Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дянков отказа 15 млн. евро от бюджета за спасение от запор на мотрисите "Дезиро"

4 коментара
Дянков отказа 15 млн. евро от бюджета за спасение от запор на мотрисите "Дезиро"

Схема за погасяване на 15 млн. евро до края на годината по забавените с година вноски по кредита за купуването на мотрисите "Дезиро" за БДЖ, а останалите 9 млн. евро да се разсрочат за 2012 г., договори в петък в Германия министърът на транспорта Ивайло Московски. Той очакваше парите да дойдат от държавния бюджет, след като говори за това с премиера или с финансовия министър, но още преди да се върне от Берлин надеждите му бяха попарени.

 

Финансовият министър Симеон Данков определи договорката на Московски като "добра сделка", но заяви, че парите за изплащането на дълга няма да дойдат от държавата.

 

БДЖ още по-бързо трябва да помисли откъде да извади тези пари, защото те няма да дойдат от държавата, заяви Дянков. "Нямаме правна форма да ги дадем, защото това ще е държавна помощ и глобата ще е двойна – това беше смисълът на писмото, което Еврокомисията ни прати преди около месец", коментира той.

 

Московски постигна договорката с Ернст Бургбахер, парламентарен държавен секретар на Федералното министерство на икономиката и технологиите на Германия, като призна, че БДЖ няма откъде да вземе необходимите 15 млн. евро, но"ще разговарям с премиера и Симеон Дянков", за да се спасят мотрисите от запор.

 

Как и в какви срокове ще се изплаща останалият дълг към Германската кредитна банка за възстановяване ще стане ясно от нов план за погасяването му, които ще се изработи от експертите в София и Берлин. Опасността от запор на електрическите мотриси обаче остава, призна Московски.

 

"Надявам се българската страна да разплати част от просроченото задължение, тъй като това ще създаде проблеми за германския бюджет”, каза Бургбахер, цитиран от пресцентъра на транспортното министерство. По думите му ако БДЖ погаси част от дължимите 24 млн. евро, германската страна е готова да преразгледа погасителния план и да разсрочи плащанията през следващата година, защото осъзнава тежкото положение, в което се намира българската железница.

 

Заемът за 190 млн. евро за закупуването на 50 мотриси "Дезиро" бе договорен през 2005 г., а вноски по него не са плащани повече от година. Банката заплаши, че ще си прибере половината от мотрисите, с които се обслужват най-натоварените крайградски линии.

 

Тръгвайки за Берлин Московски обясни, че ще предложи до февруари на кредиторите поне два варианта за изплащане на дълговете – от парите от приватизацията на "БДЖ- Товарни превози" и от евентуален заем от Световната банка.

 

Пред Бургбахер министърът обяснил, че очаква силен интерес към приватизацията на дъщерното дружество на "Холдинг БДЖ", която да приключи бързо, а новото заемно споразумение със Световната банка вероятно ще бъде подписан през януари 2012 г., след като влязат в сила реформите на правителството в областта на железопътния транспорт.

 

Продажбата на товарните превози на държавната железница ще стартира през февруари и при провеждане на конкурс, каквато ще е най-вероятната процедура, и парите от евентуална експресна сделка в най-добрия случай ще влязат в БДЖ през есента на следващата година.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    При положение ако аз отида и договоря нещо с кредиторите, а Дянков каже, че няма да ме подкрепи, и отиде сам да договаря нови клаузи, аз трябва да си подам оставката. Защо министър Московски не го направи?

  2. Анонимен
    #3

    Дянков иска да съсипе железниците, за да дойдат западни превозвачи. Ще ми се да го поразпитам. Сталин

  3. Анонимен
    #2

    какво стана с изчезналите локомотиви. Ако се продадат може да се събере някой милион. Кой ги е прибрал, защо потулват този въпрос. Локомотивите не можеш да ги скриеш в багажника на кола нито да си ги закараш в двора на вилата. КЪДЕ СЕ ЛОКОМОТИВИТЕ Г-Н МИНИСТРЕ И Г-Н ШЕФ НА БДЖ. Защо работещите там и днес протестиращи си мълчат по този въпрос????

  4. Анонимен
    #1

    За да не се плащат вноски повече от година, това означава, че някой в Министерството десега е спал и си е клатил краката. Още повече, че договорите са известни, както и падежите по тях. Този път хич да не ни пробутват изтъркания рефрен "Предишните са виновни"!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.