"Джефко": Пакетът "Мобилност" няма да промени пазара

Българският офис на международната компания отчете годишен ръст от 13%

"Джефко": Пакетът "Мобилност" няма да промени пазара

Новото европейско законодателство в областта на транспорта, т.нар. пакет "Мобилност", няма да доведе до промени в пазара. Целта е да бъде приложена политика на по-справедливо заплащане. Това коментира Жером Шевроле, регионален мениджър за Балканите и генерален мениджър за България и Румъния на "Жефко" (Gefco) - глобален доставчик в индустриалната логистика и европейския лидер в автомобилната. Поводът беше опасенията на български превозвачи, че целта на промените е западните фирми да изтласкат източните от пазара.

Според Шевроле новото еврозаконодателство в сектора ще повлияе върху цените на предлаганите услуги и дружествата ще трябва да адаптират дейността си спрямо него. Компаниите в бранша обаче не трябва да се страхуват от бъдещето, каза Шевроле. Той отбеляза, че в цяла Европа има недостиг на работна ръка. Това означава, че пазарите растат, а индустриалните компании имат нужда от шофьори и камиони, каза Шевроле.

Той посочи, че "Жефко" прилага политиката на справедливи заплати и очаква от партньорите си да правят същото.

По повод недоволството на българските превозвачи срещу забраната шофьорите да почиват в кабината, Жером Шевроле попита: "Кой би желал да пътува три седмици в Европа и да спи в камион?".

В началото на следващата седмица транспортните министри на ЕС предстои да договорят направените промени по пакета "Мобилност". Българската позиция е срещу искането на всеки три седмици шофьорите да се връщат у дома си, почивката им да бъде в хотел или мотел, както и заплащането им да е обвързано с местното законодателство, ако са повече от 72 часа в дадена страна.

Тази седмица транспортната комисия в ЕП прие нов вариант, с който отпадна задължителното връщане у дома на шофьора. Според превозвачите обаче е бил прокаран друг текст предвиждащ камионът да се връща в страната, която е регистриран след три седмици, което е още по-лошо за тях.

"Жефко България" с оборот от 22.7 млн. евро за 2017 г.

Международната логистична компания открива свое дъщерно дружество в България преди 7 години. От тогава бизнесът им се развива във възходяща тенденция. Оборотът на компанията за миналата година достига 22.7 млн. евро, което е ръст от 13 на сто спрямо година по-рано. Българският офис на френската компания работи с 640 клиенти.

Това нарежда "Жефко България" на пета позиция на българския логистичен пазар, отбеляза Жером Шевроле и добави, че възходящият тренд на компанията остава и за първите пет месеца на годината.

Въпреки че ръстът на оборота е само 13%, българският офис на "Жефко" е увеличил персонала си с 40%. Това се дължи на отличните качества на българските служители, част от които работят по проекти на цялата група, каза Шевроле. По думите му това означава, че компанията иска да расте заедно с хората тук и вярва, че България ще успее.

За "Жефко България" работят 91 специалисти, като 80 на сто от тях са преминали през обучение, а част от тях вече обучават други служители.

Около 44 на сто от постъпленията на "Жефко България" идват от автомобилната логистика. Това се равнява на около 40 000 превозени автомобили през миналата година. Най-голям ръст обаче отбелязва сухопътния транспорт, който носи 30% от приходите на българския офис. Останалите 26 на сто идват от морски и въздушен транспорт.

Близо две трети (61%) от клиентите на българския офис на компанията са вносители на автомобили и търговци на автомобилни части. Над една трета (35%) са индустриалните производители, а около 4 на сто са търговците на дребно, предимно на хранителни стоки, като тук има потенциал за развитие, отбеляза Жером Шевроле.

Гарантиран месечен оборот за партньорите на "Жефко"

Бизнес моделът на работа на компанията е да сключва договори с превозвачи и да организира цялата логистика. "Жефко" няма своя транспортна компания и не притежава камиони, с изключение на едно дъщерно дружество в Италия.

Българският ѝ офис има сключени договори с 20 превозвача. Тъй като проблем са били празните курсове на шофьорите, компанията е разработила специален пакет, наречен Gefko Management fleet, който гарантира фиксиран месечен приход, каза Крум Дончев, мениджър "Продажби и маркетинг" на българския офис.

Разработени са два варианта – къс и дълъг в зависимост от дестинацията, на която искат да работят превозвачите.

Как се намаляват празните курсове? Заради голямата мрежа на компанията автовозите товарят в София и разкарват стоката до различни центрове във вътрешността на страната. Например София – Русе или София – Плевен.

Оттам се насочват празни до румънския град Питещ, където се произвеждат автомобилите "Дачия". "Жефко" транспортира 80% от обемите на румънския автомобил в Европа. След това автовозите се насочват за доставка към Италия, Швейцария и Белгия. Там стоката се сменя с други автомобили, които поемат към Испания, Франция, Белгия и Словения. И от там се връщат отново в България, обясни разработения модел Дончев.

По думите му краткият маршруг е с дължина 4500 км и отнема около седмица и половина на шофьори, който за месец трябва да навърти около 10 500 км. Дългият, зависи от престоя му в западните страни, които са по-предпочитана дестинация, заради по-високото заплащане.

Още по темата
Още от Бизнес