Една четвърт от децата са трайно пристрастени към своите мобилни устройства и изпитват дискомфорт и тревожност, когато не са им под ръка, пише британският в. "Дейли мейл".
Екипът на д-р Никола Колк е изследвал използването на съвременната техника и поведенческото пристрастяване към нея от страна на децата. Учените въвеждат термина "проблемно използване на смартфона", водещо до зависимост и прояви на депресия и чувство на тревожност при раздяла с устройството.
Специалистите все още не могат да установят дали самият смартфон сам по себе си е пристрастяващ, или качените в него приложения. Но при всички положения те предупреждават родителите да обръщат повече внимание на това как взаимодействат децата им с мобилните устройства. Съществува проблем и той трябва да бъде осъзнат.
Лондонският научен колектив е обобщил резултатите от 41 изследвания в тази област, обхванали 41 871 деца. От тях 30 проучвания са били проведени в Азия, 9 в Европа и 2 в САЩ. Петдесет и пет процента от участниците са били от женски пол, като най-застрашената група от пристрастяване била констатирана сред 17-19 годишните момичета.
От всички изследвания на метаданните е констатирано между 10- и 30-процентно пристрастяване, водещо до депресии, тревожност и прояви на безсъние.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Наричат днешните деца "поколението Алфа". За тях се твърди, че са израснали с техника в ръка, която е заменила човешкия контакт, емоциите, приятелите. Социалната адаптация е забавена и затруднена. Емоционално потиснати, днешните деца са хиперактивни в определени граници. Те се идентифицират с играчки, герои от детски филми и това влияе на поведението им, което за възрастните е налудничаво и неразбираемо. Връзката между поколенията е прекъсната и житейските уроци са заменени с клипове в Ютюб, последователи във Фейсбук и други "котешки и кучешки забавления".