Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕК дава 18 млн. лв. за стократно увеличените обезщетения за земи по Северната тангента

5 коментара
Протестиращите успяха да се преборят за стократно увеличение на обезщетенията за земи по трасето на Северната скоростна тангента на София. Снимка: БГНЕС (Архив)

Европейската комисия дава 18 млн. лв. за изплащане на стократно увеличените обезщетения за земи по трасето на Северната скоростна тангента на София. Това съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова по време на Комитата за наблюдение на оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г. в Пловдив, който се проведе в семейния хотел на кмета на града Иван Тотев.

Въпреки това реализацията на проекта, който трябва да е готов до края на 2015 г., остава под риск, стана ясно от думите на Павлова.

Строителството на 17-те километра магистрален път, които трябва да свържат магистралите "Люлин" с "Хемус" и "Тракия" в северната част на столицата, се бави заради занижените оценки. Над 250 собственици на имоти заведоха дела в съда, с което блокираха реализацията му.

За отчуждения по проекта бяха предвидени 25 млн.лв. от държавния бюджет и отпускането на допълнителните 18 млн. лв. от Европейската комисия е "глътка въздух за страната ни", каза министър Павлова. Тя обясни, че сега оценките на терените са вдигнати от 20 ст./кв.м на 20 лв./кв.м.

25 високо рискови проекти

По програма "Регионално развитие" има 25 високо рискови проекта на обща стойност 370 млн. лв., съобщи Лиляна Павлова.

Освен Северната скоростна тангента сред тях са още проектът за Ларгото в София, туристическите атракции, за които Брюксел спря парите заради нарушения, доставката на медицинско оборудване на общинските болници, както и интернет по селата.

За да не бъдат загубени средствата през следващата година, която е последна за усвояване на парите от стария програмен период, е подготвен списък с резервни проекти за 280 млн.лв., каза Павлова. От тях 55 млн. лв. са за проекти за градско развитие, още 30 млн. лв. за купуване на превозни средства в големите градове и по 20 млн. лв. за здравна и социална инфраструктура.

Към момента от общия бюджет на програмата, който е около 3 млрд. лв., 75% са разплатените средства по текущи проекти, каза Павлова.

300 млн. лв. за спешната помощ

Над 300 млн. лева ще бъдат инвестирани в здравеопазването у нас до 2020 г. по новата оперативна програма "Региони в растеж".

Спешната помощ е тази, която се нуждае от сериозна реформа и от това всеки в най-критичен момент да получи най-бързия възможен достъп до лечебно заведение. За да се случи това, е нужно да имаме добре оборудвани линейки с апаратура, което да помогне за стабилизирането на пациентите и това ще бъде и фокусът за отпускане на евросредства, заяви Павлова.

Освен за нови линейки ще се инвестира и в спешните медицински центрове, допълни тя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boby1945
    #5
  2. Майтапчия
    #4

    Всъщност 20лв./кв.метър ли е супер високата цена? Колко върви мокета към днешна дата. То си е за завиждане!При соца имаше и държавна цена - първия декар 8ст/декара, всеки следващ по 2ст./декар.

  3. Майтапчия
    #3

    Прав е Ингилизина /1/. Който спира магистралите, Валяк ще го гази!

  4. Стоян Петров
    #2

    За терените предвидени за пътища да се плаща на собствениците по определени държавни цени.

  5. Londoner
    #1

    Алчните собственици на земя спират проектите, а с това и модернизацията на България. Ееех, къде е сега Бай Тощо да ги изпрати всичките в Белене и да реши проблема с един подпис???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.