Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Един подаден глас за БСП е излязъл 1.28 лева, за ГЕРБ – 16 стотинки

22 коментара
Един подаден глас за БСП е излязъл 1.28 лева, за ГЕРБ – 16 стотинки

Най-много предизборни клипове за изборите за европарламент по основните телевизии са излъчили коалиция "Лидер – Новото време" и Коалиция за България. Това сочат данните от изследване на агенция GfK Аудиенс Рисърч България – ГАРБ (ГАРБ) за периода 1 май-7 юни "Лидер" са излъчили 579 рекламни клипа, а Коалиция за България – 482.

Агенция "Маркет Линкс" пък е изчислила колко излязла цената на един глас спрямо инвестициите на партиите за реклама в телевизиите и постигнатите от тях изборни резултати в абсолютни гласове.

Така един глас за Коалиция за България е струвал на партията в рекламно време 1.28 лева, а за ГЕРБ – 16 стотинки. Най-скъп е гласът, даден за Движение "Напред" – 3.49 лева, следван от едни глас за РЗС – 3.40 лева. Един глас за "Лидер" излиза 2.86 лв., а за Синята Коалиция – 2.28 лева. За НДСВ – 1.86 лв., за "Атака" - 66 стотинки, а за ДПС – 39 стотинки.

Ръководителят "Проекти" на фондация "Медийна демокрация" доц. Орлин Спасов коментира при представянето на изследванията, че няма пряка връзка между инвестираните средства и успеха на съответните политически партии. "С минимум рекламни усилия в телевизиите ГЕРБ спечели изборите", посочи Спасов.

Според анализа на ГАРБ най-много пари за телевизионна реклама е похарчила Коалиция за България – 612 хиляди лева, следвана от Синята коалиция – 470 хиляди лева и "Лидер" – 455 хиляди лева. РЗС са дали 410 хиляди лева, а НДСВ – 380 хиляди. ГЕРБ е платила 100 хиляди лева.

Изследването на ГАРБ обхваща 10 телевизии, а данните са от 750 домакинства или около 2000 респонденти. Оценката за разходите е на базата на официалните тарифи за рекламите, дадени от телевизиите, без ДДС и отстъпки.

Изключително важно е и съдържанието, а не само обемът на рекламата, посочи Спасов. Според него в хода на кампанията политическият PR до известна степен е победил рекламата, а харизмата победила и PR-а, и рекламата.

"Личностите често струват повече от рекламните кампании, тъй като те могат да изведат партиите си по-силно напред от средствата, инвестирани в популяризиране на съответната партия", коментира Орлин Спасов.

Най-много политически реклами в хода на приключилата кампания за евроизборите е излъчила бТВ - 648 рекламни единици. Следват БНТ - 599, Нова телевизия - 585, Фокс лайф - 170, Диема - 132, GTV - 110 и др.

Класацията на най-голям брой излъчени клипове по партии оглавява "Лидер" с 579 рекламни клипа, следват Коалиция за България - 482, Движение "Напред" - 250, НДСВ - 225, "Нова зора" - 212, РЗС - 208, Синята коалиция - 158, БСП отделно като партия - 112.

Коалиция за България е излъчила рекламни спотове с обща продължителност малко над четири часа. На второ място е "Лидер" - около 2.5 часа, следвана от Синята коалиция - около 2 часа и 15 минути, РЗС - около 2 часа, НДСВ - около 1.5 часа.

По критерий среден рейтинг на партиите и коалициите, който техните клипове постигат, на първо място е БСП - със среден рейтинг от 347 000 души. Следват "Атака" - 345 000 души, НДСВ - 286 000 души, Синята коалиция - 283 000 души.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Статистик
    #23

    ...разчита на парата...

  2. Ганий
    #22

    Синята коалиция се бръкнала само с 2.28 лева на глас... Туй прави към 2.5 млн суха пара... Били бедни...

  3. Данъкоплатец
    #21

    Тези пари ги плащаме всички ние под формата на държавни субсидии за партиите. Също и под формата на невлезли в бюджета укрити данъци от контрабандни сделки. Всяка партия да си намира ЗАКОНЕН начин на индивидуално финансиране. Затова пенсионерите гладуват!

  4. .dru
    #20

    "Според анализа на ГАРБ най-много пари за телевизионна реклама е похарчила Коалиция за България – 612 хиляди лева, следвана от Синята коалиция – 470 хиляди лева"

  5. Сините далавери
    #19

    Има ли статистика за отношението хвърлени пари от партията на власт СДС и партията в опозиция БСП в периода 1997 - 2001.А сега почти наравно.Сините се нагушиха за сто години напред.

  6. Vrag na Komunist
    #18

    nechto baka ot komunoidni dejurni pod mene...normata im e izpalnena

  7. ВЛАК GT
    #17

    МАЛКО ДА ПОВЪРНАТ ОТ ОТКРАДНОТО ИЛИ НА ФИНАНСОВ ЕЗИК ПРЕРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА СРЕДСТВАТА."КОЛКОТО ПОВЕЧЕ, ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ"

  8. Ганьо
    #16

    Преди зацъкаш като шумкар видял мандра направи малко сметки! Коалиция за България има излъчени 482 + 112 клипа и за това е платила 612 000 лв. Или 612000/594=1030 лв за клип. Синята Коалиция има излъчени 158 клипа и платила 470 000 лв. Или 470000/158= 2974 лв за клип. Та питам - Е ли това поредната манипулация? И отговор не искам - просто не е нужен! Това ще ти каже и другаря ти Факт!

  9. от Азия
    #15

    Парите са крадени така или иначе. А и сметката не включва плащането на ръка и в колбаси за ромските махали. Там със сигурност водят ДПС, ама и комунягите си имат своите клиенти за салам и кинти. Така или иначе парите са или пренасочени от бюджета, или "дарени" от поддръжниците на БСП - наркотрафиканти, вносители на китайски стоки, специалисти по източване на ДДС и т.н., че Станишев и компания ги боли оная работа, че не са им се "възвърнали".

  10. калпазанин
    #14

    Гадний, защо да са бедни СК? Нали това е коалицията на десно мислещите хора?Това не са ли по-инициативните, по-оправни и по принцип естествено по-богати хора? Беден е електората на най-богатите партии - БСП и ДПС. А ти нямаш ли проблеми със стомаха? Толкова злъч, чудя се как си жив още.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.