се наказва с лишаване от свобода от една до пет години и глоба от 1000 до 5 000 лева.В хода на разследването Желев се признава за виновен, прави пълни самопризнания и приписва престъплението си на собствениците на приватизираното предприятие "Инжстройинженеринг", показа разследването на "Политика".Бившият директор на варненската снегопочистваща фирма бе назначен за зам.-шеф на агенция "Пътища" от Валентин Церовски в средата на април тази година. Първоначално Велико Желев бе предложен от министъра дори за директор на държавното ведомство, но в последствие изпълняващ длъжността стана Димитър Христов. Дотогава той заемаше поста началник-отдел "Проектиране" в агенция "Пътища", припомня "Политика".Самият Христов не бе информиран, че Желев е съден за укриване на данъци във Варна. Пред "Политика" той заяви, че е научил от медиите и това, че заместникът му е станал член на борда на директорите на смесеното българо-португалско дружество "Магистрала Тракия", което бе избрано без търг или конкурс от Церовски да строи пътя от София до Бургас.ДАЛАВЕРАВелико Желев е представител на държавата в бъдещия концесионер на магистрала "Тракия" от страна на "Автомагистрали", сочи фирменият регистър.в. Монитор, 20 септември 2004 г.
няма спирачки !!!!!!
Последно - по магистралата ще има ли тол или не - какво го увъртате мамицата ви!
Тол ще има-така е в ЕС ще ти кажат! ние взимаме най-лошото от ЕС, а не доброто.Но в момента умуват какви ще са таксите, за да не стане така, че никой да не кара по магистралата.
- vdigane cenata na vinetkite dvoino i sashtoto poskapvane na vsiako peto chislo ot meseca;- vavejdane na taxa ot 100 lv za vlizane v centara na Sofia i 100 lv na izlizane.- plateni psevdomagistrali, mostove, tuneli - minimum 50 lv na kola.- ejegodna podmiana na registracionnite nomare na avtomobilite s izobrajenie na kitaiskia znak: tazi godina s obraza na mishka v levia dolen krai na vseki nomer.- globa ot 1000 leva za nepravilno parkirane i t.n.I togava shte stanem edna prekrasna, peshehodna eko zona i shte pechelim milioni ot turisti doshli da vidiat tozi nov jivotinski vid: mutantus bulgaricus idiotikus...
Ама, как така само на него? Ами и на мен се полага. Толкова години другите са вземали, сега е наш ред да лапаме, пардон, да вземаме. От където ни падне.
I vsichki balgari da go plashtat- nai- veche tezi, koito izbiagaha v chujbina i po tozi nachin se opitaha da se spasiat i otkloniat ot plashtane na Magistralna taksa- po tozi nachin s tazi gnusna svoia postapka Emigrantite natovarvat ostanalite si sanarodnizi i sagrajdani s po- golema tejest- neshto kato pri parnoto