Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Единадесет кандидати да проектират магистралата "Гюешево - Дупница"

Плановете са аутобанът, с дължина около 62 км, да е готов до 2030 г.

2 коментара
Единадесет кандидати да проектират магистралата "Гюешево - Дупница"

Единадесет са отворените оферти в обществената поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план - парцеларен план за изграждането на автомагистралата "Гюешево - Дупница". Това съобщи агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Очаква се магистралата да е с дължина около 62 км и да бъде готова през 2030 г.

Тя ще осигури връзката между трансевропейския транспортен коридор "Ориент/Източно-Средиземноморски", по който е магистрала "Струма", и границата ни със Северна Македония. Участъкът е част от основната ТЕN-Т мрежа.

Отворените оферти са на:

  • "Алве Консулт" ЕООД;
  • ДЗЗД "Трансконсулт-Енергопроект";
  • "Пътпроект 2000" ООД;
  • "Институт по транспортна инфраструктура" ООД;
  • "Пътпроект" ЕООД;
  • обединение "Ий Кей Джей - Виа - Ей Джей" ДЗЗД;
  • обединение "ИКюИнфра";
  • ДЗЗД "Трафик холдинг Варна";
  • "Евро Проект 2022" ДЗЗД;
  • "Инжконсултпроект" ООД;
  • "Виа-план" ЕООД.

Прогнозната стойност на поръчката е 3.1 млн. лв. без ДДС.

С изпълнението на обществената поръчка във фаза идеен проект ще бъдат разгледани вариантни решения за реализиране на трасето между граничен пункт "Гюешево" и магистрала "Струма", с проектна скорост 120 км/ч и габарит Г27. Не е ясно защо е зададена такава проетктна скорост в заданието, след като по закон разрешената скорост за движение по автомагистрала у нас е 140 км/ч.

След изработването на трасето ще се пристъпи към провеждане на съответните екологични процедури. След произнасянето на компетентния орган по околна среда ще може да се премине към разработването на техническия проект за одобреното трасе, включително и проекта за Подробен устройствен план.

Срокът за изработване на проекта е 150 календарни дни от датата на сключване на договора и включва само времето за проектиране.

Изграждането на новата пътна артерия с магистрален габарит, дублираща част от републиканските пътища I-6 Гюешево - Кюстендил и II-62 Кюстендил – Дупница, трябва да осигури връзка с останалите магистрали на страната - "Струма" и бъдещата "Рила" (т.нар. далечен обход на София от Самоков), а от там и с "Тракия" и "Хемус".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Udo
    #2

    По-добре да е съвсем друго трасето и проекта - нов пътен възел при Голямо бучино на съществуващата магистрала Струма откъдето да започне магистралата към Гюешево , после западно от Перник и западно от Радомир, и .т.н. до Ръждавица и оттам западно от Кюстендил та до Гюешово

  2. someone
    #1

    8 години ще строят 62км магистрала в равнината, дето китайците ще я посторят за няма 6 месеца... яко ще има да се крадне. И после ни били приоритет отношенията с макетата... смeх на търкалета...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.