Единадесет кандидати да строят северната тангента на София

Единадесет кандидати подадоха оферти за строителството на Северната скоростна тангента на София, стана ясно при отварянето на офертите в петък. 17-километровият участък с магистрални габарити е част от околовръстния път на столицата в северно направление. Прогнозната стойност на обекта е 100 млн. лв., а финансирането се осигурява по оперативна програма “Транспорт”.

Проектната скорост на новото околовръстно е 120 км/ч. По дължината му ще се разполагат 19 големи съоръжения – мостове над реките Какач, Владайска, Перловска и Искър, 14 надлеза и естакада над жп гара "Илиянци".

От документацията става ясно, че критериите към потенциалните изпълнители са доста високи. Те трябва да докажат приходи от договори за пътно строителство и ремонт на магистрали и първокласни пътища за поне 150 млн. лева без ДДС за последните три години. Банковата гаранция за участие в процедурата е 1 млн. лева. Агенцията изисква 3% от стойността на договора да се заложи като гаранция за изпълнение на поръчката, а сумата ще се освобождава поетапно след предаване на съоръжението и изтичането на всички гаранционни срокове. Банкова гаранция се изисква и в случай, че изпълнителят иска да получи авансово плащане в размер на 10 на сто от сумата по договора.

В надпреварата участват всички големи български пътни компании. От чуждите оферти подадоха австрийската “Порр”, турската “Доуш”, чешката ОХЛ, испанските “Рубау” и ФСС, както и няколко италиански, които редовно участват в търговете на пътната агенция.

Единствено фирми, свързани с хазартния и пътен бос Васил Божков и с шефа на Корпоративна търговска банка Цветан Василев, участват в по две сдружения.

Бъдещият изпълнител трябва да проектира и изгради магистралния участък. Срокът за изпълнение е две години, но кандидатите могат да дадат и по-кратък срок, като срокът за изпълнение има 15 точки в общата оценка. Най-много точки – 50, се дават за предложената цена. Останалите 35 точки са за техническото предложение.

Офертите по реда на отварянето им:

  1. Обединение "Д-СМС ДЖВ", в което влизат турската "Доуш” и италианската “Кооператива Моратори Чиментисти - СМС Ди Равенна”

  2. “Конструксионес Рубау", Испания

  3. “Порр Бау”, Австрия

  4. Обединение "Северна скоростна тангента", в което влизат “Пътища и мостове” и чешката "ОХЛ ЖС"

  5. Обединение "Салваторе Матарезе АД" и "ИКС Гранди Лавори", Италия

  6. Обединение "Скоростна тангента", в което влизат "Трейс груп холд", "ПИ ЕС АЙ", "Пътно строителна компания СБС"и "Джи Пи Груп"

  1. Консорциум "ХПВС-ССТ", в което влизат "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново", "Пътинженерингстрой", "Пътстрой Бургас" и "Водстрой 98"

  2. Консорциум "Север", в което влизат "Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Интегрирани пътни системи", "Автомагистрали Черно море"

  1. Обединение "ФЦЦ Конструкцион – СК 13", в което влизат испанската "ФСС Конструксион" и "СК-13 Пътстрой"

  2. Съвместно предприятие "Салини – Импреджило", Италия

  3. Сдружение "Северна тангента 2012 г.", в което влизат "ПСТ Холдинг" и испанските "ГА 21" и “Конструксионес Аранс Асинас"

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?