Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Единственият оцелял от "Ванеса" се прибира до 10 януари

14 коментара
Единственият оцелял от "Ванеса" се прибира до 10 януари

Единственият оцелял до този момент моряк от кораба "Ванеса" Николай Димитров ще се прибере в България на 8 или 9 януари, предаде в понеделник БНР. Очаква се утре той да получи временни документи, за да тръгне към България. Димитров ще пътува със самолет от Краснодар до Истанбул и след това към София.

Търсенето на оцелели от екипажа на "Ванеса" продължава, съобщиха от Министерство на транспорта. Корабът потъна на 3 януари в Азовско море в украински води. Той се намира на 11 метра дълбочина и мачтата му се вижда над водата. Спасителните екипи не са загубили още надежда да има и други оцелели, въпреки ниските температури, коментираха от ведомството. Украинските власти са си поставили срок до 25 януари да приключат разследването за потъването на българския съд.

Министър Петър Мутафчиев е обсъдил в понеделник сутринта резултатите от проведените досега дейности по спасяване и издирване на екипажа с украинския си колега Йосип Винский. Българските представители Румен Симеонов, Жельо Вълков и Борислав Кънев очакват ферибота, за да пристигнат в пристанището Керч и да се включат в разследването на произшествието. Симеонов е ръководител на Звеното за разследване на произшествията в морските и речните водни пътища, Жельо Вълков е началник-отдел "Преглед, освидетелстване и регистрация на корабите и корабопритежателите” към "Морска администрация” на транспортното ведомство. А Борислав Кънев е от Националната следствена служба.

Украинските власти отново използват самолет за търсенето на оцелели от екипажа на "Ванеса". В неизвестност остават 8 души, пътували на българския кораб.

Причината за произшествието може се установи със сигурност едва след като бъде извадена черната кутия на кораба, коментираха експерти от Бургас. Според представителите на морския бранш, две може да са причините за потъването на кораба – ако машините излязат от строя поради някаква причина или обледяването на кораба, което да доведе до неговото пропукване. Голямата част от експертите в областта на морското корабоплаване обаче са единодушни, че до трагедията с моряците се е стигнало на първо място заради икономическите интереси на собственика – фирмата "Борд Марин" – Бургас на Дойчин Дойчев и заради липса на специализирана техника и то основно вертолети за спасяване на бедстващия екипаж.

По законите на морското международно право, на подал сигнал бедстващ кораб трябва да се притекат на помощ всички съдове, които се намират в близост до него и да направят всичко възможно, за да спасят екипажа. За ползването на специализирана техника и спасителни екипи за извеждане на кораба и това му, собственикът на кораба е трябвало да заплати отделно.

Капитанът на кораба е можел да обяви, че екипажът ще напусне кораба и ще го изостави. В този случай обаче корабопритежателят губи застраховката върху плавателното средство и товара, ако той потъне, коментираха капитани от Бургас. Освен това при изоставяне на кораба, който го намери пръв в морето и го изтегли на брега за собствена сметка, получава правата върху него и товара му.

Тежките атмосферни условия правят невъзможно изваждането на кораба в момента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. гражданин
    #16

    От обледеняване корабът не може да се пропука!Може от остаряване,неправилно натоварване,пробиване от разместен товар и.т.н!Засега за машината се мълчи!Поне оцелелият да беше казал нещо!Без машината като нищо може да се обърне вследствие силното клатене!От обледеняване може да загуби устойчивост и също да се обърне и потъне!Оцелелият също не казва нищо по въпроса!Всичко се знае,но се мълчи заради застраховката!

  2. гражданин
    #15

    Корабът навярно е бързал да избегне ледовата обстановка,но с тази скорост и лошото време,за съжаление не успя!

  3. gara
    #14

    мачтата, не е от товара, би се обърнал

  4. ПРОСТ МОРЯК
    #13

    И Хера и Ванеса, не случиха не на моряци, а на собственици и министри. Собственици са некадърни и алчни комунисти, а министри бивши комсомолски и партийни секретари. Кой е Петър Мутафчиев, довчерашен партиен секретар на Пловдив!? А, другите прости послушковци и хората гинат!

  5. blue
    #12

    корабът България пак потъвакомунетата пак са на власткойто може да се спасява!!!

  6. моряк
    #11

    Написаното в статията са пълни глупости. Няма такова нещо, че ако се напусне кораба се губи застраховката. Едва ли някой капитан е изтърсил подобна глупост. Освен това този 33 годишен кораб едва ли има "ерна кутия" защото за него все още не е задължителна. Че е имало проблем е ясно, но и украинците не разполагат с адекватни специализиранеи за спасяване кораби и самолети. Там е пълна дивотия.

  7. НОВЕ
    #10

    Щом между корабособствениците е бившия депутат Агафонов, вероятно потъването е предизвикано за да се вземе застраховката за този стар кораб. Майната им на моряците. Товарът също подсказва това- не някакви скъпи стоки, машини, а желязо. Оше повече, такъв опит вече е правен.!?

  8. kristal
    #9

    vBG sled 1989 proticha procesut"vtorichno nachalno natrupvane n kapitali".subektite na tozi proces sa tezi,chiito bashti i dedi zagrabiha kato turci ot 15 vek bogatstvata suzdavani ot nekolko pokolenia ot 1855 godina.eto tezi hieni dnes sa sobstvenici na vanesi,heri,shishedjam idr.tuiche tova e cenata na 9 choveshki jivota-300000 dolara!

  9. Eye
    #8

    http://standartnews.com/bg/article.php?d=2008-01-08&article=217134

  10. Б. Травен
    #7

    как се потопяват умишлено стари корита за застраховки. Екипажа, разбира се, кучета го яли.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.