Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Джи Пи Груп" подписа първия си голям жп договор за 200 млн. лв.

Контрактът е за нови системи за сигнализация и телекомуникации по линията Пловдив-Бургас

5 коментара
"Джи Пи Груп" подписа първия си голям жп договор за 200 млн. лв.

Консорциум, воден от "Джи Пи Груп", подписа първия си голям железопътен договор за около 200 млн. лв. с ДДС.

Той е за изграждането на нови системи за сигнализация и комуникация по жп линията Пловдив – Бургас и беше подписан в четвъртък в Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Договорът е част от мащабния проект за рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас. Финансирането е осигурено от европейските фондове чрез оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.

Това е поредният договор, който консорциум, воден от "Джи Пи Груп", подписва за обект финансиран с европейски средства след скандала с разследване на сайта "Биволъ" за злоупотреби и корупция от страна на компанията избухнал през септември 2018 г.

Тогава премиерът Бойко Борисов нареди "Джи Пи Груп" да бъде изключена от всички обществени поръчки, финансирани с европейски и бюджетни средства, но това така и не се случи. Няколко месеца по-късно компанията подписа договора за строителството на тунел "Железница" на магистрала "Струма" за 250 млн. лв. 

По скандала с "Джи Пи Груп" започна дори проверка от страна на прокуратурата и на Европейската служба за борба с измамите ОЛАФ. Прокуратурата повдигна обвинения за укриване на данъци и пране на пари за 14 млн. евро срещу двама от началниците в компанията, но няма публична информация дали разследването по случая вече е приключило.

Проектът

Договорът за около 200 млн. лв. с консорциум "Плобур" е за обновяване на сигнализацията на 18 гари по железопътния участък Пловдив – Стара Загора – Бургас с дължина 293 км.

Ще бъде изградена и нова система за диспечерско управление на влаковото движение и системи за видеонаблюдение. Заложени са и нова система за влакова защита ETCS в участъка Маноле - Бургас с дължина 271 км и система за следене параметрите на подвижния състав.

Ще бъде монтирана и телекомуникационна апаратура в участъка Пловдив - Бургас с дължина 293 км, както и устройства за информация на пътниците и система за влакова комуникация GSM-R.

Предвижда се още и ремонт на помещенията за сигнализация в 15 гари, помещения за телекомуникации в 31 гари, помещения на диспечери и дежурни ръководители в 19 гари, както и изграждане на нови технически помещения за сигнализация в 4 гари и за телекомуникации в 7 гари.

С ремонта ще бъде гарантирана безопасността на железопътните превози по линията.

Изпълнителят

Изпълнител на проекта е консорциум "Плобур", в който участват фирмите "Джи Пи Груп" АД, "Мармет" АД, "Бомбардие Транспортейшън Итали" АД и "Бомбардие Транспортейшън Полска" ООД.

Срокът за изпълнението на проекта е 4 години. Неговата стойност е 184 999 094.47 лв. без ДДС.

В разследване сайтът "Биволъ" писа, че има съмнения, че единият от участниците в консорциума не е изпълнил дейности в обема, изискван в условията за търга. Тръжната комисия обаче не е открила такова несъответствие.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Знайко
    #5

    На картинката виждам "Точкова автоматична локомотивна сигнализация (АЛС)", която по лиценз на Ericsson БДЖ започна да (уж) да произвежда и внедрява през далечната 1984-а година. Има ли машинист в локомотива???

  2. Знайко
    #4

    А бе, нали Боко беше наредил да изключат "Гепи груп" от всякакви обществени поръчки.

  3. Коментарът е изтрит в 00:01 на 4 октомври 2019 от автора.
    #3
  4. Коментарът е изтрит в 00:00 на 4 октомври 2019 от автора.
    #2
  5. Коментарът е изтрит в 20:40 на 3 октомври 2019 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.