Една пета от разходите за туризъм в света идват от Китай, Южна Корея, Япония и Тайван

Една пета от разходите за туризъм в света идват от Китай, Южна Корея, Япония и Тайван

На туристите от четирите водещи икономики в азиатско-тихоокеанския регион - Китай, Южна Корея, Япония и Тайван - се падат 18,5 на сто от глобалните разходи за пътувания в чужбина при посещенията в 200-те най-известни градове в света през 2018 година. Това е значително увеличение спрямо 11-те процента преди десетилетие, сочи новия индекс на компанията за финансови услуги Мастъркард (Mastercard), цитирано от Си Ен Би Си.

Докладът, който се основава на данни от източници от трети страни, включително Световния съвет по туризъм и пътешествия, изследва общия брой на международните посетители през 2018 година, които правят нощувки, за да открие водещите световни пазари за изходящи пътувания. Това е част от по-широкото проучване на Мастъркард в световната туристическа индустрия, което ще бъде публикувано по-късно тази година.

САЩ продължават да имат най-голям дял в нощувките на чуждестранните туристи в 200-те най-известни градове в света през 2018 година с 9,9 на сто от общия брой. Азиатско-тихоокеанският район обаче бележи значителен растеж за последното десетилетие.

Континентален Китай (без Хонконг и Макао) се е изкачил от седмо място през 2009 година на втора позиция миналата година, осигурявайки 9 процента от чуждестранните туристи по света.

Междувременно Южна Корея и Тайван за първи път влизат в топ 10 с дял съответно 3,4 на сто и 2,3 на сто. Япония с 3,1 на сто слиза с две места през последните 10 години.

Според общите разходи, които са направили туристите по света, Китай води с 9,6 на сто, следван отблизо от САЩ с 9,2 на сто.

Топ 10 страни с най-много туристи, които пътуват в чужбина:

САЩ
Континентален Китай (без Хонконг и Макао)
Германия
Великобритания
Франция
Южна Корея
Япония
Канада
Русия
Тайван

Пътуващите по бизнес и за почивка от 10-те водещи пазара са били близо половината (49,1 на сто) от всички чуждестранни посетителите на 200-те водещи дестинации миналата година. На тях се падат 48,4 на сто от общите разходи, сочи изследването на Мастъркард.

Споделяне

Още от Бизнес