Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕК даде зелена светлина за 1.6 млрд. евро по програма "Транспорт" 2021 - 2027 г.

Това е първата инфраструктурна програма одобрена на България за настоящия програмен период

2 коментара
ЕК даде зелена светлина за 1.6 млрд. евро по програма "Транспорт" 2021 - 2027 г.

Европейската комисия съобщи, че е одобрила първата голяма инфраструктурна програма за България за периода 2021-2027 г. Това е програмата "Транспортна свързаност".

Европейският съюз отпуска 1.61 милиарда евро, една от най-големите суми за българските програми за сближаване през този програмен период.

Предвидените инвестиции ще насърчат използването на екологосъобразни видове транспорт и алтернативни горива, ще подобрят качеството на пътната, железопътната и морската инфраструктура и ще допринесат за намаляване на вредното въздействие на транспорта върху околната среда.

Задачи

Основната задача на програмата е навременното завършване на TEN-T мрежата и цифровата трансформация.

Останалите приоритети са:

• Привличане на пътници и товари към железопътния транспорт чрез подобряване на качеството на железопътната инфраструктура;

• Премахване на наличните "тесни места" по пътната инфраструктура;

• Разработване на интелигентни транспортни системи и прилагане на новаторски решения за стабилна, интелигентна, сигурна и интермодална TEN-T мрежа в съответствие с целите на националната транспортна политика и препоръките на европейския семестър.

Най-важните планирани инвестиции са:

• Изграждане и модернизация на железопътни участъци по коридора Ориент/Източно Средиземноморие, включително железопътна връзка между България и Северна Македония, както и модернизация на железопътната линия София-Перник-Радомир;

• Изграждане на пътен участък по протежение на коридора Ориент/Източно Средиземноморие и подобряване на свързаността между Рейнско-Дунавския коридор и Ориент/Източно-Средиземноморския коридор в посока Север-Юг, включително изграждането на магистрала Русе - Велико Търново;

• Изграждане на инфраструктура за алтернативни горива по основните направления на националната пътна мрежа;

• Развитие и разширяване на вътрешно водни пътища и морските пристанища за обществен транспорт за извършване на мултимодални операции, модернизиране и развитие на терминали и пристанищни съоръжения за комбиниран транспорт.

Проектите, съфинансирани от ЕС по програмата "Транспортна свързаност", ще допринесат и за постигането на целите на Стратегията на ЕС за региона на река Дунав.

Карта на пътните и железопътните проекти, финансирани по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. и планирани за изпълнение през 2021 - 2027 г. са публикувани тук.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ABV
    #2

    Айде хаерилия да е! Пътища и магистрали не се предвиждат, но за сметка на това ще има нови сараи, яхтени пристанища, къщи в Барселона и миски в тях!

  2. ABV
    #1

    Нови 1,6 милиарда за "усвояване" от "трейс", "водстрой", "пътстройинженеринг", "КОЙ"!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.