Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Една тарифа за такси вместо таван на цената

16 коментара
Една тарифа за такси вместо таван на цената

Представители на таксиметровия бранш изчислиха в петък, че цената на услугите им би трябвало да е 1-1.20 лв. за километър и най-добре е да има единна тарифа за съответната община.

Повод за калкулацията дадоха промените в закона за автомобилните превози, който влезе за обсъждане в парламента тази седмица. С тях се предвижда общините да определят таван на тарифите, на които возят такситата на съответната територия.

В момента цените са коренно различни, като в София масовата тарифа, без да се броят т.нар. копърки, разчитащи на заплеснати граждани, които не гледат таблата със солените цени, е 60 ст./км дневна и 80 ст. - нощна.

Налагането на таван предизвика недоволството на заетите в сектора, но в същото време те не предложиха вариант за решаване на проблема с нелоялните конкуренти в бранша, заблуждаващи потребителите със сходни на големите компании имена и тарифи, стигащи и до невероятните 20 лв./км.

Цената на таксиметровата услуга е 50% от цената на бензин А95 или около 1-1.2 лв. за километър, каза Ромео Цанков, собственик на "Такси за 1 долар". От думите му излиза, че масово такситата возят на дъмпингови цени и най-вече неговите собствени, които са най-евтините в София и дневната им тарифа е 0.49 лв./км. Той се оправда с ниските разходи за поддръжка на автомобилите си и с това, че са икономични.

Според представители на бранша най-добре е общината да определи единна цена на таксиметровата услуга, а не пределна, заявиха представители на бранша. Те обясниха, че така ще се елиминира възможността един превозвач да наложи монопол на пазара с дъмпингова цена. Те не дадоха отговор на въпроса защо досега никой не го е направил при положение, че няма ограничения за цената.

Сава Комитов от Асоциацията на таксиметровите синдикати заяви, че общините няма да спазват изискването за определят пределни цени за такситата веднъж годишно, защото нямало предвидена санкция при неизпълнение. Това е популистки ход, заяви тай.

Най-неясен остана моментът с регистрация на апаратите за отчитане в такситата. Сега водачът подава документите на апарата в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и служители на ведомството уведомяват Национална агенция за приходите за настъпилото данъчно събитие.

Проблемът е, че апаратът обикновено се регистрира на фиктивна фирма на името на някой ром или възрастен човек и т.н. Новите разпоредби предвиждат регистрацията на таксиметровия апарат да става от собственика директно в НАП. Таксиджиите казаха, че не одобряват промяната, въпреки че не били доволни и от старата система, но не предложиха алтернатива, така че да се спрат злоупотребите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. schwarzarbeit
    #17

    Интересно, няма коментари.Как са сметнали тази цифра?По принцип в неототалитарна България се крият доходи и не се плащатат дължимите данаци и осигуровки. Това е тотална практика. На този принцип ли са направивили изчисленията?И нещо друго. Кой е този, който решава, колко трябва да струва труда на шофьорите. Има ли се пред вид нощнен, празничен труд?Na pazaren ili na neototalitaren princip se cenoobrazuwa?

  2. ааа
    #16

    Тези представители на бранша, са возещите на високи цени (от 2 до 20 лв/км). Те за София са по-малко от 5%. Бърборят нещо, но не си казват болката.А тя е, че вече няма да возят от 2 до 20 лв/км. А Ромео ги използва да си прави реклама.

  3. ааа
    #15

    Тези представители на бранша, са возещите на високи цени (от 2 до 20 лв/км). Те за София са по-малко от 5%. Бърборят нещо, но не си казват болката.А тя е, че вече няма да возят от 2 до 20 лв/км. А Ромео ги използва да си прави реклама.

  4. DEDOV
    #14

    1.50 пьржоначална такса и 0.55 на километьр патентен даньк и накрая на годината шофера- годишна даньчна декларация осигуровки в/у 20% от приходите

  5. И.Иванов, Швеция
    #13

    "Представители на таксиметровия бранш изчислиха в петък, че цената на услугите им би трябвало да е 1-1.20 лв. за километър ..."В държавата със свободна конкуретнта пазарна икономика всяко отделно предприятие и предприемач, а не забранени ценови картели, си изчислява цените на стоките и услугите си. А купувачът си изчислява от кого да купува и кого да наема."... и най-добре е да има единна тарифа за съответната община ..."Като по комунистическо време ...Без значение кое предприятие и предприемач каква

  6. 07
    #12

    пък и мое е правото да се кача или не на таратайката му.Завчера един от тях на Ц гара ми поиска 10 лв до НДК. Отвърнах на български - Ноу , танкс. Той- Не работя с българи.А ние бяхме пътници от влака от Филибето.ха хаДо него друг ме взе за 6 лв.Не могат да разберат алчните им кратуни, че клиентите ще диктуват пазара.А държавата да си гледа проблемите , а не да утвърждава единни цени..

  7. пътник
    #11

    Не е работа на държавата/общините да определя нито единни, нито минимални, нито максимални. Ако таксиджийте са на място да се обърнат към съда (нашия, а ако той си мисли че сме още някъде в 1980-те - към Люксембург).Иначе утре да очакваме цените на олиото, сиренето, месото, заплатите в частните фирми и естествено хлябът да бъдат определяни от Държавна Комисия по Търговия и Ценово Регулиране (структура създадена след обединяване на ценообразуващите отдели на ДКЕВР и НЗОК - в момента те имат най-голям

  8. simeon
    #10

    трябва да се бият при всеки удобен повод - без свидетели. Това е най-гадната пасмина - според свидетели тълпата, нападнала Бастилията и освободила ЕДИНСТВЕНИЯ затворник там, се е състояла предимно от безработни кочияши. НЕ ГИ ПОЛЗВАЙТЕ, освен при крайна необходимост.Спомнете си как според тях България уби дете.БОЙКОТ! И БОЙ!

  9. Бой по бакшишите
    #9

    Оставам с чувството, че си доволен за возията от гарата до НДК за 6 лв.Пич, бакшишът те е праснал почти двойно, за има - няма 3 км.

  10. mr.420
    #8

    Kakvo se radva filibeliyata, che mu vzeli 6 leva ot garata do NDK, kato ot garata do Terminal 2 sa 10 leva. Te bakshishite tochno takiva patnici tarsyat.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.