Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Е-търговията у нас расте с двуцифрени темпове

Един купувач остава средногодишно около 150 евро при онлайн пазаруване

1 коментар
Жанет Найденова

Електронната търговия у нас расте с двуцифрени темпове през последните години и тенденцията е това да продължи. За 2015 г. ръстът на е-търговията е 23% спрямо година по-рано. Това съобщи Жанет Найденова, маркетинг консултант, по време на форум за е-търговия в София.

Причината за това е ниска база, от която тръгва страната, като в същото време броят на интернет потребителите постоянно расте.

В България вече има голям брой електронни магазини и над 3.5 милиона интернет потребители, които сърфират средно 3.8 часа дневно в мрежата, каза Найденова. По думите ѝ средно един потребител купува чрез интренет стоки за около 125 - 150 евро на година.

Очакванията на Найденова е през 2016 г. е-търговия да направи оборот от 350 милиона евро, което е 1.25 % от БВП на страната. Част от интернет магазините у нас вече имат над 10-годишна история и над 1 милион лева месечен оборот.

Сега битката е да се задържи вниманието на потребителя, който скача от екран на екран, от онлайн в офлайн среда, каза Найденова. Тя посочи, че 86% от потребителите са онлайн докато гледат телевизия, а 65% са на две устройства.

Има области, в които има нужда от усъвършенстване. Например персонализацията на потребителите на уеб сайта и последващите комуникации и сериозната интеграция между електронните магазини. Това е необходимо, за да се подобри качеството на анализите и събираните за потребителските нагласи данни, каза Найденова.

У нас телевизията все още държи първото място за привличане на рекламодатели, но скоро интернет ще я измести, защото хората са в мрежата, прогнозира тя. Аргументите ѝ са, че две трети от българите имат смартфон, а 63% - лаптоп. Постоянно расте и броя на притежателите на таблети и електронни четци. По умни устройства на глава от населението България е лидер сред страните от Югоизточна Европа, каза Найденова.

Тенденцията, която се очертава в цял свят е все повече покупки да стават онлайн, а ръстът на офлайн търговията намалява. В Централна и Източна Европа през 2019 г. над 44% от интернет потребителите ще са извършили онлайн покупка. В световен мащаб броят на дигиталните купувачи през 2016 е 1.6 млрд. , а за 2019 г. се очаква да достигнат 2.07 млрд.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Знайко
    #1

    За съжаление, авторите на статията маркират с термина "е-Търговия" само една нейна разновидност - е-Пазаруването (e-Shoping или "търговия B2C (Business-to-Consumer)). Истинската е-Търговия В2В (Business-to-Business), чрез която се икономисват милиарди, у нас е в зачатъчно състояние. Ние сме извън глобалните мрежи за доставка и глобалните електронни пазарища. Единственото светло петно е електронното фактуриране и то едва ли е масово. Само че, за това никой не говори.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.