Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Единадесет кандидати да строят северната тангента на София

17 коментара

Единадесет кандидати подадоха оферти за строителството на Северната скоростна тангента на София, стана ясно при отварянето на офертите в петък. 17-километровият участък с магистрални габарити е част от околовръстния път на столицата в северно направление. Прогнозната стойност на обекта е 100 млн. лв., а финансирането се осигурява по оперативна програма “Транспорт”.

Проектната скорост на новото околовръстно е 120 км/ч. По дължината му ще се разполагат 19 големи съоръжения – мостове над реките Какач, Владайска, Перловска и Искър, 14 надлеза и естакада над жп гара "Илиянци".

От документацията става ясно, че критериите към потенциалните изпълнители са доста високи. Те трябва да докажат приходи от договори за пътно строителство и ремонт на магистрали и първокласни пътища за поне 150 млн. лева без ДДС за последните три години. Банковата гаранция за участие в процедурата е 1 млн. лева. Агенцията изисква 3% от стойността на договора да се заложи като гаранция за изпълнение на поръчката, а сумата ще се освобождава поетапно след предаване на съоръжението и изтичането на всички гаранционни срокове. Банкова гаранция се изисква и в случай, че изпълнителят иска да получи авансово плащане в размер на 10 на сто от сумата по договора.

В надпреварата участват всички големи български пътни компании. От чуждите оферти подадоха австрийската “Порр”, турската “Доуш”, чешката ОХЛ, испанските “Рубау” и ФСС, както и няколко италиански, които редовно участват в търговете на пътната агенция.

Единствено фирми, свързани с хазартния и пътен бос Васил Божков и с шефа на Корпоративна търговска банка Цветан Василев, участват в по две сдружения.

Бъдещият изпълнител трябва да проектира и изгради магистралния участък. Срокът за изпълнение е две години, но кандидатите могат да дадат и по-кратък срок, като срокът за изпълнение има 15 точки в общата оценка. Най-много точки – 50, се дават за предложената цена. Останалите 35 точки са за техническото предложение.

Офертите по реда на отварянето им:

  1. Обединение "Д-СМС ДЖВ", в което влизат турската "Доуш” и италианската “Кооператива Моратори Чиментисти - СМС Ди Равенна”

  2. “Конструксионес Рубау", Испания

  3. “Порр Бау”, Австрия

  4. Обединение "Северна скоростна тангента", в което влизат “Пътища и мостове” и чешката "ОХЛ ЖС"

  5. Обединение "Салваторе Матарезе АД" и "ИКС Гранди Лавори", Италия

  6. Обединение "Скоростна тангента", в което влизат "Трейс груп холд", "ПИ ЕС АЙ", "Пътно строителна компания СБС"и "Джи Пи Груп"

  1. Консорциум "ХПВС-ССТ", в което влизат "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас" и "Водстрой 98"

  2. Консорциум "Север", в което влизат "Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Интегрирани пътни системи", "Автомагистрали Черно море"

  1. Обединение "ФЦЦ Конструкцион – СК 13", в което влизат испанската "ФСС Конструксион" и "СК-13 Пътстрой"

  2. Съвместно предприятие "Салини – Импреджило", Италия

  3. Сдружение "Северна тангента 2012 г.", в което влизат "ПСТ Холдинг" и испанските "ГА 21" и “Конструксионес Аранс Асинас"

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #17

    И италианската фирма ще ни съди и ще спечели. Не може нашенски хитреци да се разпореждат със световни фирми

  2. Анонимен
    #16

    A Пеевски не стига, че отмени строителството на Северната скоростна тангента, ами и окупира дипломатическият клуб в Бояна

  3. Анонимен
    #15

    Предвид сериозната репутация на Салини-Импреджило с проекти в глобален план, как баш у нас можем да си позволим да се подиграваме с компании с установени традиции и репутации в света и да ги съпоставяме с марионетки създадени за да приберат някой друг лев!

  4. Анонимен
    #14

    Фирмата на Делян Пеевски без грам опит в строителството се опитва да разкара с подкупи победителят в конкурса Салини-Импреджило!

  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #13
  6. Анонимен
    #12

    И ще ги загубим тези пари, щото Делян Пеевски се полакомил и поискал да ги прибере като се пробвал да дискредитира водеща световна компания с рушвери и рекети! НЕДОПУСТИМА излагация на КЗК и ВАС!

  7. Анонимен
    #11

    Фирмата на Делян Пеевски без грам опит в строителството се опитва да разкара с подкупи победителят в конкурса Салини-Импреджило!

  8. Анонимен
    #10

    КЗК вече дала проекта на спечелилата конкурса фирма Салини Импреджило и после има-няма два дни си променя мнението просто щото Делян Пеевски натиснал КЗК и ВАС.

  9. Анонимен
    #9

    И човек почва да си задава въпроса как може КЗК и ВАС да са толкова сервилни!

  10. Анонимен
    #8

    С действията на Водстрой 98 се показва как се манипулира държавата и институциите с подкупи и корупция

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.