Явен символ за края на ера в Холивуд и начало на друга, най-голямата в света компания за онлайн търговия – Amazon – купи филмовото студио Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), създало легендарните поредици за Джеймс Бонд и Роки.
Amazon съобщи в сряда, че ще придобие 97-годишното филмово и телевизионно студио да 8.45 млд. долара, което е около 40 процента повече от цената, предлагана от други потенциални купувачи, сред които Apple и Comcast. Според гиганта в онлайн търговията обаче, парите си заслужават.
MGM, известно с логото си с ревящия лъв, е сред най-старите холивудски студиа. То е основано още през 1924 година, в епохата на нямото кино, и заглавията му включват дълъг списък класики.
MGM "има повече звезди, отколкото на небето", казваше навремето съоснователят на студиото Луис Б. Майер. По-голямата част от продукцията на компанията и филмотеката ѝ отпреди 1986 г., обаче, отдавна бяха разпродадени (на Sony Pictures и на Warner Bros, които притежават класически филми на MGM като "Аз пея под дъжда", "Магьосникът от Оз", "Отнесени от вихъра"), припомня "Ню Йорк таймс".
Сега MGM се продава с перлата в короната си – Джеймс Бонд.
Но дори и 007 няма да е изцяло под контрола на Amazon, която ще притежава само 50 процента от шпионския франчайз. Останалата половина е при Барбара Броколи и брат ѝ Майкъл Дж. Уилсън, които си запазват железен творчески контрол, решавайки кога да се прави нов филм за 007, кой ще играе главната роля и пр. Отложената заради пандемията премиера на 25-ия филм за Джеймс Бонд - "Смъртта може да почака", предстои да бъде пусната на 8 октомври т.г.
Основателят и изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос е известен като консервативен купувач. Покупката на веригата хранителни магазини Whole Foods за близо 14 млрд. долара през 2017 г. бе най-голямата придобивка в историята на технологичния гигант. Следващата голяма покупка – преди MGM – бе Zappos (1.2 млрд. долара, 2009) и компанията за "умни входни звънци" Ring (1.2 млрд.долара, 2018).
Придобиването на MGM разширява настоящата стратегия на Amazon. Компанията най-вероятно плаща повече от другите за филмовото студио заради твърде важната си услуга Prime membership program, която към момента има около 200 милиона абоната, а всяко домакинство с услуга Prime Video плаща средно по 3 000 долара на Amazon, по данни на Morgan Stanley.
Със закупуването на MGM онлайн компанията се надява да си осигури повече съдържание за стрийминг услугата си, както и приходи от реклама.
Покупката дава достъп на Amazon до повече филми, сериали и известни герои като Роки, РобоКоп и Розовата пантера, както и до кабелния канал Epix.
Това е поредната сделка в медийната сфера за засилване позициите на стрийминг платформи срещу конкуренти като Netflix и Disney+.
AT&T и Discovery обявиха на 17 май, че ще обединят медийните си компании, за да създадат конгломерат, включващ HGTV, CNN, Food Network и HBO.
В опит на противодейства на технологичните компании, които все по-агресивно щурмуват Холивуд през последното десетилетие, през 2019 г. Disney плати 71.3 млрд. долара на Рупърт Мърдок, за да придобие 20th Century Fox, както и както и част от кабелните и международните телевизионни компании.
Amazon has agreed to buy MGM for $8.45 billion, a bet that a nearly century-old Hollywood icon can feed an insatiable demand for streaming content https://t.co/1L3FtFtUi3 pic.twitter.com/zyCgEy5MWj
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Тази покупка показва как ще се развива електронната търговия. Можем да предполагаме, че Амазон ще заложат на качествени реклами и ще търсят начин да получават приходи от друг вид бизнес, защото техният е надценен и е стигнал тавана на възможностите си?!