Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Еърбъс" със 153 души се разби в Индийския океан

23 коментара
"Еърбъс" със 153 души се разби в Индийския океан

Самолет на йеменския държавен превозвач "Йемения еър" се е разбил в района на Коморския архипелаг в Индийския океан със 153 души на борда, предадоха световните агенции.

Това е вторият трагичен инцидент със самолет този месец, след като на 1 юни Еърбъс-330 на френската авиокомпания "Ер Франс" с 228 души на борда падна в Атлантическия океан на път от Бразилия за Франция.

Новата катастрофа е станала в ранните часове на вторник 15 минути преди планираното кацане на самолета в столицата на Коморските острови Морони. Причина за инцидента вероятно са лошите метеорологични условия в района.

Петгодишно дете е единственият открит оцелял пътник от самолета, но засега няма данни в какво състояние е то.

Същевременно йеменската гражданска авиация обяви, че са намерени тела на загинали пасажери от падналия "Еърбъс". На 16-17 морски мили от Морони на водната повърхност са забелязани да плуват трупове и петно от гориво. Намерени са и отломки от самолета, между които пилотската кабина, заяви представител на Агенцията за авиационна сигурност и навигация в Африка и Мадагаскар. Спасителните екипи са извадили  три тела и останки от самолета, но досега не са били открити други оцелели.

Самолетът Еърбъс-310 е летял за Коморските острови. На борда е имало 11 души екипаж и 142 пасажери - предимно граждани на Коморските острови, връщащи се от Париж. 66 са били френските граждани в самолета.

Спасителните екипи продължават работата си по издирването на оцелели, но действията им са затруднени от лошите метеорологични условия.

Военни самолети от френската авиация, разположени на островни бази в Индийския океан, участват в издирването на йеменския Еърбъс-310. Президентът на Франция Никола Саркози е разпоредил на френската армия да използва всички средства, за да окаже помощ в издирвателните работи.

След катастрофата е мобилизиран целият състав на френското посолство на Коморските острови и кризисният щаб на външното министерство в Париж. Френските власти и парижкото летище са открили специални телефонни линии за семействата на пострадалите, отбелязва АФП. Кризисен щаб действа и на парижкото летище "Роаси - Шарл де Гол".

По-късно стана ясно, че от Париж е излетял самолет Еърбъс A330-200, който е бил подменен с А310-300 в йеменската столица Санаа.

На тази машина било забранено да лети до Франция заради установени през 2007 г. нередности. Така йеменската авиокомпания използвала едни самолети от Санаа до Париж и спрените от достъп до Европа машини - на връщане от Санаа до Морони.

Френският държавен секретар по транспорта Доминик Бюсро заяви, че френските власти тогава не са сложили авиопревозвача в черния списък, на со го наблюдавали внимателно.

Йеменският транспортен министър Халед Ибрахим ал Уазире обаче каза, цитиран от Ройтерс, че падналият самолет е преминал през цялостен технически преглед през май тази година. Инспекцията е била извършена в Йемен, с участието на експерти от компанията "Еърбъс". Тя установила, че самолетът отговаря на международните стандарти.

След катастрофата европейският комисар за транспорта Антонио Таяни посочи, че на срещата с председателите на съвета на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) след няколко дни ще предложи да се състави световен черен списък на авиокомпаниите, подобен на използвания в Европейския съюз. Това, според него, ще бъде "гаранция за всички, които пътуват по света".

След днешната катастрофа Брюксел ще поиска обяснения от йеменската авиокомпания и ще направи проверка на нивото на сигурността, обяви европейският комисар. Той посочи, че експертната комисия, която редовно актуализира "черния списък" на ЕС, ще се събере в четвъртък в Брюксел и в близките седмици ще публикува нов списък.

Сегашният включва 200 авиокомпании, като последната му актуализация е направена на 8 април 2008 година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

23 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ot kochinata
    #24

    Kakwo "wreme" e taka losho?

  2. ВВС-ар
    #23

    става навик да катастрофират.Да ги свалят от експлоатация.И повече да не ги купуват.

  3. Мунчо
    #22

    евтино направени самолетиевтино направени самолети, като основното при проектирането им не е сигурността, а икономичността и евтинията. Материалите са изцедени с компютър на границата на възможното и нямат никакво презапасяване. Затова и лека буря ги разпада. Престъпление е в наши дни да няма никаква система за сигурност която да спаси пътниците от падащия самолет. Това в наши дни не е никакъв проблем, но алчността на авиокомпаниите не го допуска. Да летиш със самолет в наши дни си е все едно да играеш руска рулетка.

  4. агент 007
    #21

    Да се провери целият персонал които поддържа самолетите, има араби от техническия персонал които залагат взривни устройства.. когато самолета наближи суша го взривяват, но задължително да е над морето за да не може да се установи причината.Скоро ще започнат да падат самолети и на други авиокомпании. Алкайда не спи !

  5. Мунчо
    #20

    евтино направени самолетиевтино направени самолети, като основното при проектирането им не е сигурността, а икономичността и евтинията. Материалите са изцедени с компютър на границата на възможното и нямат никакво презапасяване. Затова и лека буря ги разпада. Престъпление е в наши дни да няма никаква система за сигурност която да спаси пътниците от падащия самолет. Това в наши дни не е никакъв проблем, но алчността на авиокомпаниите не го допуска. Да летиш със самолет в наши дни си е все едно да играеш руска рулетка.

  6. пилот
    #19

    Е верно си Мунчо бате! Ти нормален ли си да ги пишеш тези работи - и по лошо да си ги вярваш!!!! Момче за твое сведение всяка система в самолетите е тройно подсигурена! А самата конструкция издържа на натоварване многократно по голямо отколкото може да се получи по време на експлоатация! Единственно човешкия фактор няма как да го подсигуриш тройно - защото винаги има идиоти които нищо не разбират - като тебе Мунчо!!!!

  7. Drugoto Bate
    #18

    Мунчо , ti naistina si Мунчо .Malko znaesh a na umen se pravish.

  8. Survivor
    #17

    Защо му скачате на човека...ако прочетете внимателно той говори за системи за безопадност на пасажерите, а не на самолета. Обикновен катапулт на седалката с парашут върши работа.Само трябва и плавно отварящ се таван да се проектира ;-)). Да не говорим за по-напреднали технологии като телепортация например. Седморката на Блейк го правеше още преди 30 години.

  9. Мунчо
    #16

    Я пилота преди да плямпа да прегледа катастрофите на новите самолети и да каже има ли такива Еърбъси с откъснати вертикални стабилизатори от резки маневри? А изобщо може ли да изброи колко катастрофи има от изтекла хидравлика - къде е тройното подсигуряване? И най-важното обясни защо самолета няма никаква система за безопастност на пътниците? Щото статистиката показвала че е малко вероятно, нали? А обяснете на роднините на загиналите за малката вероятност.

  10. Але&Со
    #15

    може ли сам да се сети на каква възраст е едно петгодишно дете.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.